Isnin, 10 Ogos 2020

MENTERI NAK BODEK PM






WOIT SABRI

NAK BODEK

PUN CARILAH

CARA LAIN

AMIN

ISTIHAR  PKP 

LAWAN KOBID

SATU DUNIA

BUAT SAMA

AMIN


MENTERI 

KESEHATAN

BUAT VIDEO

KONFEREN DG

500 BUAH 

NEGARA

AMIN

TAPI ADA

YANG SPESIAL

APA YG  SPESIAL ?


Laksana PKP seluruh negara, PM buat ‘keputusan besar dan berani’

MUAR – Keputusan Perdana Menteri  Muhyiddin Yassin untuk melaksanakan Perintah Kawalan Pergerakan (PKP) di seluruh negara pada 18 Mac lalu, disifatkan sebagai ‘keputusan besar dan berani’.

Menteri Kanan (Kluster Keselamatan) Tuan Haji  Ismail Sabri Yaakob berkata, ini berikutan kebanyakan negara di serata dunia pada masa itu, masih teragak-agak memberikan respons dan tindakan berbeza-beza dalam menangani penularan Covid-19, yang merupakan satu krisis global dan disifatkan sebagai pandemik oleh Pertubuhan Kesihatan Sedunia (WHO).

Beliau yang juga merupakan Pengerusi Kempen Pembudayaan Norma Baharu berkata, selain PKP, keputusan pelaksanaan Perintah Kawalan Pergerakan Diperketatkan (PKPD) di beberapa kawasan, yang dilakukan bertujuan mengekang penularan wabak dalam komuniti, telah berjaya melandaikan lengkung jangkitan wabak Covid-19.

“Di bawah kepimpinan Perdana Menteri, usaha paling kukuh telah diambil untuk menangani penularan Covid-19, iaitu dengan melaksanakan PKP dan keputusan itu telah berjaya melandaikan lengkung jangkitan wabak Covid-19.

“Malaysia diiktiraf sebagai antara lima negara terbaik di dunia dalam mengawal pandemik Covid-19, malah telah menjadi salah satu negara contoh, iaitu penerimaan rakyat terhadap tindakan kerajaan dalam mengekang wabak berkenaan, yang mendapat pengiktirafan dunia dalam satu tinjauan global,” katanya pada majlis pelancaran Kempen Pembudayaan Norma Baharu di sini hari ini.

SPESIAL IALAH

CEPAT CEPAT

BUAT PKP

AMIN

KOBID BERI

NAFAS SELAMAT

PADA GAMIN

KAH KAH KAH

RAKYAT MARAH

TAPI TAK TURUN

KE JALAN RAYA


KERNA KOBID

AMIN

Tiada ulasan: