Selasa, 25 November 2014

TANDA TANDA HARI KIAMAT





KOMENTAR
kalau perangai ahli
united malays national organisation
berubah tidak rasuah
berubah tidak menipu
berubah rajin kerja
berubah rajib berfikir
berubah jadi  baik
ini maknanya dunia nak kiamat
buatlah apa yang patut


Menjelang perhimpunan Umno, 

Dr Mahathir gesa perwakilan tegur 

pemimpin


Menjelang Perhimpunan Agung Umno 2014 yang akan bermula malam ini, Mahathir Anak Lelaki Iskandar Kutty mengingatkan ahli dan perwakilan parti Melayu terbesar itu tentang pentingnya menegur pemimpin.

Anak Kutty itu berkata, tanpa teguran ahli, pemimpin akan percaya apa yang dilakukannya betul walaupun terdapat kesalahan dan tidak baik untuk negara.

"Yang kedua, ingin saya tekankan pentingnya menegur pemimpin. Tunku,  Razak,  Hussein bukan sahaja ditegur, bahkan dicabar. Saya diserang dan hampir kalah dalam pertandingan," kata Mahathir dalam blognya hari ini.

- See more at: http://www.themalaysianinsider.com/bahasa/article/menjelang-perhimpunan-umno-dr-mahathir-gesa-ahli-tegur-pemimpin#sthash.ivACn9Hc.dpuf

KAH KAH KAH

woit
jangan dengar
jangan ambil pot
ini suara keeling
bukan suara melayu

kah kah kah
kalau dengar dan ikut
macam mana nak bodek

macam mana nak dapat kontrek
macam mana nak cium tangan
kah kah kah

APA PUNYA TUUUR


-------------

6 ulasan:

Awanama berkata...

bangsa bahalol akan pupus dan ke Sepilok jika tidak berubah.

otak otak dan air muka orang orang bahalol sama saja , tengok lah mereka yang ada dalam DUMBNO dan PAST,,, sama saja.

Awanama berkata...

Kaka kutty tak akan diam selagi babynya mukriz kutty menghiasi kerusi yang sekarang digenggem oleh mat Monggol yang penasihatnya mak badak permata.

Dia dulu dicabar oleh Kuli..Hasilnya apa yang kita lihat sekarang..Lepas menang tipis mulalah kaka musnahkan semua sisitem pentadbiran negara..semua badan penguatkuasa khasnya kehakiman di letak di bawah kawalanya..

Mula lah mahkamah jadi mahkamah kangroo..hakim di "brain wash' supaya semua kes kera jaan , menyebelahinya..dan semua musuh politik nya di tangkap di humban ke penjara atau dihalang dari bertanding..

Era zaman tunku, Razak dan Hussein , kita tidak lihat masalah perkauman kini..Kami lalui ketiga zaman inidengan sungguh nahagia..tiada perkataan babicina atau keling dapat didengar berleluasa seperti sekarang..Kami hidup di kampung ..sungguh harmoni hidup ketika itu.

.Bila si padukang ini mula menghiasi kerusi parti ketuanan , maka mulalah diamalkanya dasar pecah dan perintah di seluruh pelusuk negara..

He is the father of great racism..mengayakan beberapa cina dan india lalu berkokok mengatakan ..india kaya ,cina kaya,melayu miskin..padahal semua keistimewaan melayu dirembatnya untuk memenuhkan jambanya,seta jamban kroninya..

Dia hidup dalam serba tak senang kerana memikirkan pembangkang dah mula kuat bertapak..dan hari hari parti yang pernah diterajuinya sedang malap di arus pembangunan generasi muda yang tidak termakan sandiwars dan kata kata keramat..."melayu di ancam"...Mereka sedar ,perti ketuanan melaungkan slogan itu untuk terus berkusa dan memperbodohkan melayu..

Most of the urban malay are already smart and never follow to the trap of Parti ketuanan..only Thone in kampung"Yang naik kapchai'as what mat momggol said recetly believe perti ketuanan,,

kokonya mamak padukang ini hanya untuk menjaga guninya sahaja.bukan untuk rakyat khasnya melayu..

Awanama berkata...

Org Umno cibai pukimak....

Awanama berkata...

Kau orang tak ada kerja lain ke? Mrnghasut, fitnah, bohong dan memecah belah orang.

Betul dunia dah nak akhir zaman dengan timbulnya ramai spesis seperti kamu.

Awanama berkata...

kalu keeling cakap 10 perkataan,satu pun tak leh percaya.semua kerja hanya nak tipu melayu.kah..kaah..kah...

mohd berkata...

ini sudah kira bagus.. dpt lawan ketua
kalau parti anak branak xboleh kritik presiden dgn ketum..
nnt jatuh patwa macai umno
kah.. kah.. kah..
persoalan plg ssh nk jwb, knp ketum nk title ketum yg xwujud, tp xnk jdk presiden
tlg bg pencerahan wahai tt
tu pun kalau ade telo
kah.. kah.. kah..