Sabtu, 16 November 2013

APA SUDAH JADI ?




KUTU BAH
Kutubah masjid UMNO mmg bodoh cenggitu.. dia bukan bincang masalah setempat ataupun masalah kampung sendiri.. dia sebok dengan masalah org asli kat australia, masalah kesejukan org2 eskimo, sibuk pasal palestine sana, sibuk2 hal presiden bush dan ronald reagan serta madalah tsunami di mali, bahamas dan nepal sana... 

Budak2 kampung noreh getah, tanam sayur dan makcik pakcik yg keje sendiri PATUTLAH PERGI DGR KUTUBAH BAWA TILAM DAN BANTAL DAN BUAT UPACARA TIDUR BERAMAI2...derang datang, tok2 imam bingai ni, patut bincang masalah sendiri dan masalah kampung.. bukannya bincang masalah yg kita tak boleh buat apa2.. yg kita sibuk nak mengecat langit tu, nak buat apa?? on ANAK MUDA AWAS!
Publish | Delete | Spam
Anonymous

on 11/16/13

----------

3 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

|


|


Le nih dah takde creativiti lagi

dalam kutbah jumaat -dah jadi kutu

bah [satu lagi chanel untuk

meloyakan bagaikan utusang meloya]
|
untuk kutu kutu yang ada kat

masjid.Sekarang Jabatan Agama

akan siapkan

satu kutu bah yang merupakan '

gomen gazet' -nak terangkan pasal

isu gst dan psa [pubic service

announcement] dari Mak Bondar Roz

dan bininya Mat Najib.
|

Tuh pasal aku pergi sembahyang

jumaat bila masa dah tiba nak

semayang aje!

|

Bayangkan JAKIM buat dasar psa nih

di mestidengarkan olih pak arab

dan geng bukan melayu di universiti

foreign yang bertapak di

malaysia. Mat mat opiser Jakim

dah jadi bebal-tebal. Dahlah

mereka geng

golongan mat-me-nospik-inglis

mereka nak tok arab

dengar kutu bah psa dalam base

malaysia!


|

Kalau dolu dolu mereka [studen

arab] bolih organise satu embahyang

jumaat di dalam kampus, sekarang

mereka kena naik

bas pergi 20-30 km nak cari masjid

yang diimamkan dek mat melayu.

|
Konten kutu-bah : dalam BM .

Adakah relevan gst dan psa dari

Mak Bondar Roz dan Bini-nya?

Sorry-lah . Tidak. Tak guna

langsong untuk tok arab

atau geng seangkatan dengannya

dari Afrika yang spik-arab-


macam-ayor!

|
Dasar dibuat untuk konten kutu bah

sampai jadi kualiti

konten utusan meloya! Jangan

ingat ada orang peduli.

Jakim patut suruh universiti

malaya, sintok-montok atau UMP

buat survey. Berapa peratus dari

jamaah yang dengar kutu bah jenis

psa yang mereka edarkan?


|
salam bro
|

kkk
|


Tanpa Nama berkata...

PBS diteruskan dgn penambahbaikan

http://www.themalaysianinsider.com/bahasa/article/program-penilaian-berasaskan-sekolah-akan-terus-dilaksanakan-dengan-penamba

PBS adalah kemusnahan total pelajaran anak2 kita slps PPSMI.besarnya kerosakan yg dibawa PBS sehingga nurul izzah membawa perkara PBS ke parlimen.china press masukkan PBS dalam paper 2 hari lepas.juga malaysiakini pun highlight.semata mata nak hidupkan YES telco,peperiksaan awam dihapuskan.

bezanya kesan PBS dr PPSMI rosakknya kekal.dgn PBS,tiada lagi peperiksaan awam disemua peringkat kecuali SPM.cikgu2 sekolah beri nickname PBS itu Pandai Bodoh Serupa.

sy harap tt dapat highlight PBS kerana tahun hadapan adalah tahun terakhir budak2 sekolah seluruh negara menghadapai peperiksaan.tiada lagi peperiksaan selepas ini.sayonara exam.

Tanpa Nama berkata...

Gabungan Persatuan Penulis Nasional Malaysia (Gapena) menolak saranan Senator Dr Syed Husin Ali untuk memansuhkan bahasa istana yang dianggap merendahkan martabat manusia dan menggambarkan mentaliti hamba.
NONE
Ketua Satu Gapena Prof Datuk Dr Abdul Latiff Abu Bakar menganggap kenyataan senator itu, seperti dimuatkan dalam buku terbarunya, The Malay Rulers: Regression or Reform, memperkecil peranan dan keistimewaan institusi beraja.

“Yang Dr Syed Husin (kanan) tak setuju itu kerana dia salah (faham) dari segi merendah-rendahkan (martabat rakyat) dan sebagainya.

“Jadi saya lihat, umumnya kalau kita memperkatakan bahasa istana tak boleh digunakan, saya tak setuju sama sekali. Bahkan itu warisan orang Melayu,” katanya sambil menegaskan supaya jangan memperlekehkan institusi itu.

Bekas pensyarah sosiologi Universiti Malaya (UM) itu dalam The Malay Rulers: Regression or Reform antaranya membangkitkan penggunaan beberapa perkataan seperti "patik" yang bermaksud anjing dan "menjunjung duli Tuanku" yang bermaksud menjunjung tapak kaki.

Dalam wawancara di Rumah Gapena di ibu negara baru-baru ini, Dr Abdul Latiff berkata, cadangan Dr Syed Husin itu berbaur tuntutan kumpulan sosialis yang didakwanya mahu menafikan institusi diraja.

NONEDr Abdul Latiff (kiri) bagaimanapun sedia bertolak ansur sekiranya bahasa istana hanya “dikemaskini” maksud dan penggunaannya sekiranya terdapat unsur-unsur bercanggah dengan ajaran agama Islam.
Namun katanya rakyat masih perlu menggunakan perkataan bersesuaian ketika berkomunikasi dengan raja.

"Janganlah nanti orang datang baru belajar bahasa Melayu dia cakap kau aku (dengan sultan). Ini tidak boleh terjadi," kata beliau lagi.

Beliau menegaskan, untuk melakukan pengemaskinian bahasa itu, ia perlu dibua