Selasa, 22 Mac 2022

TIGA BUKAN TUJUH JAHANAM

 



UMNO melampau label Pas ‘Tiga Jahanam’ – Tuan Ibrahim

MELAKA – UMNO dibidas agar tidak mencampuri urusan parti lain termasuk melabelkan Pas dengan perkataan yang disifatkan keterlaluan.

Tuan Ibrahim  Al-Eko Gapo berkata, kenyataan Pas dianggap ‘Tiga Jahanam’ terhadap pemimpin Pas yang dilemparkan UMNO Kelantan tidak boleh diterima sama sekali.

“Saya menolak kenyataan tersebut (yang) saya anggap melampau, kita (sepatutnya) hormati hak parti-parti politik tak boleh kita label, kita letak istilah-istilah.

“Bagi saya itu hak parti Pas dan parti lain tak perlu campur, tak perlu kita label yang begitu yang saya rasa tidak begitu manis, budaya orang Melayu pun saya rasa tidak tepat,” katanya.

Sabtu lalu, Ketua Penerangan UMNO Kelantan,  Zawawi Othman menegaskan UMNO Kelantan menolak kerjasama dengan Pas selagi terdapat tiga pemimpin parti berkenaan yang disifatkannya sebagai ‘Tiga Jahanam’ yang bermulut jahat.

Tiga pemimpin Pas dimaksudkan adalah  Hadi  Al-Kawahli, Nik Mohd Amar Al-Balaki, Muhammad Sanusi Md Nor.

Beliau berkata demikian ketika berucap sebagai perwakilan UMNO Kelantan dalam Perhimpunan Agung UMNO 2021 di Kuala Lumpur pada Sabtu lalu. –

TIGA JAHANAM

KIRA OKALAA

KAH KAH KAH

KALAU TUJUH

JAHANAM

LEBIH HEBAT

DARI FILEM

P. RAMLEE

KAH KAH KAH

TAHU KE

DARI MANA ASAL

USUL PERKATAAN

JAHANAM INI

KAH KAH KAH

SEBUT DAN PAKAI

SENANG HATI

KAH KAH KAH

NAK  TAHU

 ASAL USUL

SILA TANYA 

LEBAI GOOGLE

KHALAS

Tiada ulasan: