Rabu, 15 Julai 2015

SATU SOALAN





SUDAH

 SATU TAHUN

MANA ISi

KANDUNGAN


BLACK BOX


MENGAPA BERI

 PADA BRITISH


Menteri Pengangkutan Liow Tiong Lai dan Ketua Pengarah Jabatan Penerbangan Awam (DCA), Datuk Azharuddin Abdul Rahman menunjukkan kotak hitam milik helikopter yang terhempas semalam di Kementerian Pengangkutan hari ini. - Foto Tiewnama


PUTRAJAYA – [DIKEMASKINI] Kotak hitam helikopter yang ditemui pagi ini akan dihantar ke Biro Siasatan Kemalangan Udara (AAIB) di Farnborough United Kingdom untuk diekstrak data, kata Menteri Pengangkutan,  Liow Tiong Lai pada sidang media sebentar tadi.

Menteri Pengangkutan Liow Tiong Lai berkata ini adalah prosedur biasa bagi kotak hitam dihantar ke makmal terdekat yang ditauliahkan oleh Pertubuhan Penerbangan Awam Antarabangsa (ICAO) untuk dianalisis.

Beliau berkata, siasatan punca kemalangan juga akan disertai oleh pakar dari Perancis, bersama empat wakil dari Malaysia yang diketuai oleh Datuk Yahya Abdul Rahman yang berpengalaman lebih 20 tahun dalam siasatan kemalangan helikopter.

Terdahulu, Tiong Lai mengesahkan kotak hitam mengesahkan penemuan itu dan ia penting bagi membolehkan siasatan dijalankan dan seterusnya mengenalpasti punca nahas.



  1. Hari Ini, CVR Black Box Air Asia Diangkat | Tempo Nasional

    www.tempo.co/.../hari-ini-cvr-black-box-air-asia-dian...
    Jan 13, 2015 - Ditemui di Pangkalan Bun, Direktur Operasional Basarna, Marsekal Pertama S.B. ... (Baca: Black Box Air Asia Terlacak, 'Cuci Pakai Air Tawar')

  2. Ini Kronologi Ditemukannya "Black Box" AirAsia QZ8501 ...

    nasional.kompas.com/.../Ini.Kronologi.Ditem...
    Kompas
    Jan 12, 2015 - Tim penyelam gabungan TNI AL akhirnya berhasil menemukan dan mengangkat "flight data recorder (FDR)" dari "black box". Ini kronologiny
  3. BLACK BOX
  4. bila air asia terhempas
  5. dalam laut di indonesia
  6. black box telah dicarai dan ditemui
  7. satu minggu kemudian
  8. isi kandungan telah diumumkan
  9. dan sebab musab kapal terhempas
  10. di ketahui


-------------

3 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

Kes pelik bin ajaib byk terdapat d1msia.d1mdb lg lah byk pelik bin ajaibnya.curik duit berkoyan koyan bleh ckap ikut ajaran quran lg .kepala bana apa najib nih.itu 4 penyiasat entah bila nak solosai siasat.sbb gst tak memasal aku tak merasa bubur lambuk dhulur org kg aku tahun ni.bangsat punyo najib

Tanpa Nama berkata...

indon ni lebih maju dr Malaysia. sbb tu kita impot ramai pekerja mahir mereka ke sini.

DIDI KOTA BELUD berkata...

Liow tiong lai dalam bahasa ibunda gue maksudnya...seluar dalam aku kecik....hahahahaaa...