Rabu, 27 November 2019

PADANGAN PARTI ISLAM PAS





PADANGAN 

PARTI ISLAM PAS

FANTASI/HARAPAN
Perlu kita faham, pertembungan DS Anwar dan DS Azmin adalah pertembungan antara bakal-bakal PM ke-8 versi PH. DS Anwar adalah PM ke-8 fantasi DAP. DS Azmin adalah PM ke-8 harapan Tun.

DS Anwar boleh memecat Azmin, tetapi PKR akan bergolak. Sekumpulan ahli Parlimen PKR akan melompat ke Bersatu. Ini akan melemahkan PKR yang sangat tidak stabil mutakhir ini ekoran Presiden mereka tidak termasuk dalam Jemaah Menteri dan tidak pula menjadi PM. Tambahan pula, AMK dan Wanita PKR sedang jelas bergolak sesama sendiri. Dengan PKR yang bergolak, sukar bagi DS Anwar untuk berdepan ‘lawan’ sehebat Tun Mahathir.

Tun Mahathir sudah tentu akan menerima DS Azmin dan ahli-ahli Parlimen yang setia kepadanya. Kerana pemecatan DS Azmin bermakna DS Anwar sudah bersedia dengan segala kemungkinan untuk menyingkirkan Tun daripada jawatan PM. Tun perlukan semua sokongan yang boleh didapatinya.

Signal daripada rumah DS Azmin

Pertemuan di rumah DS Azmin bukanlah pertemuan rahsia. Jika ia mahu dirahsiakan, ia  tidak akan terus bocor pada keesokan harinya. Ia memang sengaja dibuat untuk diketahui oleh pihak yang dikehendaki oleh pihak tuan rumah.

Pada hari ini, tiada lagi pihak yang betul-betul ingin mengorek isu perbincangan di rumah DS Azmin. Kerana setiap pihak berkepentingan telah memahami signal yang dicetuskan oleh pertemuan itu. Bukan soal isu yang dibincangkan dalam pertemuan itu yang penting, tetapi signal yang hendak dihantarkan kepada pihak yang tidak hadir pada pertemuan itu.

Signal itu bolehlah ditafsirkan seba

gai ‘kebarangkalian ‘usul undi tidak percaya’ akan ‘tidak berjaya’ mempunyai kebarangkalian yang sangat tinggi. Saya ada nombornya. Jika berani, teruskanlah.’

Tun Mahathir ditanya mengenai pertemuan di rumah DS Azmin. Beliau mengakui mengetahui adanya pertemuan itu. Tetapi beliau menafikan mengetahui sesuatu mengenai isu yang dibincangkan. Ketika beliau ditanya lagi pada hari yang lain, Tun menjawab tiada keperluan untuk beliau memberi komen.

HARAKAHDAILY 26/11/2019


JELAS PARTI 

ISLAM PAS

TIDAK SOKONG

ABAM
KAH KAH KAH


------------

Tiada ulasan: