Isnin, 23 Disember 2019

BERITA POTONG STIM







ALAAMAK
INI BERITA 

POTONG STIM

Guna kas kas sebagai pelaris, 

pemilik restoran 

'mi gian' ditahan


SEORANG pemilik restoran menjual mi di Guangxi, China ditahan setelah didakwa menggunakan serbuk kas kas di dalam masakannya.

Menurut polis, tindakan itu dilakukan tertuduh agar perniagaannya laris apabila pelanggan ketagihan dan sering mengunjungi restorannya.  

'Resipi rahsia' ini terbongkar apabila seorang lelaki dikesan positif morfin -- komponen aktif dalam candu -- ketika menjalani ujian pengesanan dadah oleh polis.

Portal SETN melaporkan lelaki itu terkejut dengan keputusan ujian berkenaan dan bertegas yang dia tidak pernah mengambil dadah.

Apabila didesak, lelaki itu mengaku dia cuma makan semangkuk mi beras siput babi di restoran berkenaan beberapa hari lalu.

Polis mengambil keputusan melakukan pemeriksaan di restoran itu di mana mereka menjumpai sebungkus serbuk kas kas seberat 76 gram.


SATU MALAYSIA

TAHU 

KARI IKAN

GULAI 

NASI KANDAR

DI TANJUNG

SEMUA PAKAI 

KAS KAS

BOLEH BELI

SERBUK INI

KAT KEDAI 

REMPAH

JANGAN SUKA

POTONG STIM
KAH KAH KAH


APA
-----------

1 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

Otak orang pandai, otak orang ada Master, otak orang Ada phD, semakin cerdik semakin buntu, macam macam dicipta merosak manusia, manusia semakin tension dengan bijak pandai, hidup semakin susah, hidup semakin tak tenteram, orang politik buat kacau, rosak perpaduan, rosak agama, macam macam kaedah halal haram, tapi yang rasuah, yang bunuh orang, yang rompak jadi Ketua, jadi pemimpin itu belum kira julur pisang, kah kah kah luaran alim ularmak tapi pisang Kasi Kasi hulur jugak kah kah mampoooss woit