Khamis, 8 Ogos 2019

SUDAH BERAT PADAN MUKA







BERAT

SUDAH

BERAT

PADAN 

MUKA

Orang muda takut berjuang kerana Umno pentingkan diri, kata Jamal



PEMIMPIN muda Umno kini takut memperjuangkan isu apabila melihat pemimpin mereka tidak mendapat sokongan selepas didakwa di mahkamah, kata Ketua Umno Bahagian Sungai Besar Jamal Md Yunos.

Perkara itu menjejaskan moral anak muda untuk menyuarakan isu dengan lantang bagi kepentingan Umno sekiranya sikap itu dibiarkan berterusan dalam parti.

“Apabila mereka ingin berjuang secara lantang dan sebagainya, mereka bimbang bila dituduh dan didakwa, mereka akan tanggung seorang diri.

“Umno tidak mempunyai pemimpin pelapis yang berani jika perkara ini berterusan. Ramai dari kalangan pemimpin Umno ini hanya mementingkan diri sendiri,” katanya.

Jamal berkata Umno sepatutnya mencontohi ahli PAS dan PKR yang tetap mempertahankan pemimpin parti yang dikenakan tindakan undang-undang.

“Mereka bermati-matian mempertahankan pemimpin mereka. Malah mereka juga sanggup buka tabung, bayar duit peguam dan sebagainya,” katanya kepada The Malaysian Insight.

Jamal yang dahulunya aktif melakukan gimik bantahan ke atas Pakatan Harapan melalui NGO Gerakan Baju Merah berkata, beliau kini hanya memerhatikan perkembangan semasa dari jauh.

Beliau kecewa kerana kalangan ahli dan pemimpin Umno yang mementingkan diri sendiri ini juga jauh sekali untuk menyokong, malah gembira dengan tindakan undang-undang dihadapinya.

“Ada yang bukan sahaja tidak ada simpati, tetapi mereka cakap ‘padan muka’. Perkara ini yang melemahkan semangat saya,” katanya yang dibebaskan dari hukuman penjara akhir Julai tahun lalu.



BILA MALAON NI

BERI NASEHAT

PADA PARTI

KETUANAN 

MELAYU

MAKNANYA

PARTI BONEKA

INGGERIS INI

SEDANG NAZAK

PADAN MUKA




-------------

3 ulasan:

Awanama berkata...

Berani sangatlah ngko jamal jamban.Belum ada lagi orang malaysia jadi pendatang haram kat negara indon.takut sampai kat indon tak nak ceritakah????kahkahkahkah

Awanama berkata...


jamal pistol nie cakap pasal diri sendiri ke...

Awanama berkata...

Mat JJ nih aka Jamal Jamban cuba nak sampaikan cuma orang jer tak kesian kat dia,

1- mentelaah dia di baca pertuduhan di katil sepital tetiba dia balik - hilang...

2- sewaktu dia terpaksa seludup keluar negara secara tikus-mondok berlari melalui longkang dan parit...

3- semasa dia bermalam dan sempat bergambo disekeliling ladang kelapa sawit dengan diserang nyamuk dan serangga...

4- didalam kesempitan dan kesusahan sewaktu menjadi pelarian yang diburu semacam anjing gila sehingga jamban pun tidak sempurna sebagaimana dia biasa bertuala ke kediaman menteri besar...

5- lenguh selenguh si mat jamban nih di hambat polis Malaysia dan Indonesia...

6- akhir kalam mat jamban nih di gari dan parade depan akhbar atau koran yang dia sudah di cekup akhir nya....

mat jamban nih meraung tidak ada yang peduli tu ler dia meraung sekuat kuat nya sebab ramai yang dah buat pekak dan kepala lanun dah jatuh sampai kes nak dimeterai berapa hari jer lagi disambut mat jawa-presiden tebal kulit segala muka dengan pertuduhan yang akan hilangkan awet jawa nya apabila kes dia bermula......

itu semua yang sangkut semua ada line ngan mat songel maka...ada perkara yang berlegar dan berjalan dibelakang tabir......