Isnin, 24 Mac 2014

LAGI PROJEK TIPU RAKYAT



ADA APA APA
 DENGAN 
BANK ISLAM

Transkrip' MH370 satu jenaka, dongeng

KUALA LUMPUR 23 Mac - Pendedahan transkrip komunikasi terakhir antara pesawat Malaysia Airlines (MAS) MH370 dengan menara kawalan sebelum terputus hubungan pada 8 Mac lalu yang disiar akhbar Daily Telegraph dianggap sebagai satu bahan jenaka, dongeng dan meragukan.

Bekas Ketua Juruterbang Penerbangan Serantau MAS,  Kapten Nik Ahmad Huzlan Nik Hussain berkata, tiada istilah seumpama itu digunakan oleh juruterbang untuk berkomunikasi dengan menara kawalan kerana terma yang digunakan adalah teratur, tepat dan padat mengikut perundangan.

Jelas beliau, dakwaan akhbar terbabit bahawa transkrip tersebut berdasarkan versi Mandarin daripada transkrip bahasa Inggeris itu juga adalah sesuatu yang ganjil dan menimbulkan persoalan mengapa mereka tidak mendedahkan salinan asal.

"Di sini dia guna istilah please, dalam komunikasi penerbangan, pertuturan secara beramah mesra tidak ada kerana banyak kapal terbang nak pakai radio, kalau cerita panjang-panjang jammed (tersekat) radio.

"Bahasa yang digunakan (menerusi transkrip ini) bukan bahasa juruterbang tetapi bahasa imaginasi orang yang nak jadi juruterbang tetapi tidak pernah jadi juruterbang sehingga masyarakat fikir inilah bahasa yang dipakai, sedangkan (sebenarnya) tidak," katanya seperti dipetik di portal www.astroawani.com hari ini.

Semalam, transkrip komunikasi 54 minit terakhir antara MH370 dengan menara kawalan pada awal pagi 8 Mac lalu telah disiarkan akhbar itu.

Walau bagaimanapun, Ketua Pengarah Jabatan Penerbangan Awam (DCA), Datuk Azharuddin Abdul Rahman menyatakan bahawa transkrip yang disiarkan itu adalah tidak tepat dan maklumat tersebut juga tidak sepatutnya didedahkan.

KAH KAH KAH
KAH KAH KAH
KAH KAH KAH

woit..KENAPA BEKAS JURUTERBANG?... kah kah kah..

kah kah kah. YANG TAK BEKAS TAK ADA KE?.... kah kah..

kah kah kah..SOALAN - KENAPA TAK DIUMUMKAN... kah kah..

kah kah kah..KENAPA TAK SEPATUTNYA DI DEDAHKAN... kah kah..

kah..KALAU GUNA PLEASE...MAKNANYA ADA ORANG LAIN... kah..

kah .MUNGKIN MAT SALEH YG  BERBUDI BAHASA... kah kah kah..

kah kah kah.. GUNA PLEASE DAN THANK YOU... kah kah kah



WAN AZIZAH 
MENANG DI KAJANG
tanpa
ada apa apa hubungan gelap
dengan bank islam

----------

Tiada ulasan: