Isnin, 25 Mac 2013

RAKYAT ASALI SABAH MULA BANGUN MELAWAN





Komponen BN: Tarik balik 
semua IC di Sabah
Presiden Pertubuhan Pasokmomogun KadazanDusun Murut Bersatu (Upko)  Bernard Dompok menggesa kerajaan menarik balik kesemua kad pengenalan yang dikeluarkan di Sabah dan mengeluarkan semula dokumen berkenaan kepada golongan yang dikenalpasti sebagai warga yang sah.

Menurut laporan Borneo Post, MP Penampang itu menuntut demikian untuk menyisihkan golongan yang memiliki dokumen berkenaan secara tidak sah.

Anggota exco kerajaan Sabah itu juga berkata, beliau akan mengesyorkan perkara itu kepada suruhanjaya siasatan diraja mengenai pendatang asing di Sabah.




JENG JENG JENG
JENG JENG JENG
JENG JENG JENG

woit...MAPOOOOS GEROMBOLAN.... kah kah kah..

kah kah kah... DAH SAMPAI MASA  KADAZAN BERI TEKANAN.... kah kah kah..

kah kah kah... ORANG DUSUN ORANG MURUT BERI TEKAKAN...kah kah kah..

woit...INI MASA TERBAIK..... kah kah kah

kah kah kah...BILA KAYU NAK REBAH... BUKAN HANYA KURA KURA AKAN PANJAT.... kah kah kah...

kah kah kah...SEMUA BOLEH BERAK KAN BATANG KAYU INI... kah kah kah


--------

5 ulasan:

DIDI KOTA BELUD berkata...

Saya kadazan....soooooo...apamacam .....mari kita main.......

Awang damit the great berkata...

Aku Dusun Brunei- Keningau-paparrrr

Bah marilah kita beindik Mahadirrr...kepisan kau sanaaa

Tanpa Nama berkata...

Tahu kah anda bahawa RAMAI penerima projek IC ini skrng sudah berada di Semenanjung, khusus nya Kuala Lumpur/Selangor? Berlagak seperti orang Sabah. Kebanyakan bekerja membawa Metrobus, RapidKL. Dan.... ramai yang dapat permit teksi individu kerana ada seorang juga org projek IC bekerja di LPKP. Dan.... percaya tak ada yang juga telah menjadi Polis??

Realised voter berkata...

Jgn lupa taktik licik dorg2 nih..
Dh lah nak "ganti" dgn ic baru ni constitutional ke?
Dan lgi, kompom ke yg dtg nk ganti ic baru tu nnti tak di ugut ngundi hnya dorg2 je?
Eeeesssshhh..
LWN TTP LWN..

Tanpa Nama berkata...

9:03pg,

gua boleh cnfirm kan kenyataan lu. it was circa 2002-03. gua pernah terborak2(?)ngan sorang mamat driver metrobus ni, dia kata asal tawau,sabah. (gua curiga sebab loghat dia agak pelik. orang sabah tulen boleh detect benda ni.) gua tnya kmpg area mana? dia kata kampung sandakan,kat tawau! gua tergezut and tnya lg skali takut salah dengar, tapi itu jgk jawapannya. Wtf??! x pernah gua dengar ada nama kmpung tu kat tawau!gua lahir kat tawau tp dok kl ni dah dekat 20tahun, tu 1st time gua dengar nama kmpg tu. masalahnya, sandakan and tawau adalah 2 daerah berlainan! Adusss....ke guane?

gua tak nak nmpak obvious sangat dia ngarut, so gua diam. tp gua tak puas ati, tnya pulak dulu dia sekolah mana kat tawau? jawapan dia lg gampang! dengan konpiden dia jawab,sekolah kat tengah bandar tawau!! nama sekolah tak ingat!! ah sudah gua pkir, mamat ni nak kencing gua..pundek dia ada sekolah yang dia tak ingat nama kat tengah2 town tawau tu! pasar ikan ada la kt situ!!kalau lu betul, nama sekolah dulu takkan lu x ingat lgsg beb?? cam gampang!!

sib baik time tu gua dah sampai destinasi, tak sempat tanya soklan lagi. nak jgk soh dia nyanyi lagu negeri sabah (tp gua sendiri tak ingat lirik! dah lama bhai! lagu slayer gua hafal la. hahaha)

Apa makna nya cerita ni? conclusion, dorang ni dah sampai kat kl,selangor or maybe seluruh semenanjung. maybe dah ada kolonial, merebak senyap cam barah. boleh pulak senang2 dapat job. anak pribumi sendiri masih ramai yang merempat.maybe someday, anak2 kita pulak yang gi interview kat company dorang, merayu untuk sesuap nasi?or maybe someday, one of 'em could become as ceo in one of GLC? it's freaking absurd! as in case of Shafie afdal?

Malaysia, oh tanah air ku...