Jumaat, 19 Disember 2014

SATU LAGI BERITA BAIK








PTPTN
KUALA LUMPUR - Kurang dua minggu sahaja lagi masa yang tinggal buat 173,985 peminjam tegar Perbadanan Tabung Pendidikan Tinggi Nasional (PTPTN) sebelum nama mereka tersenarai di dalam Sistem Maklumat Rujukan Kredit Pusat (CCRIS).


KAH KAH KAH

woit
ini berita baik
173,985 anak muda
akan membenci
parti ketuanan melayu
kalau dihasut baik baik
173,985 akan jadi
penentang gerombolan
hidup mereka disekasa
mereka dibebani hutang

NOTA:
jelas gamin
dah abis duit
semua duit kerajaan
habis digunakan rosmah

KAH KAH KAH

NOTA
tunjukkan kemarahan
datang berdemo


---------------

7 ulasan:

matsengat berkata...

anak aku dapat msk kolej mara julai lalu. skrg dlm semester dua tapi duit pinjaman pelajaran sampaai skrg xmsk akaun dia lagi. apa hal mara pun dah kering kontang ke? teruk betul gomen ni.

Awanama berkata...

matsengat...Biasanya duit masuk kalu dah dekat2 satu tahun la bhaii... Aku tau la sbb aku belajar kat koleh mara jugak. Jangan main tibai semacam aje bhaiii...

Lagipun..kalu duit mara belum masuk, pakai duit ko sendiri dulu laaa.... Tak kan dua tiga ratus sebulan ko tak mampu nak bagi. Duit yuran tak payah bayar sbb dah ada perjanjian dgn mara. Ko cuma perlu sediakan duit makan sikit2 aje bhaii... Dah kalu nak sekolahkan anak tingi2 kenalah bekorban sikit. Kereta alpat ngan honda city ko jual dulu pakai iswara. Jimat sikit belanja ko.

Tapi kalu semua ko nak free,tak payah keluar duit walau sesen pun, baik ko suruh bapak ko buat kolej sendiri aje bhaii... Aku pun nak hantar anak aku kat situ jugak....

Awanama berkata...

Alahai matsengal....baru 5 bulan masuk belajar kolej dah bising pasal duit. Ko ingat duit mara tu duit bapak ko? Ko ingat kerja mara tu nak uruskan anak ko sorang? Ko ingat anak ko sorang aje belajor kat kolej mara? Puihhhh!!!

Awanama berkata...

Betul dah kerja tak nak bayar balik. Lepas tu salahkan gomen

Awanama berkata...

Apa kowang butthurt sangat dgn matsengal.. ok la dia suarakan apa yg sepatutnya dia dapat.. itukan janji nak bagi bantuan.. jgn berjanji mcm tuhan.. slps mati baru nak bagi.. kendian bila dah hidup slps mati nanti, sumer pahala kita kene rembat dek orang pulak..

Padan muka kena tipu.. kahkahkah.. dgn JKK bodo nak mampos pun, masih percaya lagi? Woi.. kambing pun lebih cerdik dari kowang sumer.. tak pernah kene tipu dek JKK bodo..

Awanama berkata...

Tunjuk kemarahan dgn datang berdemo?

Haha tak boleh bhai, nanti mak marah!
Mak gua org kuat BN, gua masuk U pun sebab kabel mak gua. Haha jgn lawan cakap mak, nanti kunci kereta kena sorok! Kah kah kah

mankambing berkata...

kah,kah,kan...............ada soldadu siber ameno baca tukartiub!