Rabu, 10 Disember 2014

KENAPA TAK BOLEH?








Idea keluar Malaysia tidak boleh diterima

Apa yang penting ialah memohon Kerajaan Persekutuan membimbing Sarawak supaya lebih banyak pembangunan agar setaraf dengan semenanjung.


SIBU: Timbalan Presiden Sarawak Progressive Democratic Party (SPDP), Paul Igai berkata, idea membawa Sarawak keluar daripada persekutuan Malaysia tidak boleh diutarakan.
Beliau berpendapat, perlu ada perbincangan mengenai formula terbaik yang memberi manfaat kepada Sarawak.
KAH KAH KAH
woit
hanya satu soalan
kenapa tak boleh
terima?
kenapa tak boleh
diutarakan?
kalau diutarakan 
tak dibenarkan
boleh tak di selatankan

APA PUNYA TUUUR


-------------

2 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

Tak boleh guna nama Jong-un
saiz font Cetak E-mel Komentar (0)
Berilah rating artikel ini1 2 3 4 5 (0 undi)

KOREA Utara mengeluarkan arahan kepada rakyat yang berkongsi nama pemimpin Kim Jong-un untuk menukar nama-nama mereka.

Stesen televisyen KBS dan agensi berita Yonhap melaporkan, Korea Utara telah mengenakan larangan sama pada penggunaan ayah Kim, Kim Jong II dan datuknya, Kim II Sung.

Menurut laporan itu lagi, bayi yang baru lahir dilarang sama sekali menggunakan nama pemimpin itu.

"Mereka yang sudah memiliki nama tersebut diarah supaya menukar nama pada sijil kelahiran mereka," kata laporan tersebut.

Tidak diketahui berapa ramai rakyat Korea Utara yang menggunakan nama Kim Jong Un, tetapi Kim adalah nama keluarga yang biasa dan Jong Un adalah nama yang biasa diberikan. - BBC

DD KAYBEE berkata...

SPDP...apa turrrr....paul igai...apa turrr...ini deputy montoku beras...tapai ubi....minum sikit mabuk sebulan...SPDP...apa turrrrr.....SARAWAK PANDAI DAPAT PANTAT je.....kakkakakaka...bimbing....BUTA KAH....bodoh punya paul igai...nama pun serupa bangkai...kana supuk bernanah bontot....woii..sarawakian...agi ngirup agi ngelaban ke...kasik putus kapala butuh paul igai tu...biar dia mandul ......kakkakakakak....