Rabu, 15 Julai 2015

DARI FACE BOOK





FACE BOOK

Meloya saya nampak orang yang post gambar2 bersama kawan Melayu, Cina, India dan katakan - Kita kawan, kita anak malaysia bla bla bla. Bagi saya, sifat rasisme dari hati masing2. Kalau lah betul2 rasa "Kita semua anak Malaysia", tak payahlah nak beriya2 letak gambar macam ni … Bagi saya juga, dalam dunia ni hanya sejenis bangsa, iaitu Manusia dan aku percaya.
Sekian.

EZI  TANYA APA KHABAR




-------------

7 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

Betul jugak tu....

Apa mau susah tunjuk tunjuk gambar melqyu cina india..... Bial saja kawin campor baru ada 1Malaysia sebab darah dah campor , kualiti otak sudah campor dan lebih bagus standard nya

Itu sebab anak anak champor tu cantik dan pandai

Tak nampak pulak dalam Animal Planet cerita Badak Champor Monkey anak anak nya jadi bijak macam Zebra.

Kepala Otak SAJA.....

azam berkata...

Apa yang berlaku di low yat bukan kerana perkauman
kerana penjualan hp tiruan
dah lama mereka dendam bila ditipu
satu kali akan merasa juga si penipu ni
ibarat buku bertemu ruas

panglimo potaseh berkata...

Cik Sze Meng manyak manis ooo ... lu punya celemin mata sudah kulang pawer loo ... cuba lu tengok monyek ... aaa ... aaaa ... aaa, ala miacam-miacam ooo, ala kele, baboon, olangutan, golila, lotong, ungko manyak lagi ooo. Olang puuun macam monyek laa, ada balang pendek, pianjang, busat, kulus, ketot macam Losmah ... kalau tidak takde syoook ooo selupa saja. Lagi aaaa ada negelo, keling, bayee, olang putih, olang kazakhtan, mongolia oppps, olang negeli sembilan ... vietnam macam-miacam ala ... baaaluuu aaalaaa syoook. Butot kaa.

Tanpa Nama berkata...

bangsa kaum agama zaman jahiliah wujud...namun selepas kedatangan islam ianya semakin pupus....betul kah ? sikap asabiyah tawaduk perkauman masih wujud sehingga kini khususnya puak puak yang ada kepentingan....kah kah kah...kepentingan apa ? adakah kerana mempertahankan akidah umat ? adakah kerana ingin membawa kaum ke mertabat tertinggi di dunia ? adakah kerana ingin membawa pencerahan kepada segala umat manusia ? kah kah kah...semua ini bukan asal usul.kaum bangsa agama...satu saja.usul matlamat mengkayakan diri, kuasakan diri, lebarkan diri kaum kerabat kah kah kah...masih bodoh tahap jahiliah tu.kah kahnkaj

azam berkata...

Kebetulan je si penipu (penjual) hp tu cina
pembeli pula melayu
sekali kena nampak macam rasis la
sebenarnya pembeli tak kira apa bangsapun dah lama bersabar
harap kpdnkk macam hampeh

Anti Fitnah berkata...

Apa yang Azam merepek kat bulan puasa ni? Puasa tak si Azam ni? Mamat tu bukan mencuri, dia hanya ambil hp tanpa kebenaran dan lepas tu dia melarikan diri.
Di sini tak ada soal Melayukah? Cinakah? ... Di sini hanya ada persoalan manusia baik dan manusia durjana? Kau ada di pihak mana? Kalau boleh, berhujah menggunakan bukti. Dah lihat CCTV, bukti yang diserah kepada PDRM. Kalau tidak, jangan buat dosa kering apatah lagi mempertahankan seekor penyangak.
Benar kata Sze Ming. Aku setuju sebab dalam Islam hanya ada orang beriman dan orang tidak beriman. Malaikat maut tak tanya pun keturunan kita semasa soal jawab kat kubur nanti. Islam melarang perkauman. Ramadhan tinggal sehari lagi untuk kita bertarawih. Lebih baik kita mengerjakan ibadah daripada merepek yang bukan-bukan ... tipis pahala.

DIDI KOTA BELUD berkata...

Rimau makan daging...kambing makan rumput...rimau dan kambing sungguh berdisiplin kalau bab makan..manusia..semua dia makan....kakkakakakaka....amoi...masih single ah...mauuuuuu...hehhehehe