Isnin, 29 Julai 2019

MAKNANYA











MAKNANYA

BUKAN SEMUA

AHLI PKR

SOKONG DASAI

KAH KAH KAH


Azmin gembira PAS mahu Dr Mahathir jadi PM hingga akhir penggal


MOHAMED Azmin Ali menyokong kenyataan Presiden PAS Abdul Hadi Awang yang mahu Dr Mahathir Mohamad kekal di jawatan perdana menteri sehingga akhir penggal.

Timbalan presiden PKR itu berkata kenyataan PAS senada dengan pendiriannya supaya Dr Mahathir dapat mengekalkan kestabilan kerajaan.

Kepimpinan Dr Mahathir diperlukan untuk menjamin kestabilan, kesinambungan dan ketekalan dasar kerajaan bagi merangsang pelaburan, mencipta peluang pekerjaan serta kekayaan untuk semua.

“Saya yakin kestabilan politik akan menjana keutuhan dasar dan kebijakan negara termasuk konsep kemakmuran bersama yang bakal mengembalikan Malaysia sebagai Harimau Asia.


“Pendirian tersebut adalah seiring pandangan yang pernah saya lontarkan supaya usaha mengembalikan kegemilangan negara dapat direalisasikan dengan segera,” katanya.

Kenyataan PAS itu juga menunjukkan parti lawan turut mempercayai kepimpinan Dr Mahathir, kata Azmin dalam satu kenyataan.

Katanya, sokongan PAS secara bipartisan itu dapat dilihat apabila pembangkang menyokong pindaan Perlembagaan menurunkan had usia mengundi pilihan raya kepada 18 tahun.

“Dukungan bipartisan terhadap perdana menteri merupakan lembaran baru dalam politik Malaysia di mana kepentingan rakyat diberikan keutamaan.

“Sokongan tersebut adalah bukti keyakinan terhadap kepimpinan YAB Tun Dr Mahathir yang berhemah tinggi sesuai dengan peranannya sebagai negarawan ulung negara,” katanya.

Hadi pada Sabtu lalu berkata PAS akan mempertahankan Dr Mahathir menjadi perdana menteri biarpun Pakatan Harapan (PH) bersetuju agar jawatan itu dilepaskan kepada bakal pengganti, Anwar Ibrahim.

Kata Hadi, Bersatu perlu dipertahankan memandangkan parti lain yang majmuk kaum dalam PH tidak mencerminkam kepimpinan Islam.

Kata Hadi, sokongan itu bukan hanya dinyatakan PAS namun turut dinyatakan Umno. – 29 Julai, 2019.


KALAU MADEY

SATU PENGGAL

LEPAS TU

SAPA

JENG JENG JENG

INI YANG JADIKAN

KITA SEMUA

BERAHI
KAH KAH KAH



---------

3 ulasan:

Makannasi berkata...

Kalau nak olah persetujuan ponnnn... HADI WEIIII.. AGAK2 LA

Makannasi berkata...

Aku pon tak kisah azmin semburit.. hatta kalau hang semburit sekali pon lantak...
TAPIIIII... HADI tu yg aku tak tahan tuuuu...KAHH4x

Unknown berkata...

Mana ada dlm dunia ni disokong 100%