Selasa, 24 Disember 2019

JELAS TERBUKTI






JELAS TERBUKTI


PEMIMPIN ISLAM

SENGAJA DIMALU

DIHINA

DIPERANGKAP 

BUAT KERJA

BODOH


Jika bantah awal tentu saya tak buat sumpah laknat – Najib

KUALA LUMPUR – Jika ada bantahan awal sudah tentu saya tidak buat sumpah laknat.

Itu tegas  Najib  ekoran teguran Mufti Wilayah,  Dr. Zulkifli Mohamad al Bakri.

“Saya sengaja umumkan untuk bersumpah dua hari lebih awal. Tujuan saya buat begitu adalah memberi ruang untuk pihak berkuasa agama seperti JAWI dan Mufti Wilayah membantah atau menghalang saya.

“Ini bukan kali pertama saya lakukan begini. Saya pernah mengumumkan untuk bersolat Jumaat di Masjid Ar-Rahman (UM) lebih awal. Namun atas kesukaran dari pentadbiran masjid, saya batalkan hasrat, dan tunaikan solat di Masjid Kerinchi yang berhampiran.

“Ya, saya orang yang mudah dibawa bincang.


TERBUKTI

SUMPAH LAKNAT

KERJA BODOH

LAGI BANGANG

LAGI TAK MASUK

AKAL

KALAU PERGI

NEGARA ARAB

TIAP HARI

DENGAR ARAB

BERSUMPAH

DI TEPI JALAN

DALAM CAFE

MERATA RATA

MENYEBUT

WALAHI WABILAHI

WATALLAHI

SATU HAPAK

TAK JADI

TAK ADA PUN

BUMI TERBELAH
KAH KAH KAH




------------

Tiada ulasan: