Isnin, 4 November 2019

AYAT MESTI ADA








TERBAIK

AYAT

MESTI 

ADA

PRK Tanjung Piai: Simbol Taawun Muafakat Nasional - Hadi Awang




قَالُواْ يَٰشُعَيۡبُ مَا نَفۡقَهُ كَثِيرٗا مِّمَّا تَقُولُ وَإِنَّا لَنَرَىٰكَ فِينَا ضَعِيفٗاۖ وَلَوۡلَا رَهۡطُكَ لَرَجَمۡنَٰكَۖ وَمَآ أَنتَ عَلَيۡنَا بِعَزِيزٖ٩١ قَالَ يَٰقَوۡمِ أَرَهۡطِيٓ أَعَزُّ عَلَيۡكُم مِّنَ ٱللَّهِ وَٱتَّخَذۡتُمُوهُ وَرَآءَكُمۡ ظِهۡرِيًّاۖ إِنَّ رَبِّي بِمَا تَعۡمَلُونَ مُحِيطٞ٩٢
“Kaum Nabi Syuaib berkata: “Wahai Syuaib! Kami tidak banyak memahami daripada apa yang kamu ucapkan (berdakwah). Kami melihat bahawa kamu seorang yang sangat lemah. Kalau tidak kerana kumpulan yang melindungimu, nescaya kami merejam kamu, padahal kamu bukanlah seorang yang mulia gagah perkasa dalam kalangan kami”. (91); Nabi Syuaib berkata: “Wahai kaum bangsaku! Adakah kumpulan yang melindungiku itu kamu lihat lebih perkasa daripada Allah untuk menghukum kamu, dan kamu jadikan Allah itu di belakang (dipandang lemah). Sesungguhnya Tuhanku (Allah) itu Maha Mengetahui apa-apa yang kamu amalkan (daripada kufur dan perangai buruk menipu timbangan dan sukatan”. (92) (Surah Hud: 91-92)
Terkini, PAS beranggapan PRK Tanjung Piai adalah simbol bagi konsep Taawun demi perubahan peringkat nasional dan mewakili Muafakat Nasional, bukan sekadar ukuran satu Parlimen Tanjung Piai sahaja.
PAS melihat pakatan pembangkang memerlukan bukan Islam yang tidak ekstrem dalam masyarakat majmuk, iaitu MCA yang ada satu kerusi sahaja. Untuk PRU akan datang, formula ini mungkin berubah dengan melihat senario dan strategi semasa untuk memastikan kemenangan Muafakat Nasional di peringkat yang lebih besar.
“Islam Memimpin Perpaduan”
ABDUL HADI AWANG
Presiden PAS
Bertarikh: 6 Rabiul Awwal 1441 / 4 November 2019
WOIT

HANG INGAT

HANYA ADA AYAT

SEKETUL DAGING 

BABI  DALAM

SEKAWAH

DAGING LEMBU

KAH KAH KAH

NAK PUTAR PUN

ADA AYAT
KAH KAH KAH






---------

2 ulasan:

Makannasi berkata...

Yang ni aku setuju 821%... kah5x

albert magic berkata...

hadi awang tolong guna bahasa melayu la, taawun ni apa benda,kalau guna bahasa melayu kan mudah difahami