Khamis, 16 Oktober 2014

KELAS FALSAFAH MALAM INI






MALAM INI


PENGUMUMAN

adalah diberitahu
kelas falsafah rabu malam
dibatal 
dan
dibawa ke khamis malam 
16 oktober 2014
distudio radio bangsar

membincangkan

politik era 

pascamoden:

masihkah releven 

idealogi politik

pandangan dari:
saifuddin abdullah 
 hishamuddin rais

moderator: adam adly


RADIO BANGSAR
akan buat siaran langsung

2 ulasan:

Awanama berkata...

Apa nak jadi dengan negara ini.
walau ada segalanya tetapi masih tak cukup utk poket segala macam manusia. Asyik menyusahkan segalanya. Asyik meragam kehidupan manusia. Cakap serupa alim... serupa pernah jumpa Nabi sendiri tapi sifat dan perkataan.tidak gambar sebagai.manusia pun... pada hal binatang lagi mulia... sampai bila ini semua menjadi kehidupan ? Sampai bila poket mereka boleh penuh... asyik memgumpul.kekayaaan demi.kekayaan....tidak.kah mereka pernah memikirkan mati ? Adakah mereka akan di tanam dengan segala kekayaan macam.firaun ramsey ? Adakah mereka akan tinggal di piramid... asyik cakap orang jahiliah... pernah cermin diri di.mana orang jahiliah itu sendiri lebih tinggi sifat mereka...walau bukan sebagai manusia.beriman... apa tu iman kalau.perangai buruk sehingga saban hari minta duit tepi jalan macam.pengemis ? Bukan.kah mereka sibayar gaji bonus dsbnya... dah tak tahan baju putih.nie... semua nak kapur... tambah sirih...makan.darah orang... senang kah hidup manusia macam.ini ? Masa makan mereka tak terfikirkah betapa orang susah orang tua orang daif dianiayai... rasuah semakin membara di negara ini... puncanya hanya satu.
. Kalau pemimpin negara pun.makan rasuah... ianya.juga menjadi.budaya sehingga kr tukang sapu ... berhentilah... sampai bila lagi nak.berubah... ramai trafik ni islam.mengaku.melayu tulin... tapi.perangai masyha allah... buruk dari anjing tepi jalan
kah kah kah

Awanama berkata...

Setuju sgt2.....mereka ni mana nk rasa susah simiskin....yg mereka tahu bolot semua kekayaan yg ada..Simiskin biarkan dia miskin...kekayaan mereka rasakan boleh dibawa ke alam barzah....