Jumaat, 19 Disember 2014

BERITA TER KINI TER NOW







BERITA

 EKONOMI

ketika  krisis ekonomi kapitalis tahun 2008
mangsa pertama ialah sebuah bank di UK
yang bernama NORTHERN ROCK
bank ini jatuh muflis apabila
penyimpan datang ingin mengelurakan duit

kali ini pada disember 2014
mangsa pertama  RED FORK ENERGY
sebuah syarkat cari gali minyak
di barat australia

mengikut laporan bloomberg
pada ketika ini syarikat-syarikat
cari gali minyak dan pasir minyak
sedang terhutang sebanyak 550 bilion dolar

NOTA
petronas juga
dikatan telah melabur dicanada
untuk mengali shale atau pasir minyak
saperti biasa kita tidak akan dengar berita
sahingga media luar melapor
'


------------

6 ulasan:

Awanama berkata...

Kahkahkah.. jom kerja PETRONAS..

Awanama berkata...

Persim ...persatuan teksi pun dah kiok dah..gara gara SPAD..si botak nak lulus UBER...teksi malaysia pun tak bley...gara gara nak untungkan kroni dan nak gasak peruntukan SPAD sampai lebam...hamid botak layan babi luar negara...apekebende....

Awanama berkata...

Ekonomi dunia jatuh itu tanda baik.

Orang Bahalol tak boleh jadi ketua , maka si Bahalol perlu di tukar.

Tanpa cobaan , si Bahalol pun di kira pandai.

Masa cobaan lah kita tahu siapa Bahalol , siapa Benggap , siapa Sembab , dan siapa Pelahap.

Yang pasti si Lahanat akan kata dia Suci bak Dara Langit.

Mamak , you orang Bahalol ke ????

Awanama berkata...

selagi najib ada sebagai menteri kewangan ataupun ada orang lain seperti TSKI, malaysia tak boleh bankrup punyer lah.... Tapi kalu nuar jadi menteri kewangan, dah dari dulu lagi dah malaysia ni bankrup! Dah dari dulu lagi dah kepala nuar botak licin tanpa sehelai rambut pun. Mungkin jugak dah kena sakit jantung tujuh lapan kali dah.....

Nasib baik nuar tak jadik menteri kewangan...panjang sikit umur!

Awanama berkata...

ha..ha..ha.. petronas pun dah nak bungkus.Padan muka Madet.Peliwat petronas dan petron sikit hari pun ikut mampos.ye seronoknya aku tengok keling ni dan mat monggol mampos.kah..kah..kah..

Awanama berkata...

Kalau negara muflis pon nak tunggu media luar negara dulu, lepas tu main silat bahawa media luar negara punyai agenda jahat.pendek cerita selagi umngoook boleh tipu akan tipu la sebelum buat spin supaya dapat menyalahkan orang lain