Ahad, 27 Disember 2015

MASANYA TELAH SAMPAI








YA AMPOON

YA MAULANA


KOMENTAR
dalam keadaan sekarang
ketika rakyat hilang
keyakinan terhadap najib
ketika orang ramai 
tidak yakin pada kerajaan
ketika rakyat tak percaya
kepada semau menteri
ketika orang ramai tak yakin
kepada lembaga agama ISLAM
ketika JAKIM dikatakan 
makan duit anak yatim
maka sultan dan raja
memainkan peranan positif



Sultan Johor minta Jakim jelaskan bajet RM1 bilion


Sebulan selepas seorang timbalan menteri berkata bajet yang diperuntukkan kepada Jabatan Kemajuan Islam Malaysia (Jakim) tidak mencukupi, Sultan Johor bertitah, baginda tidak faham mengapa agensi agama persekutuan itu perlu hampir RM1 bilion setahun.
Dalam satu temubual eksklusif dengan akhbar The Star, Sultan Ibrahim Sultan Iskandar berkata baginda mahu Jakim menunjukkan kepadanya bagaimana ia membelanjakan wangnya pada mesyuarat Majlis Raja-Raja akan datang.
"Beta ingin tahu jika benar, mengapa mereka perlu bajet RM1 bilion? Adakah ia termasuk peruntukan kepada semua negeri?
"Semasa persidangan Majlis Raja-Raja seterusnya, beta mahu mereka tunjukkan kepada beta pecahan perbelanjaan mereka. 
"Beta ingin tahu jika mereka ada membiayai sekolah agama di sini," pemerintah Johor itu dipetik sebagai berkata.
The Malaysian Insider melaporkan pada November, Jakim memperuntukkan hampir RM1 bilion wang pembayar cukai tahun ini, dengan sebahagian besar daripadanya untuk aktiviti dasar, termasuk menangkis cubaan "kumpulan ajaran sesat" menyesatkan umat Islam di negara ini.
Dalam responsnya, Tuan Haji Asyraf Wajdi  berkata, Jakim memerlukan lebih daripada RM1 bilion bagi memenuhi permintaan umat Islam di Malaysia dan memerangi mereka yang menentang kedudukan Islam sebagai agama persekutuan.
Tuan Haji Asyraf Wajdi  itu juga berkata, peruntukan sebanyak itu bukan satu pembaziran.
Tetapi, pengkritik menuduh Jakim bertentangan dengan Perlembagaan dan menceroboh kuasa Raja-raja, yang merupakan ketua agama bagi negeri masing-masing.
Sultan Ibrahim mengesahkan kedudukan Raja-raja dan berkata kuasa Jakim terhad kepada menasihati atau mencadangkan garis panduan kepada mereka.
Baginda berkata, terpulang kepada Sultan untuk menerima nasihat Jakim atau tidak, sambil menambah jabatan agama peringkat persekutuan itu tidak berhak campur tangan dalam negeri itu. – 27 Disember, 2015.

JENG JENG JENG

woit
ini dia yang rakyat tunggu
ini dia yang dinanti nanti
rakyat dah muak
rakyat dah bosan
siang malam kena tipu
siang malam kena kelentong
PIEM terlibat kes bunuh
terlibat kes rasuah
rembat 2.6 bilion ringgit
rembat tanah kerajaan
buat undang undang baru
tukar peguam negara
tangkap sana tangkap sini
ya ampooooon
ya maulana

YA AMPOON
-------------

2 ulasan:

panglimo potaseh berkata...

Oooo gitu rupa nya, JAKIM perlu ada lebih daripada RM 1,000,000,000.00, ontok menangkis ajaran sesat dan berperang dengan mereka yang menentang kedudukan Islam dinegara ini.

Perang ni tentu lebih hebat daripada Perang Salib atau Perang Badar .. persoalannya aku tak nampak pon mereka pi berperang, apa senjata yang mereka pakai .. selain tangkap orang ngentot, beli nombor ekor dan tak puasa, modalnya hanya van mayat dan cotar je ..

Yang aku nampak sekarang ni banyak ceramah sana-sini dan dalam TV .. ceramah nakut kan orang melayu .. ostas suruh macam-macam ikut cara nabi termasuk cara makan .. tapi yang aku nampak yang betul-betul nampak, ostas2 tersebut semakin gemok gedempol badan nya dan besar poketnya. Takan lah upah ostaz ni cecah 1 biliyun kot .. dah lah lebih separuh budget masjid yang dikutip masuk dalam poket ostaz ni .. ontah lah.

Tanpa Nama berkata...

JAYMEAL main GOLF saja

Main GOLF tak salah kan

DATOK SORRY nak JUTA JUTA saja

Kepala Otak !!!!!!!