Selasa, 8 September 2015

BERSEDIA TURUN KE JALAN RAYA









SOALAN
Soalan Onjektib Sobolom Borosih Limo: Apa yang kita perlu lakukan jika nakhoda kapal yang kita tumpangi mengarahkan kelasinya - mengkibarkan layar dan dalam masa yang sama labuhkan sauh. (Petikan daripada ucapan isteri badak). Sayugia diberitahu jika arahan ini diteruskan maka kapal tersebut akan berpusing setempat .. jika angin kuat sikit, kapal tersebut akan "tonggolam".

 (A). Mintak nakhoda tersebut berubat dengan Dr. Chedet. (B). Mintak nakhoda tersebut berbomoh dengan Harung Jing. (C). Mintak nakhoda tersebut minum 600 botol air doa Datuk Doktor Haji Ustaz Padilah. (D). Mintak nakhoda berhenti sebelum BERSIH LIMO. (E). Tangkap kelasi yang ingkar arahan nakhoda. on LE GRANDE FINALE
panglimo potaseh
on 9/2/15
DEMOKRASI
Moga anak muda pewaris demokrasi tidak akan gentar lagi mempamerkan kebencian meluap dan penolakan total terhadap kezaliman, penipuan, salahguna kuasa dan undang2 serta langkah2 yang menguntung atau melebihkan segelintir kerabat dan kroni sedangkan ianya membebankan orangramai, bangkitlah dengan terhormat tetapi keras, bangunlah dengan gagah tetapi berpada! on LE GRANDE FINALE
Anonymous
on 9/2/15
BIAWAK
betul bro.. najib rosmah xkan turun..selagi dua biawak ni diatas, ekonomi akan terus mjunam dan najib akan bwk masuk imf atau along2 international..sama seperti grecce, pakej pmulihan ekonomi akn myusahkan rakyat..rakyat akan dipaksa mbayar, memotong belanjawan demi hutang yg dibina oleh najib rosmah..

pasti ttpa akan disain..menang pru adalah ilusi n nostalgia.ni la ayat2 yg dilupakan oleh pakatan rakyat..SPR itu penipu..mana mungkin bole menang..najib akan mcatatkan nama sbg pm tercorot , tburuk n segala terrr...najib takut turun sb dia akan didakwa, hartanya 42b utang akan dirampas n dpulangkan kpd rakyat..x sama dgn mahatir, dia turun tp harta n kdududkan selamat..

agamawan hanya inginkan syurga n bidadari..hudud hanya mnutupi raja n ularmak..ularmak suci ini mrasa begitu hina potretnya dipijak tp tiada merasa khinaan atas sikap mwakili tuhan..apakah kemaluan dia pun kemaluan tuhan gak..kerana cina maka parameswara mrasa dilindungi, kerana cina angkat senjata maka british dpt bnafas on LE GRANDE FINALE
Anonymous
on 9/2/15

TT
Pada Ahad 25 Oktober 1998 induk berita muka depan Mingguan Malaysia - ada kenyatan resmi Perdana Menteri Mahathir Muhamad yang mengumumkan kepada seluruh dunia bahawa DALANG DEMONSTRASI yang menyokong Anwar Ibrahim telah berjaya ditangkap. Dalang yang dimaksudkan oleh Mahathir Muhamad ialah Hishamuddin Rais. 

***TT, kau memang seorang wira, aku salute kau! Aku masih ingat jelas satu ketika itu, aku dgn pasangan sedang berduaan di bawah langit malam disimbah lampu jalan sambil menikmati juadah sepertimana kumpulan2 & pasangan2 lain di gerai atas jalan di bangsar (sekarang dah dipindahkan ke bangunan sebelah), rata2 semuanya dlm suasana riang tanpa ada permasaalahan besar yg mengganggu pemikiran dan perbualan rancak berselangseli ketawa kecil mahupun besar, sekunyung2 muncul 2 atau 3 susuk dari kegelapan itu, bergerak dari meja ke meja dgn pantas, senyap dan licin bagai gliding menggunakan hover board dgn jet propulsion. Satu susuk itu mengenakan topi beret dan seolah berniat on LE GRANDE FINALE
Anonymous
on 9/2/15
CAMERA NIKON

Pasal Camara nikon SLR memang aku ada perasan waktu tu aku ternampak kau dari G.S Gill menuju ke sogo . jalan berseorangan, Waktu tu kawan aku tepuk bahu aku,dia cakap kau kenal siapa tu? Dia lah Hishamudin Rais baru pulang dari buangan politik. 

Start dari hari tu aku ikut perkembangan seterusnya sampai kau wujud blog Tukar Tiub. Dan waktu tu aku dan kawan aku berumur 18 tahun. Dan sampai ke hari ini aku dan kawan aku turun demo bersama. Waktu 98 dress up kau memang buat anak muda berahi lain dari pak cik yg turun demo. Penuh bergaya! Kenangan 98 on LE GRANDE FINALE
Anonymous
on 9/2/15




--------------

Tiada ulasan: