Isnin, 4 November 2019

NAJIB SAKIT LAGI







NAJIB SAKIT

TAK DTG BICARA

TAPI DILIHAT

BERKEMPEN

DI TANJUNG PIAI

Hakim kes 1MDB tegur Najib ke Tanjung Piai walaupun MC

HAKIM Collin Lawrence Sequerah yang mengendalikan perbicaraan kes 1Malaysia Development Bhd (1MDB) memberi amaran kepada Najib Razak susulan bekas perdana menteri itu ke Tanjung Piai, Johor selepas mengambil cuti sakit untuk tidak menghadiri perbicaraan pada Khamis.

“Mahkamah tidak akan tolak ansur dengan sebarang cubaan mengelirukannya,” kata Sequerah.

“Biar saya katakan tanpa syarat tertentu, jika ada keperluan berbangkit mahkamah tidak akan teragak-agak menghukum tertuduh kerana menghina mahkamah.

“Tetapi selepas mendengar kedua-dua pihak, mahkamah tidak nampak keperluan mengenakan sekatan itu,” kata hakim selepas mendengar hujahan peguam.

Terdahulu, Timbalan Pendakwa Raya kanan Gopal Sri Ram memberitahu mahkamah beliau diarahkan oleh Peguam Negara Tommy Thomas untuk melarang Najib ke Johor pada malam Khamis.

“Ini bukan kali pertama perkara seperti ini berlaku,” kata Sri Ram.

“Dalam beberapa keadaan sebelum ini tertuduh mendapatkan MC dan menghadiri mesyuarat Umno dan PAS di PWTC. Ada aduan awam atas apa yang berlaku dan pihak pendakwa menerima banyak aduan, malah ada laporan polis dibuat. Saya fikir tertuduh menggunakan MC sebagai alasan untuk mendapatkan penangguhan.”

Sri Ram kemudian menyifatkan penyakit Najib pulih sebagai “ajaib” dan berkata pihak pendakwa raya memohon mengenakan sekatan terhadap Najib dengan menyekat pergerakannya dalam Kuala Lumpur saja dan melaporkan diri ke balai polis berhampiran setiap Sabtu.


NAJIB LAMBATKAN

BICARA INI

MENGERUNKAN 

ABAM

KAH KAH KAH

MADEY TAK UDUR

SEBELUM NAJIB

MASUK PENJARA

KAH KAH KAH

LAGI LAMA BICARA

LAGI SESAK NAFAS

ABAM

BILA NAJIB SAKIT

ABAM LAGI SAKIT
KAH KAH KAH


---------------

1 ulasan:

Lone ranger pomen berkata...

Kekadang aku simpati la dgn Pok Jib ni. Dari manusia Yg berkuasa, menjadi manusia menyedihkan... Bayang kan bekas PM kena marah Pasal pegi toilet taK beritahu org. Dah mcm budak sekolah. Ni Dah nak Jadi penjenayah plak. Kena lapor Kat balai polis... Kalau Yg tu kena jugak. Memang dia majal gile la. Org lain dpt Tun, najib dpt bosku je. Tapi Nik Abodoh kata tu lagi bagus. Kira OK la kalau kena kurung dlm KL je Dari Kat Bamboo River. Mane nak?...