Ahad, 23 Disember 2018

INI PERJANJIAN ITU





JANGAN BUAT2

TAK TAHU ATAU

TAK DENGAR

Nazri didakwa buat perjanjian dengan Anwar

KUALA LUMPUR: Ahli Parlimen Padang Rengas, Datuk Seri Mohamed Nazri Aziz, didakwa bertemu dan membuat perjanjian bersama Datuk Seri Anwar Ibrahim demi kelangsungan UMNO.

1 - TIDAK BUBARKAN UMNO
2 - TIDAK  TAHAN NAJIB
3 - KEMBALIKAN SITEM KETUA KAMPONG
4 - BERI PERUNTUKAN PD PEMBANGKANG


Mohamed Nazri didakwa membuat empat tawaran kepada Anwar, antaranya adalah supaya Ahli Parlimen Port Dickson itu tidak membubarkan UMNO apabila menjadi Perdana Menteri dalam masa satu tahun setengah.
Tawaran lain termasuklah supaya Anwar tidak menganiaya bekas Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Razak, mengembalikan semula sistem ketua kampung serta memastikan agihan peruntukan yang sama antara Ahli Parlimen UMNO dan Pakatan Harapan (PH).
Anwar didakwa menerima empat perkara itu dengan baik, dengan menyifatkan kerajaan perlukan UMNO sebagai pembangkang dan tidak akan menganiaya Najib kerana Ahli Parlimen Pekan itu pernah menjadi timbalannya (dalam Pemuda UMNO), selain beliau sendiri pernah dianiaya selama 20 tahun.

DAH BACA

LU PIKIR SENDIRI



----------------

4 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

Kahkahkah baca dari berita hairan? Kahkahkah nazri aziz tuu.. lu pikir la sendiri.

Tanpa Nama berkata...

Lu petik dari skobar gerombolan? OMAIIGAAADDDD. Me rest me case milord.

azam berkata...

Kenapa, TT tukar cerita?
Nombor 2 tu,
Tidak menganiaya najib.
Bermaksud najib hendaklah diadili seadilnya.
Kalau nak reka sejarah ,kena laporkan yang benar.

Tanpa Nama berkata...

alo brader tt..apa kata lu tanya nurul perihal 4 perjanjian ini.apa kata nurul.apakah nurul jd feedup?nurul izzah jadi gumbira atau nurul izah tak rasa apa2 pun? saja la tanya sb baru2 ni nurul letak jawatan dan papa kata nurul muak dan bosan dgn yb lompat parti..perjajian nombor uno itu tidak masuk akal..tiada perdana mneteri yg lalu bole mebubarkan parti jd bagaimana anwar kalo jd Perdana menteri nnt bole menentukan samada umno dibubuarkan atau dibiarkan hidup? melainkan perdana menteri juga adalah presiden umno..anwar wajib setuju cadangan nazri ini sb tiada beza dgn najib ada kes gamba perempuan dibunuh dan anwar juga ada kes dgn lelaki..kedua2nya ada disingapore..pd gua, adalah lebih baik anwar tidak mjd perdana menteri daripada negara kita dipau oleh singapore versi 2.o..