Rabu, 16 Julai 2014

RUSIA CONTOH TERBAIK



WARTAWAN TV RUSSIA
Abby dalam rancangannya mengutuk White House yang terus-terusan menyokong keganasan Israel terhadap Gaza.
Sokong Israel: Wartawan AS kutuk White House
SHAH ALAM – Bukan semua menyokong tindakan Amerika Syarikat (AS) yang memberikan sokongan ke atas keganasan yang dilakukan oleh Israel terhadap Palestin.

Seorang wartawan sebuah stesen televisyen RT, Abby Martin mengecam dan mengutuk keras tindakan AS yang menyebelahi Israel yang melancarkan perang ke atas Gaza dan Tebing Barat sehingga mengorbankan ratusan nyawa penduduk yang tidak berdosa termasuklah wanita dan kanak-kanak.

Abby dalam sebuah program televisyennya berkata, dalam 24 jam terakhir, tentera Israel telah membuat serangan udara ke atas 160 kawasan di Gaza dan menurut Pasukan Pertahanan Israel (IDF), secara keseluruhannya, sebanyak 560 kawasan di tanah Gaza telah dibom oleh rejim Israel.

UNTUK 

MAKLUMAN

rt ialah setesen rusia
rusia negara kapir
rusia negara progresif
negara anti amerika
negara yang anti zionis
negara yang sokong arab
sokong
sokong bukan dengan retorik
bukan dengan resolusi
tapi 
dengan senjata

NOTA
tahnih harakah
telah ambil contoh
tv rusia



------

2 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

aku selalu baca rtdotcom, voiceofrussia, presstv, al alam, farsnews, abna dsb. Akbar barat jgn baca sbb berita diolah dan memberi gambaran berat sebelah.

cth Ukraine. kalau bc akhbar barat Russia seolah2 berada dipihak yg salah. padahal Russia ada hak nak tempatkan askar2nya kat sempadan. tapi apa alasan nato letak tentera di sana?

Tanpa Nama berkata...

http://m.youtube.com/watch?v=4hgA9j-4dB0

Jajaja.. sunni wal rasuah sama saja dimana2.. patut la harga emas dipaksa turun ke tahap tahun 2008.. dollar valueless.. printing like no tomorrow.. sistem 2 parti dah jadi 2x5..kahkahkah..