Khamis, 26 Mac 2020

SEMUA WAJIB BERKORBAN





SEMUA WAJIB

BERKORBAN

SANA SIKIT

SINI SIKIT

Ni berita terbaru, Menteri akan sumbangkan 2 bulan gaji untuk tabung Covid-19....2 bulan gaji buat taik gigi je..sebab menteri dah kaya raya, Teiku Nan 2 juta duit poket je...kalau menteri kata akan sumbang semua pendapatan, gaji, elaun elaun, elaun MP selama xx bulan untuk tabung Covid-19 barulah nampak sikit.. 
on 
DIO KOJO KUEK
Publish | Delete | Spam
hamim
at 15:11

TT




---------

3 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

Alhamdulillah..sekurang kurangnya mereka meyumbang..yang belah sana yg kata kalu hari ni kami memerintah esok harga minyak turun tu camne...berkokok je lebih..apa.yg dibuat semua tak betul...tapi ada la juga jasa depa..bagi 30 hengget kat rakyat malaysia...kah kah kah

panglimo potaseh berkata...

Gwa rasa Korona ni akan renti ngigit bila semua mentri, mantan mentri, Ketua Jabatan dan Toke Igama pulangkan duit yang di songlap dari rakyat dan nogaro ..takat potong gaji nak boli kondom pon tak lopeh ..

cikminah berkata...

Apa jadi dengan duit ZAKAT setiap negeri....?????

Takat ni, hanya negeri Selangor sahaja menyumbang dua or is it 3 juta untuk para asnaf yang kesempitan di waktu dzarurat ini.

Di JOHOR ada keluarga tidak makan sampai polis terpaksa keluarkan duit mereka sendiri membeli makanan untuk satu keluarga di TAMAN TAMPOI INDAH, JOHOR BAHARU.
Si suami diberhentikan kerja di Singapura kerana tiada permit. Si isteri tukang cuci bangunan. Anak tiada susu terpkasa diberi minim milo kosong.

Mana pergi duit zakat negeri JOHOR....???

Terima kasih Koperal 150367 Mohd Hisham Mustafa dan Kobstabel 204588 Mudirikah Nazirul Nordin yang membantu keluarga tersebut.

Inilah masanya yg paling sesuai duit zakat digunakan.

Alangkah baiknya jika Pusat Zakat membeli makanan seperti beras, gula, minyak masak, tepong dan susu kanak-kanak supaya mudah diagih kepada golongan asnaf yg memerlukannya di ketika bencana ini. Tolong ingat ya, pegawai-pegawai Zakat, Duit Zakat untuk asnaf yang memerlukan. Inilah masanya zakat digunakan sepenuhnya.