Rabu, 6 Mac 2019

FAHAMI DULU DENGAN SEKARANG





FAHAMU DULU

DEGAN SEKARANG
Org kampung tak Parham personally persoalan nasional yang mereka tahu adakah esok masih ada bilakah sirna menjelang tiba duwit seribu boleh buat apa bayar bil air bil api bil tfon cukai ini itu hutang itu ini makan dikit dikit hati susah bukak tibi hati sakit baca tukar tiub jiwa sakit ada pulak menteri one two jaga cakap statistics org sakit jiwa mental meningkit silalah jumpa pakar kepala bapak dia.
 Fenomena political dimalaysia yang terkesan pengundi rakyat bawahan ye di kampuang desa felda risda felcra dan economy productivity orang melayu terjejas dan mereka akan membuat perbandingan dahulu dan sekarang adakah berbaloi baloi menyokong kerajaan sekarang ini persoalan nasional. 
on CADANGAN BAIK
Publish | Delete | Spam
Anonymous
at 4:10 PM

In pers






-------------------

3 ulasan:

Awanama berkata...

Tak bebaloi...menteri semua mcm kene ketum...kete terbang..tanam buluh...kasut itam..aggghhh sengal la...tapi hari2 happy menteri pandai buat lawak babi

hamim berkata...

TT tahu tak apa maksud orang dulu dulu sebut OTC? sekarang ni ramai orang dah OTC, puncanya masalah yang melanda negara, kalau dulu hidup susah macam mana sekali pun tak lah seperti sekarang, oleh kerana orang yang diberi amanah oleh rakyat untuk urustadbir negara tidak amanah, tidak jujur hanya mementingkan dirinya rakyat yang menderita, harga barang terus naik, setelah tumbang salahkan kerajaan sekarang, cuba bandingkan dulu dan sekarang harga petrol 1 lt dalam RM (Ringgit Malaysia bukan Rosmah Mansor) tahun 90 1.10, 2001 1.20, 2002 1.33, 2004 1.42, 2005 1.52, 2006 1.92 2008 zaman Pak Lah 2.70 (mencanak naiknya), sekarang 2.08. Harga beras (yang dimakan oleh rakyat marhaen) 2000-2008 1kg 1.65-1.80, 2008 hingga sekarang 2.60. Harga gula 1kg 2001-2006 1.40-1.45, 2010 2.10, sekarang 2.85, minyak masak 5kg dulu 13.35, sekarang 21.00-22.00. Tepung gandum 2000-2006 1kg 1.20, 2007-2010 1.35 sekarang 2.70, harga barang mula meningkat apabila harga bahan api melambung zaman Pak Lah, bila Pak Jib mengwar warkan nak laksanakan GST harga barang mula dinaikan oleh orang tengah, peruncit terpaksa ikut, bila laksana GST lagi sekali harga barang naik, kalau ikut cakap Wak Ahmad Maslan harga barang akan turun, sebab apa tak turun, SST yang dikenakan sebelumnya tidak dimansuhkan, kalau harga barang dah naik tak kan turun , yang turun lepas naik mamat kita aje, lepas Isham pak cucin tentu dia turun.....oh ya TT tahu apa dia OTC...OTAK TAK CENTRE...kena hantar kat Tampoi atau Tanjung Rambutan

Awanama berkata...

baca komen ni,gua teringat baca soalan media kpd pengerusi felda..org2 felda berhutang dgn felda dgn jumlah berbilion..hebat org felda, kiri sapu, kanan pun sapu..yg penting bukan melayu, yg penting bukan islam..yg penting ada fulus utk bayar duit keta baru,moto baru,bini baru..bila sawit naik harga maka melayu felda nak jual sendiri, bila harga jatuh, warga felda bagi kebun sawit yg bersemak dan tidak berbaja kod felda..mujur najib dtg sbg pencuri...kalo tak, felda duri org warga felda sendiri..lu x caya, lu tanya pengerusi felda yg baru..melayu dan islam cuma alat utk bergaji YB, melayu dan islam cuma alat utk dpt wang upah takzirah, kuliah 5kali sehari..sapa kata jual agama jual hukum tidak bole kaya??jual agama anti amerika juga bole makan kat mekD..