Selasa, 15 Julai 2014

SUSAH JADI MELAYU





Jangan tiru 

Yahudi 

dan  Kristian

tabur bunga 

di kubur


Umat Islam yang menziarahi tanah perkuburan sempena Aidilfitri diingatkan supaya tidak menabur bunga di kuburan kerana ia amalan Yahudi dan Kristian. 

KAH KAH KAH
woit
kentut tak boleh
korek tahi idung tak boleh
valentine tak boleh
krismas tak boleh
happy dewali tak boleh
coklat cadbury tak boleh


woit 
memang susah jadi melayu
kah kah kah

ni bunga di kubur
tak boleh pulak
kah kah kah

haramkan sajak
usman awan 
yang bertajuk
ke makam bonda

KAH KAH KAH

nota
bukankah 24 dari 25 nabi
yang wajib di kenali namanya
adalah dari bangsa yahudi
saje nak tanya
jangan marah
kah kah kah

--------

18 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

Mintak tolonglah 'ustaz cool' ketuk kepala kominis ni....kominis ni kafir ke islam?.

Tanpa Nama berkata...

Tu ditujukan pada warga miskin sempena hari raya..klu kubur sultan siap bunga import lagi..sunyi sepi tak bersuara dia orang neh..

Tanpa Nama berkata...

macam ni baik belajar cakap arab je kan senang....ikut sunnah nabi....cakap omputih bahasa kapir...tengok wayang dan dengar je muzik dari timur tengah.....transformers, planet of the apes harammm.....buat dodol dan donut kat uni tak haram...pasti orait punyaaa...

Tanpa Nama berkata...

Setuju dgn hang,
Tu belum kira semayang jemahat dgn terawihnya.
Bacanya ikut stail Saudi. Saudi lain la bulan posa sekolah cuti, ini tidak jam 1030 baru habis, mcm tu jugak jumaat lebai2x nie ingat bangala yg penuh masjid tu keja sama ostad al buhari ka? Jam 2 dah kena masuk nie tidak jam dua baru nak semayang.
Kita kalu bole taknak bangsa lain cakap kita jenis bangsa yg curi tulang bila sembahyang.
Nak berzikir dan berzakar panjang berjela tunggu balik rumah la.

anak malayu + cina berkata...

yg boleh salah guna kuasa rasuah zina judi .....hakhakhak...

Johan berkata...

puak melayu ni biasanya tunjuk alim bermusim. wakakaka

Tanpa Nama berkata...

Bosan nak mampos islam di Malaysia ni. Patut la para saintis dari orang bukan Islam je. Orang Islam tersekat itu ini tak boleh terus jadi bodoh tak mampu nak berfikir tak sedar pegi berjuang untuk Amerika di Syria. Lepas tu salahkan Yahudi.

albert magic berkata...

sedih aku dgn peringatan untuk orang islam, perkara yg remeh aje di beri peringatan.seingat aku belum pernah aku mendengar atau pun membaca ulama memperingatkan umat islam agar menjadi umat pencipta bukan nya pengguna agar umat islam mampu memiliki tenologi untuk mempertahankan umat islam, kuasa ekonomi yg boleh menguasai dunia perniagaan atau pun menggalakan umat islam menjadi pemenang anugerah noble fizik

Tanpa Nama berkata...

nama nama nabi yg di inggeris kan seperti nabi ibrahim,nabi yaakub,nabi yusuf,nabi isa,tp menabur bunga dipusara memang amalan kafir

kampong lad berkata...

they were all the semitic people.
kenapa, tak percaya?

Tanpa Nama berkata...

nota bawah tu, macam orang bodoh menulis, kah, kah, kah. dah bodoh taknak belajar. nabi adam, idris nuh, hud, saleh, ibrahim semuanya bangsa yahudi, kah, kah, kah.

Tanpa Nama berkata...

aiyoyo jadi orang pun susahhh... mati pun lagi susahhhhhhh....... .

underBear berkata...

Mintak tolonglah 'ustaz cool' ketuk kepala kominis ni....kominis ni kafir ke hisham?

Tanpa Nama berkata...

Jadi melayu senang tapi bila keling Madey mengaku melayu tu yang susah.Bangsa tak malu,pungkoq hitam legam macam kuali mengaku melayu...podahhhhhhhhhhhhhhhh............

Tanpa Nama berkata...

Bro tt aku respek dgn ilmu kau...tapi mengatakan 24 dari 25 nabi yg wajib diketahui itu yahudi, sgt memalukan utk org mcm kau....patutnya kau ckp kebanyakan nabi berbangsa yahudi...itu oklah.....mohon buat research ok...aku tetap suka baca tulisan kau...peace....

Tanpa Nama berkata...

Tabur bunga haram. Orang dah mula tanam mayat sebelum islam. Jadi lepas ni kubur pun jadi haram?

*
**

Tanpa Nama berkata...

Nota untuk TT - Nabi dari kaum Yahudi bermula Dari Nabi Yaakub....

Bani Israel (Ibrani:שבטי ישראל Bahasa Arab:بني إسرائيل) merujuk kepada kaum atau keturunan yahudi.Perkataan Israel, berasal dari gelaran yang diberikan kepada Nabi Yaakub (a.s). Perkataan Israel ini bermaksud "Hamba Allah" atau "Tentera Allah". Perkataan "Isra" bermaksud "Hamba atau Tentera" dan "El" membawa maksud "Allah SWT". Tetapi ada juga yang mengatakan bahawa Israel bermaksud "Yang suka berjalan pada waktu malam". Gelaran "Israel" ini dikurniakan kepada Nabi Yaakub (a.s) kerana baginda diberkati oleh Allah SWT. Perkataan "Israel" berasal dari bahasa Ibrani.

Kaum Bani Israel berasal daripada anak-anak nabi Yaakub (a.s) seramai 12 orang yang turut dikenali dengan gelaran 'Al-Asbaath' (Bahasa Arab:الأسباط) iaitu Rubin, Sham'un, Lawi, Yahuza, Zabulun, Yasakar, Dan, Jad, 'Ashir, Naftali, Yusuf, dan Bunyamin. Antara anak-anak baginda, ada antaranya yang diangkat menjadi Nabi seperti Nabi Yusof (a.s) yang meneruskan apa yang diajarkan oleh Nabi Ibrahim kepada datuk baginda, Nabi Ishak a.s., bapa baginda, Nabi Yaakub dan akhirnya baginda sendiri yang dipilih Allah untuk meneruskan Syariat Allah dimuka bumi ini.

Terdapat ramai rasul-rasul yang terkemuka diutuskan dalam kalangan Kaum Bani Israel ini seperti Nabi Yusuf, Nabi Musa, Nabi Harun, Nabi Daud, Nabi Sulaiman, Nabi Ilyas, Nabi Ilyasa, Nabi Yunus, Nabi Zakaria, Nabi Yahya dan Nabi Isa yang merupakan rasul yang terakhir yang diutuskan Allah kepada kaum ini sebelum kedatangan Nabi Muhammad s.a.w yang merupakan rasul yang terakhir yang diutuskan kepada seluruh umat manusia dimuka bumi Allah ini.

Tanpa Nama berkata...

Ada. Dr MAZA dah lama sangat sebut pasal tu. Sebelum jadi mufti lagi