Selasa, 12 November 2013

ANAK SEMUA BANGSA BERSEDIA!







ANAK MUDA
 SEMUA BANGSA BERSDEDIA!

KOMENTAR TUKAR TIUB
ini adalah saranan yang bersadur racun
ini adalah niat jahat dari mahathir anak lelaki iskandar kutty
ada racun berbungkus madu dalam kenyatan ini

anak lelaki iskandar kutty
berniat agar setiakawan antara pas dap pkr
akan retak dalam isu bahasa ini

pada satu masa dahulu 
wujud perserikatan parti rakyat dengan parti buruh
gabungan terkuat melawan gerombolan ketuanan melayu
barisan sosialis ini retak kerana isu bahasa

sekali lagi anak lelaki iskandar kutty
sedang menjalankan jarum 
dengan niat jahat
untuk menghuru harakan negara bangsa

kenyataan ini juga bertujuan 
untuk menaikan kemarahan
para nasionalis bahasa
dengan kenyataan ini di harapkan
nasionalis bahasa akan turun ke jalan raya sekali lagi
dan ini akan memberi tekanan kepada najib

kenapa serlama 22 tahun berkuasa
tidak lakukan dasar ini?
kenapa sekarang?

jelas 
inilah contoh keling kitul
yang telah ditulis dalam sejarah melayu 600 tahun dahulu
inilah buktinya bagaimana dkk - darah keturunan keling
memporak perandakan kerajaan melayu melaka

ANAK MUDA BERSEDIA

Mahathir ulangi gesaan 

Sains, Matematik diajar dalam BI

KUALA LUMPUR 12 Nov. -  Mahathir Mohamad mengulangi gesaan supaya subjek Sains dan Matematik diajar dalam bahasa Inggeris kerana ia bahasa ilmu dan bahasa industri hari ini. - TIEWNAMA



Dr Mahathir rayu PPSMI dikembalikan dalam sistem pendidikan


Dr Mahathir rayu PPSMI dikembalikan dalam sistem pendidikan Mahathir Mohamad hari ini merayu supaya mata pelajaran Matematik dan Sains kembali diajar menggunakan Bahasa Inggeris...SELANJUTNYA

ANAK SEMUA BANGSA


---------

16 ulasan:

Awanama berkata...

bukan mahathir dah buat ke dasar tu pastu orang lain revoke

Awanama berkata...

mamak cuba hasan malekkan rakyat malaysia......kalau jujur niat hendak rakyat bijak dan pandai, bahasa inggeris hendaklah dijadikan bahasa pengantar dalam semua mata pelajaran tetapi tidak menjejaskan bahasa melayu sebagai kebangsaan.Zaman internet ilmu percuma dalam talian......tau tau menteri sendiri utamakan anak mereka di sekolah yang mengajar dalam bahasa inggeris.... rakyat dihasan malik dipermainkan dalam tempurung sentimen bahasa....

Awanama berkata...

ALA.. TAK PAYAH CAKAP BANYAK2. ISYTIHAR JE PERANG ANTARA PR-BN. CEPAT SIKIT DUA2 MAMPOS. BOLEH KAMI PERINTAH PULAK.

Awanama berkata...

Tun bukan PM lagi. Saranan beliau untuk meneruskan PPSMI tidak akan mendapat tempat lagi kerana beliau bukan sebahagian drp sosok yang membentuk dasar pendidikan negara.

Lagipun kalau PPSMI diteruskan juga, akan kelihatan ketidaksungguhan kementerian pendidikan di bawah pimpinan Tansri Muhyidin membuat dasar pendidikan. PM dan TPM tidak akan mengubah dasar yang telah ditentukan kerana dibimbangi akan mengurangkan sokongan politik kepada mereka.

Percayalah, penghapusan dasar PPSMI akan diteruskan dan dasar MBMMBI akan tetap dilaksanakan bagi menggantikan dasar PPSMI tersebut.

Tun hanya mampu mennyuarakan kegelisahannya tetapi beliau tidak mampu lagi mengubahnya....... Beliau bukan lagi pemegang kuasa seperti ketika beliau berada di tempatnya!

sua suwey ke morning berkata...

