Selasa, 2 Jun 2020

PAKATAN AKAN BERJAYA KECUALI DI SABOTAJ








PAKATAN

KEMBALIKAN

MANDAT RAKYAT

 AKAN BERJAYA

KECUALI 

DI SABOTAJ

Akar umbi mahu Pakatan tawan semula Putrajaya sebelum PRU15

SYED Harun dan Abdul Razak Salleh ada kepentingan peribadi untuk mahu Pakatan Harapan (PH) menawan kembali kuasa persekutuan selepas ia dikhianiti dan disingkirkan oleh kerajaan sekarang, Perikatan Nasional (PN).

Syed Harun, seorang warga emas yang menghidapi penyakit, mendakwa bantuan kebajikannya dipotong di bawah kerajaan PN, berbanding jumlah diterimanya ketika PH berkuasa.

Sementara itu, Razak mendakwa dana kerajaan yang diterima untuk programnnya membantu golongan miskin di Padang Serai, dibekukan selepas kerajaan negeri dan persekutuan jatuh ke tangan PN.

Mereka antara 10 ahli akar umbi dan pemimpin PH yang menggantung harapan terhadap masa depan PH.

PH digulingkan tiga bulan lalu.

Gabungan itu dan sekutunya dalam Parti Warisan Sabah serta sebahagian daripada Bersatu, secara rasmi menyatakan ia akan bekerjasama untuk mengambil semula Putrajaya daripada PN.

Ia susulan kerajaan PN menyerahkan banyak jawatan dalam syarikat berkaitan kerajaan kepada ahli Parlimen Umno dan PAS dalam usaha membeli sokongan daripada kedua-dua parti itu.

PH berhasrat berbuat demikian dengan memikat 22 ahli Parlimen yang berada dalam PN, untuk bertukar sokongan.  2 Jun, 2020.


AKAN 

DIGAGALKAN

KERANA ADA

YANG GILA

GILA NAK

JADI PM

4 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

Sabotaj ni sebahgian dari politik. Perkara biasa yg harus diterima oleh ahli politik matang. Umno sabotaj Pas, Pas sabotaj umno. Gerakan sabotaj DAP, DAP sabotaj Gerakan. Rafidah sabotaj Shahrizat, sharizat sabotaj Rafidah. Madey sabotaj Anwar, anwar sabotaj Madey. Bro, kalu lu kalah politik sebab kena sabotaj kira lu tak terror berpolitik. Ahli politik yg hebat adalah yg kena sabotaj tp tetap berjaya juga tak perlu mengadu tewas sebab sabotaj. Takut lengit jgn main politik.

Anduka berkata...

Kesian tukar tiub... Dah tak ada org komen kahkahakah

Unknown berkata...

Apa yg sussahnya. Bagi jelah dia jd pm smpai next pru. Apa lancau dia boleh kena Pau senang2? Cerita mcm budak budak la kau Ni sham. Patutlah orang dok kta ku makan dedak walau dedak jauh dari panggang. Kahkhkah

azam berkata...

Ini bukan sabotaj.
Ini tiada perjanjian dengan sesiapa.
Ikut suka Abam la nak jadi PM sekarang atau nak lawan masa PRU nanti.
Kan kau sendiri yang cakap,
Perjanjian dahulu masa PRU 14 dah lonco?