Selasa, 9 Februari 2016

LAGI CERITA MAT LCE







MAT 

L.C.E




Perlantikan Bashah isyarat pendidikan kurang penting – Kadir


KUALA LUMPUR: Perlantikan  Bashah LCE sebagai Menteri Besar Kedah meskipun tidak berpelajaran tinggi bercanggah dengan peri penting pendidikan yang ditekankan kerajaan, tegas tokoh wartawan,  A Kadir Jasin.
Menggambarkan perlantikan itu seolah kesilapan yang besar, bekas Ketua Pengarang Kumpulan New Straits Times Press itu berpandangan UMNO kini secara tidak langsung memberi isyarat bahawa tahap pendidikan bukan ciri-ciri yang diperlukan untuk menjadi seorang pemimpin Melayu.
“Takkan dari berpuluh-puluh ribu orang lulusan universiti yang keluar setiap tahun, tidak ada seorang yang boleh masuk UMNO, kemudian 10, 20, 30 tahun kemudian menjadi Menteri Besar?” ujarnya dalam wawancara eksklusif bersama FMT.

KAH KAH KAH

woit

kadir ini

dah melampau

dah bocorkan

mamat lce ini

hanya pembeli

getah skrap

sekarang kata

mamat ini

tak sekolah

KAH KAH KAH


-------------

5 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

Kalau Mat Bahalol bileh buat BILYON BILYON , nak buat apa ambil Doktor pon

APUNDEK pon boleh juta juta


Boleh kata Si KADIR

Si SOTONG pun sudah MAGIK lah

Kepala Otak saja

Nasib baik CINA tak harap ANGPOW orang orang Melayu

panglimo potaseh berkata...

Tolong lah .. tolong lah .. jangan lagi hina Bashah .. hina Bashah sama macam hina Najib .. sama macam hina ugama .. sama macam makan babi .. kalau hina Bashah sah masuk neraka .. tak masuk syurga .. tak dapat entot 70 bidadari yang lebih manja dan ganas daripada pelakon porno German.

Tanpa Nama berkata...

Dalam syarikat2 besar dan seluruh jabatan2 kerajaan di Malaysia pun sama TT..

Org yg bodoh piang..tiada sejarah kecemerlangan sahsiah dan disiplin akademik sejak kecil.. amik degree diploma bila dah berumur (baca: dan bila berduit utk neli degree timbang kilo).. inilah hasilnya.. bukan asalnya cerdik.. disiplin kecerdikan tiada kimianya.. tiada pembawaannya..yg tau hanya telan..telan..telan...kahkahkah..

Bos2 pulak ada satu penyakit juga..suka lantik kaki bodek, kuat beragama jadi pembantu.. hasilnya seluruh kompeni dan jabatan..JADI MCM HARAMJADAH dan akan berterusan MENGKEPALABUTUHKAN pekerja bawahan..

Islam di Malaysia hanya digunakan untuk MEMBULI golongan miskin dan bawahan. Tiada lain tujuan agama Islam diperkenalkan di Malaysia juga serantau kepulauan Melayu Nusantara.

Pedih kan realiti sebegini.. kecewa??? Tak perlu.. berdoalah tunggang tunggik berjuta2 umat Islam sekalipun..tak akan berubah lagi sampai bila2.. sbb semuanya kaki menipu dan tunjuk diri holier than thou tak pernah padam2..

Jgn ingat dlm UMNO ja begini. Struktur PAS dan perkampungan Melayu pun..2x5. Yg terpelajar tinggi2 juga yg genius2 Melayu yg ada pula, semakin hilang selera dan tiada minat memegang jawatan atau membangunkan fikrah Melayu supaya yerkehadapan lagi. Hanya yg berfikrah bodo piang terkinja2 melolong supaya diberi peluang untuk tunjuk bakat dan kebolehan membodohkan Melayu saban hari.

Org atasan yg melantik pun.. dgn tujuan supaya jgn melawan dan dapat dibodohkan untuk jimatkan bajet kompeni/jabatan agar mereka dpt puji2an drpd director2 dan yg lebih atas lagi demi kenaikan pangkat-gred-serta-bonus-tahunan mereka mencanak2 naik.

Org Melayu ni ramainya berpura2 Islam saja, walhal pada mereka, Allah Taala hanya dijadikan khadam mereka yg digunakan untuk membodohkan Melayu bawahan utk cari makan, pangkat dan kedudukan. Jika statement gua ni tak betul la TT, biarlah tengah hari besok, gua dipanah petir di waktu matahari rembang pun, gua tak kesah.. gua dah bitau, lu nak terima atau tidak, lu punya pasal la.. Melayu akan terus bodoh piang sepanjang zaman dan tiada apa2 lagi usaha boleh dibantu untuk memulihkan kebodoh-piangan mereka.

Tanpa Nama berkata...

Ambil tanah kera kera jual kt tokey cina.

Tanpa Nama berkata...

Pemimpin paling terbangsat di malaysia mb kedah...lulus srp . perdana menyeri aamat terbangdat malaysia lulusan tk pasti...jd wakil yermuda malaysia