DKK.....KAKAKAKAKKAAK...DARAH keturunan keling.........ingatkan DARJAH KEBESARAN KELANTAN.....siutlah kau bos...DKK.....DOLCE KE KEBANA KE.......HAHAHAHAHA.....DKK...ELOK JUGA TRANSLATE ke....DIA KAWAN KIRAM......apa apa hal....BILA SITUA NI NAK MAMPUSSSSSS.......Naik meluat nengok anak eh......bapanya apa lagi.....DKM TUL....Dkm.....darah kitul mamak......

Awanama berkata...

sudahlah...mahathir bukan pm lagi...pergilah merajuk disinun toksah dok kacau orng...mukris bukan buleh menang pon...kempen internet kaw kaw...alih alih internet disekat pada laman web tertentu...laman web apa tu..? laman web kilang ke..?

Awanama berkata...

malaysia boleh.....boleh hidup berpuak-puak demi mengekalkan pihak yang punya kepentingan....sentimen mana mahu pakai...sentimen bangsa, agama,diskriminasu pembangunan atau sentimen khalimah allah...kah..kah..kah...malaysia boleh...

Awanama berkata...

INI SEMUA ALASAN MAHATHIR..YG BERTUJUAN SUPAYA PENDATANG ASING TERUTAMA BANGLA DAN PAKISTAN MEMPUNYAI IC BANGSAT..SENANG UNTUK MEMBERI PENDIDIKAN KEPADA ANAK MEREKA..MAHATHIR MAU HAPUSKAN INDENTITI MELAYU DI MALAYSIA...

MAHATHIR NAMPAK PENDATANG ASING SENANG DITERIMA JIKA RAKYAT MALAYSIA MENGAGUNGKAN BAHASA ENGLISH..

Awanama berkata...

mamak kutty jadi pm masa zaman tak ada internet..bolehlah menipu...zaman internet ni apa dia buat kantoilah...contohnya isu agen cia...fuuuuh nasib baik internet bertindak cepat..kalau tak rakyat ditipu lagi oleh mamak ni...

Awanama berkata...

Nak alih tumpuan ni.isu IC apa cerita?

Awanama berkata...

Cuba lihat apa golongan nie buat ? Semakin porak peranda segala... sekejap ajar inggeris sekejap bahasa melayu... guru ajar inggeris pun tak tau cakap inggeris kah kah kah.... nak ajar macam mana... semua jadi hassan malek... geng mamak nie dok jadi jutawan merata di msia... hidup nasi kandaq...kah kah kah

Awanama berkata...

dia kata dia melayu ma.

dia sayaaaaang sama melayu tau. itu la sebabnya dia mau melayu tukar pulak jadi orang putih.

tapi ada ke pernah gagak bertukar warna menjadi putih?

zeff berkata...

deii dkk, bila mau tutup mulut? diaper suda tuka ka?
- apsal tak suruh dalam bahasa tamil terus
- pastu jadikan kari sbgai menu harian wajib setiap sekolah

Awanama berkata...

Tak ada idea ker melayu nak halau anak kutty sekor ni balik Kerala? Nanti beranak pinak lagi banyak, lagi pening anak cucu kita layan karenah keling ni..

Awanama berkata...

Kutty ni mana paham kita sound dlm bahasa melayu.. kene sound bahada Tamil Kerala.. dia bukan mengaji Melayu.. sbb tu DKK buleh buat pekak bila sound dlm melayu.. sbb dia x akan mengerti sampai bila2.. sound sampai jauh lubuk hati.. bukan main permukaan jer..

Unknown berkata...

mamak ni nanti suruh pula ajar dalam bahasa russia sebab russia pun maju dalam sains ... atau bahasa cina sebab cina dah boleh hantar kapal angkasa ... bahasa tamil sebab india dah boleh hantar roket ke angkasa ... TENTU BAHASA TAMIL SEBAB DIA PUN MAHIR BAHASA TAMIL (DKK).... kah..kah..kah...!!!