Khamis, 24 September 2015

TANAH RIZAB MELAYU NATO




MUAK BOSAN



Profesor Madya Datuk Dr Mohammad Agus
23 September 2015
SHAH ALAM - Pensyarah Sains Politik Universiti Kebangsaan Malaysia (UKM) , Profesor Madya Datuk Dr Mohammad Agus Yusoff menzahirkan rasa bimbangnya mengenai tanah rizab Melayu yang saban tahun makin mengecil, dek kerana kelalian pemerintah dalam menjaga hal ini.


KAH KAH KAH
woit
orang melayu dah muak
orang melayu dah bosan
dah banyak kali dengar
cerita tanah rizab
tak habis habis
cakap tak guna
semua hilang pada cukong
semua kena rembat
dalam pekan hilang
dalam kampong hilang
semua lepsap kena rembat
jangan jadi nato
no action tok onli

JADi NATO

---------------

4 ulasan:

Awanama berkata...

Kalau nak masok Geng Kampau cakap saja lah.... Jangan nak buat macam Robin Loot pulak.

Pau Pau Pau

Mat Kampau !!!!!!!!!

panglimo potaseh berkata...

Serius kah kito crito pasa tanah rezab melayu .. crito nyo samo macam kuota melayu, MARA, tabong hadgi, bahaso kobangsaan, DEB, macam tanah kerajaan Najib boli murah jua kek kapir dongsn hago bokali mahal, skim rumah PRIMA konon, boli penjana letrik dgn hago yg yak masuk akal nak tolong melayu konon .. hasilnyo galangdangan melayu makin bertambah .. yg poliknyo kerajaan tak tau sobabnyo ..

Najib pulak sodang syok crito koarah pondapatan tinggi .. Zahid masih hayal dongan moto bosa, nak bawak masuk 1,500,000 bangla ..

Zahid ni masih pogang jawatan pengerusi utk 60 syarikat lagi ko .. satu syarikat bagi gaji 5 hingga 10 ribu sebulan .. pogang satu jawatan dah lah yg lain tu bagilah pado melayu galangdangan tadi .. yo tak .. tu pun kalu nak tolong melayu.

Awanama berkata...

Muhyiddin yang banyak hilangkan tanah rizqb Melayu diJohor smasa jadi MB. Orang Johor tak akan lupa punya.

Awanama berkata...

Tuan Agus,siapa kata pemerintah lalai? Pemerintah tak lalai, itu sebabnya tanah rezab melayu bertambah kecil. Kalau pemerintah lalai tentu mereka tak usik tanah resab melayu.