Jumaat, 15 Ogos 2014

APA DIA LANGKAH KAJANG



SIAPA JANTAN INI


Langkah kajang 

dimulakan DAP, PAS
Pemimpin aliran keras PAS mencaci PKR kononnya ingin menghuru-harakan negara dengan strategi Langkah Kajang. Namun menurut Pengerusi DAP Selangor Tony Pua dalam ceramahnya di Dewan Perhimpunan Cina Kuala Lumpur dan Selangor baru-baru ini, usaha paling awal memberi kata dua kepada MB Khalid bukanlah dilakukan oleh PKR, sebaliknya DAP dan PAS. Menyedari PKR tidak bersetuju pada awalnya melantik semula Khalid Ibrahim sebagai MB sejurus selesai PRU 13 lalu, maka PAS dan DAP mengambil tanggungjawab bagi memastikan pentadbiran Khalid pada penggal kedua tidak mengulangi perangai angkuh beliau pada penggal pertama. PKR tidak bertanggungjawab sepenuhnya di atas sifat buruk Khalid kerana PAS dan DAP yang mengeluarkan surat sokongan kepada sultan Selangor terlebih dahulu sehingga memaksa PKR mempersetujui nama Khalid sebagai MB. Dalam pertemua kedua-dua parti itu, menurut Tony, Khalid berjanji pada tahun pertama pemerintahannya beliau akan berubah dan bekerja secara berpasukan; bukan lagi secara bersendirian dibantu oleh dua orang wanita Faekah dan Arfah seperti amalan dalam penggal pertama. Kedua-dua parti berpuas hati dengan janji Khalid. Oleh itu, apabila Khalid mengulangi perangani buruknya dalam beberapa isu maka PAS Selangor membuat aduan 67 perkara kepada PAS pusat. Jadi, penjelasan Khalid kononnya parti memaksa beliau meletak jawatan adalah bohong. Situasi Khalid sama seperti bekas MB Terengganu Ahmad Said yang hanya diberi muka oleh Umno untuk memerintah Terengganu untuk satu tahun sebelum digantikan. Dan Mat Said digantikan pada pertengahan tahun 2014. Umno tidak sewajarnya mengambil kesempatan dalam krisis di Selangor dengan menyokong Khalid kerana Pakatan Rakyat tidak berbuat demikian ketika krisis penukaran MB Terengganu. Sokongan Umno dalam krisis penukaran MB Selangor ini jelas mmpunyai matlamat yang lebih besar dan telah dirancang sejak sekian lama. Oleh itu, pemimpin PAS janganlah menipu diri sendiri kononnya mereka dibuli oleh Anwar Ibrahim dan PKR. PKR terbukti melaksakan apa yang telah dimulakan oleh PAS dan DAP. Langkah Kajang untuk menggantikan MB secara tertib didahului kata dua PAS dan DAP.


---------

14 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

Haa tt..berbelit belit hujah ko org nak membenarkan tindakan ko orang..Sudah la. Ko org semua nya penipu.

Tanpa Nama berkata...

lancau lah tt lu pulak dah mula mcm macai umno wa dah mula angin dgn lu .dulu bukan lu kutuk azmin ali sekarang lu pulak beria nak jilat.pkr meman cibai!

Tanpa Nama berkata...

Dengar cerita Anwar bersedia utk lantik Adun Ijok Idris Ahmad sbg MB Selangor bagi menggantikan Wan Azizah...nak lantik Azmin tak boleh sebab banyak kem dalam PKR tak setuju...ia boleh akibatkan PKR berkecamuk...

Tanpa Nama berkata...

Mustahil dsai,wan azizah,azmin xtau pasai implikasi utang tski MULA2 dulu sblum d lantik jd MB..tp pasai apa d lantik jugak??!! Ni baru la btul2 salah dsai..!! Hihihihi,jgn nk spin kesilapan pd pihak lain pulak,NAK TANYE JERRR,kalu tt bole ulas,saya ucapkan trima kasih byk2!

Putra IJ80 berkata...

Dah macam tue Pulak....

Gua Finen ...

Buat lah apa lu sukak..

cuma gua kasik ingat jangan terlepas S'gor dapat tahi ayam Din jadi Pusaka...

Kah kah kah...

Tanpa Nama berkata...

Geng2 PKR bertaubat perjuangan kamu tak diredhai TUHAN. Satu demi satu aib kamu dibuka tuhan..agar ahlinya sedar...korang hantam umno bagai nak gila Tetapi umno dok camtu jugak..kritikan kamu x diperkenankan allah.

Tanpa Nama berkata...

Ha...Ha...lancowlah Hisapmudin. Orang tua nyanyuk ni cuba nak buat perpepsi baru kepada orang ramai.
Woi...ko bila nak cerdik. Tak habis2 dengan kominis je. Parti kominis tak boleh ditubuh dinegara ini. Nanti kerjanya bunuh rakyat je.

Tanpa Nama berkata...

Inilah masanya PAS dpt peluang utk dajalkan parti kawan.

Tanpa Nama berkata...

Ni anjing uphn umno sedng mnyalak... Lupakn aje cita2 tuan kau nk perinrh selangor : kaki rasuah tuan kau tu tau, pengkhiant agaama n negara ...woof woof

Tanpa Nama berkata...

Jgn marah nnti kena jual mcm kwn kita tu TSKI...

Tanpa Nama berkata...

Apa yang terjadi ada hikmah. Sekarang baru kita tahu siapa kawan yang boleh membantu bila kita dlm kesusahan. Nampaknya parti @pemimpin parti yg membawa panji2 Islam tak blh dipercayai. Ini baru negeri. Bagaimana pula negara bila PR memerintah.

Tanpa Nama berkata...

Hak artikel demo terbit ni, ambo tak setuju.

Tanpa Nama berkata...

SETUJU SANGAT PAS KELUAR PAKATAN SUPAYA ORANG MACAM ISAM MUDIN TAK BOLEH NAK SPIN LAGI...LANTAKLAH EKAU!!! PERGI MAMPOS LAH luuuuuu!

Tanpa Nama berkata...

Tski buat keje sorg2.x nak libatkan geng2 politik pkr sbb geng2 pkr keje nk dpt projek je. Tski punya cara sapa bagus dia dpt projek. Sbb tu la geng2 pkr meroyan menyalak x tentu hala. Eh...sejak bila tt jadi macai politik ? Gua ingt lu pejuang.