Jumaat, 24 Januari 2014

SATU LAGI BERITA BAIK



TENGOK ROPA  DAH KENA 
apa ke lagi
orang jahat leee?
Adnan Mansor Beri Bayangan Subsidi RON95 Akan Dimansuh

Rakyat bakal sekali lagi menjadi mangsa penipuan kerajaan apabila menterinya  Adnan Mansor mengumumkan dasar harga baru RON95 akan berkuatkuasa pada Mei atau Jun tahun ini.

Dengan menggunakan alasan 'memastikan semua subsidi kerajaan dinikmati rakyat Malaysia yang layak', satu mekanisma akan diperkenal yang membolehkan hanya golongan susah mendapat subsidi petrol. Gesaan ini pasti menimbulkan kegelisahan kepada golongan pertengahan apabila pemansuhan subsidi RON95 menjadi agenda sebenar.

Solidariti Anak Muda Malaysia (SAMM) menolak sebarang usaha kerajaan menaikkan harga petrol RON95 walau dengan apa pun alasan. Rakyat sudah cukup menderita dengan pelbagai kenaikan kos sara hidup yang melambung. Berita pemotongan subsidi ini sangat tidak membantu meredakan keresahan rakyat.

SAMM percaya Mekanisma bakal disusun akhirnya menjadikan rakyat Malaysia dipaksa tunduk kepada kerajaan. SAMM jangkakan rakyat akan diarah memohon kad subsidi dan hanya yang bergaji tertentu sahaja layak memiliki kad tersebut. Pada tahun 2011, Ismail Sabri ketika itu menjadi menteri bertanggungjawab pernah mencadangkan penggunaan mykad sebagai token pengantara untuk menikmati subsidi petrol. 

Apa pun mekanismanya, SAMM seru kerajaan melihat kembali bagaimana ketirisan besar berlaku dalam agihan subsidi kepada nelayan. Jika ketirisan subsidi diesel untuk nelayan tidak mampu dibendung, bagaimana pula agihan subsidi terhadap belas juta pemandu di Malaysia?

Rakyat seolah terpaksa mengemis di bumi sendiri untuk sesuap subsidi. Pengagihan subsidi ini juga akan menjadi sebuah lagi 'BR1M' yang memaksa rakyat akur terhadap pemerintah sampai bila-bila.

Cukup sudah duga-menduga perasaan rakyat, SAMM yakin kali ini rakyat akan bangkit secara luar biasa setelah pemerintah tidak henti-henti mempermainkan rakyatnya. Lebih ramai yang akan memilih jalanraya, dan mungkin Putrajaya.

Rakyat bersatu tidak dapat dikalahkan!

EDY NOOR REDUAN
Pengarah Propaganda
Solidariti Anak Muda Malaysia (SAMM)




RON95 hanya untuk golongan miskin, kata Ku Nan

Tengku Adnan Tengku Mansor mengumumkan satu mekanisme baru akan diperkenalkan kerajaan pada pertengahan tahun ini bagi membolehkan bahan bakar RON95 hanya dinikmati oleh golongan berpendapatan rendah.
Menteri Wilayah Persekutuan itu berkata, bagi mengurangkan perbelanjaan kerajaan dan memastikan semua subsidi kerajaan dinikmati rakyat Malaysia yang layak sahaja, pendekatan itu diambil meskipun pelaksanaan sebelum ini menemui jalan buntu.

DOWN LOAD

 TUANKU

------------

9 ulasan:

Lang berkata...

Kah..kah..kah..
Ini tengku sesat... perhatikan betul2 lihat dengan jujur roman wajahnya... eee atau bukan eee... raja atau pariah...

Lepas ni akan bermulalah sistem kasta..
untuk org miskin beras yang boleh dimakan beras hancur beras siam dilarang makan... tangakap masuk jel.

orang miskin tak boleh makan direstoran hanya gerai tepi jalan... kalau ditangkap hilang kerakyatan....

Tanpa Nama berkata...

Kah kah kah. Tungku Keling! Kah kah kah kah.. Keturunan kasta PARIA. Baka angkat tong taik kat India dulu! Huhuuuuuu...

Tanpa Nama berkata...

Budak Melayu anak anak Kampong mana lah boleh kaya raya kalau tak makan extra duit luar... Tengok muka pun sudah nampak. Sedih , susah nanti bila kena panggil malaikat maut....

Tau tau nak aniaya rakyat saja. Lupa dulu pun miskin jugak. Melayu Melayu....

Tanpa Nama berkata...

Rupa-rupanya ada petrol cap kangkung ada juga petrol cap scorpene.....kah....kah....kah....orang susah mencekik kangkung dan orang senang mencekik komisen.....inilah tranformasi ekonomi pendapatan kangkung...kah...kah....kah

kampong lad berkata...

1. apa kena mengena minyak petrol dgn menteri wp? 2. ron97 rm2.80 & ron95 rm2.73 (tanpa subsidi rm0.63). boleh ka subsidi dipindah kepada ron97 & rom95 jadi sejarah. kalau tak boleh, kenapa?

WahTakMauKuNan berkata...

Untuk maklumanTuan Tukar Tiub,

Ku, dalam Mandarin membawa maksud Sengsara (bitterness).
Nan, bermaksud bala atau malapetaka semulajadi seperti gempa bumi, ribut taufan dan sebagainya.

Biasanya Ku Nan disebut dalam pasangan membayangkan malapetaka yang amat sengsara.

Muka orang ini amat Ku Nan.

Tanpa Nama berkata...

"Ku" juga ber maksud KONTOL ,
"Nan" ber makna PROBLEM.....

Kalau sudah Ku Nan jadi nya KONTOL PROBLEM !!!

Ubat kepada KONTOL PROBLEM ialah bakar saja dengan petrol RON95, kalau RON97 lagi baik tau.

Tanpa Nama berkata...

Heran betul kat malaysia nie, yg sepatutnya cakap hal tu adalah menteri yg berkaitan....nie yg jaga hardrock kat putrajaya pun boleh komen.

DIDI KOTA BELUD berkata...

Ikan keratang atau ikan kerapu.....kalau disabah dia ni...tengoklah muka dia dalam dalam dan setim setim.....kalau kerapu tu nga nga...sebiji kau........hahahaha...kesian bini dia.....hari hari mengadap shark fin sup......hahahhahahaha