Khamis, 31 Mac 2022

RAMPAS HARTA NAJIB ROSMAH

 



YANG MISKIN

YANG DIHINA 

AMIN

YANG KAYA 

SOMBONG ANGKUH

KHALAS

RAMPAS & JUALKAN

HARTA NAJIB ROSMAH

BELIKAN KOMPUTER

UNTUK 

 PELAJAR MISKIN

KHALAS


Unknown commented on
 "DELETE APPS DARI PONE"

Prof Kapur Barus tu baru hina orang Somban bang... kau tak nak bincek kan Prof tu ko..!? Semakan Malaysia Dateline mendapati, pensyarah di Pusat Pengajian Pembinaan, Fakulti Seni Bina, Perancangan dan Ukur, UiTM berkenaan sudah berkhidmat lebih 30 tahun. Berikut dialog penuh antara pensyarah dan pelajar B40 yang berasal dari Seremban itu: Prof : Cakap dengan tunggul. Berapa jawapan dia? Negatif? Pelajar : 0.07. (bunyi bising) 


Prof : Kau pakai apa? Kau pakai phone ek? Pelajar : Ya prof. Prof : Mana kau punya komputer? Pelajar : Aaaa.. Saya tak ada komputer Pprof. Prof : Engkau tinggal kat mana? Pelajar : Seremban. Prof : Kau tinggal kat Seremban. Bapak kau kerja apa? Pelajar : Tak kerja Prof. Prof : Mak kau kerja apa? Pelajar : Tak ada dah Prof. Prof : Mak kau dah tak ada, bapak kau dah tak kerja. Pelajar : Ya, Prof. Prof : Kau tak ada adik beradik? Pelajar : Ada Prof. Prof : 
“Kau cakap dengan kakak kau. Kalau dia ada gelang emas, pergi jual kat gelang emas, pergi beli komputer. Aku cakap dengan kamu (ketuk meja), kalau kau ada kakak ada gelang emas, pergi jualkan gelang emas beli komputer. Patut tu kau tak boleh belajar dengan baik disebabkan kerana kau tak ada komputer. Lepas ni aku akan ajar kau Excell.


 Pasal tu kau akan menjadi drop out student. Semester 5 kau tak ada komputer. Aku, aku sanggup tak ada pakaian, aku ada 5 je pakaian, the most important is the computer is very very important for me. Hanya (RM)800 sahaja beli komputer. Apa masalah kau? Pasal itu aku tak boleh duduk dengan orang B40 ya! Dia lebih memikirkan pasal lain dari pembelajaran. Ok kelas, kau tutup kamera kau tu. Aku tak nak tengok lagi dah.” Kau bincek kan Prof tu skett .!! KHALAS

Tiada ulasan: