Selasa, 11 Mac 2014

SEKOR LAGI HASAN MALEK




HINDU
 BERDOA DI MUMBAI
langgar shariat tak?

KOMENTAR TUKAR TIUB
tidaklah bangang yang paling bangang
melainkan bangang macam si bangang ini

' Cari MH370 jangan langgar syariat'


Kerajaan amat mengalu-alukan usaha semua pihak untuk membantu mengesan pesawat Malaysia Airlines Penerbangan MH370 yang hilang, dalam apa jua cara selagi ia tidak bertentangan dengan syariat Islam.  

Menteri di Jabatan Perdana Menteri, Jamil Khir Baharom (bawah) berkata keterbukaan itu tidak menghalang mana-mana pihak menggunakan kaedah masing-masing namun dari segi perbomohan, ia tidak boleh dilakukan sehingga melanggar batas agama

KAH KAH KAH
KAH KAH KAH
KAH KAH KAH


woit... SYARIAT ISLAM?... kah kah kah..

woit... DALAM KAPAL SELAM SINGAPURA ADA MASAK BABI... kah kah..

kah kah kah..KAPTEN KAPAL TERBANG SINGAPURA  MINUM ARAK... kah kah

kah  kah..MENU KAPAL LAUT AUSTRALIA... ADA RENDANG BABI...kah kah..

kah kah kah..KREW NAVY AMERIKA MAIN BONTOT... kah kah kah..

kah kah kah..NAVY VIETNAM TAK PERCAYA TUHAN... kah kah kah..

kah kah kah..NAVY CHINA SEMBAH PATONG MAO.. kah kah kah..

woit... SEMUA INI IKUT SHARIAT ISLAM TAK... kah kah kah..

kah kah kah..HAMPIR LUPA ....kah kah kah...

kah kah....TEROPONG KAPAL TERBANG MADE INI BABILAND..kah kah


------

7 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

kah...kah...kah... lu memang babi le tukar tiub gay tua

Internet Marketer berkata...

Itu nasihat utk org islam...harap sensitif sikit...jgn pukul rata.aku suka kau komen bab politik....bab agama kau mmg bungkus...menampakan kau anti org2 masjid

Tanpa Nama berkata...

Salam, di dalam Al-Quran Allah swt mengingatkan kita agar jangan diperdayakan oleh sikap benci kita kepada sesuatu puak sehinggakan kita melakukan perkara yang tidak adil.

Ya, kita benci UMNO-BN. Ialah perosak agama, bangsa dan negara. Yang menjunamkan Malaysia ke kancah maksiat, ketidakadilan, perpecahan dan kebencian.

Apa yang dikatakan oleh Khir Baharom adalah dalam konteks kes Raja Bomoh dan penggunaan ilmu batinnya untuk mencari pesawat MH370. Di dalam hal ini, kenyataan beliau adalah benar dan wajar diterima.

Hakikatnya ialah pembomohan boleh membawa ke syirik lantas adalah tertolak.

Saya rasa tidak wajar isu bomoh ini dikaitkan dengan ketenteraan Vietnam yang tidak percaya Tuhan atau ketenteraan Amerika yang makan babi.

Itu urusan mereka dan antara mereka dengan Allah. Isu Raja Bomoh adalah urusan yang membabitkan masyarakat Islam di Malaysia dan itulah yang diperkatakan.

Janganlah kerana kebencian kita terhadap UMNO-BN mengakibatkan kita bersubahat dengan dosa.

Sejurus dengan itu, ingin saya mengingatkan Khir Baharom bahawa sebagaimana menggunakan kaedah bomoh melanggar syariat Islam begitu juga dengan rasuah. Ia juga melanggar syariat Islam. Begitu juga dengan mencuri duit rakyat. Ia juga melanggar syariat Islam. Begitu juga dengan membebankan rakyat dengan kos sara hidup yang tinggi. Ia juga melanggar syariat Islam. Begitu juga dengan menipu rakyat dengan pelbagai pembohongan seperti melalui RTM, Berita Harian, Utusan Malaysia, TV3. Ia juga melanggar syariat Islam. Begitu juga dengan menutup suara rakyat yang secara adil mengkritik kerajaan. Ia juga melanggar syariat Islam. Begitu juga dengan melalaikan rakyat dengan hiburan yang berbentuk maksiat seperti menjemput K-POP, konsert rock, disko. Ia juga melanggar syariat Islam. Begitu juga dengan menabur kebencian diantara rakyat samada atas nama perbezaan agama atau bangsa. Ia juga melanggar syariat Islam.

Maka itu, Khir Baharom - bukan sahaja pembomohan yang melanggar syariat Islam tetapi semua yang jelek, semua yang menindas rakyat, semua yang merosakkan rakyat, semua yang menimbulkan permusuhan antara rakyat.

Syabas terhadap Khir Baharom kerana telah nampak bahawa pembomohan itu batil ; nah, moga-moga beliau juga akan nampak segala macam benda yang dibuat UMNO-BN yang melanggar syariat Islam.

fatamorgana berkata...

kah kah kah kah yang bodonya kau le TT, dia tegur org islam, yang tak islam tu sukahati dia lah...dah ketagih LANGKAU ke, kalau nak nanti aku hantarkan, aku kt sarawak nie...rasa menggigil tak kah kah kah...sah makin tua makin bangang. Itulah akibatnya bila rasa diri tu dah hebat sangat

Tanpa Nama berkata...

Tak payah nak cakap banyaklah. Cari kapalterbang tu sampai dapat. Kalau bercakap tak lepas dari perkataan Allah tak lepas dari Islam. Apa ko ingat ko tak ade dosa ker. Bercakap aje mula menyakitkan hati orang. Lagi satu aku nak cakap pada orang yg pandai pasal Islam ni, berdoalah untuk Allah permudahkan kerja mencari tak payahlah nak cakap kejadian ni sebab nak cuci dosalah. DOSA SIAPA !!!!!! nak bagi benda yang lagi baik. Memang betul tapi tak perlu nak bercakap benda ni sebab ini akan menguris hati keluarga yang terlibat. Sekali lagi berdoalah untuk Allah permudahkan segala galanya.

Tanpa Nama berkata...

aku Di sini hanya nk bekap tt..kesian depa tibia hg..xpa2..sbnaqnya depa xpaham mksud tersirat hg..ilmu mantik ni.bkn smua org boleh kuasai..hahah..apa ayt mutasyabihat tt dlm rencana ni adalah..mcm mna sorg menteri bhgian agama yg kuat mkn rasuah.yg telan duit zakat blh ckp psai syariat bgai..pgunakan agama nk tnjuk yg krajaan bguih..snyap2 pggel bomo kurafat mna tah suruh cri kapal trbg..point utama kt sini 'GUNAKAN AGAMA SBB NK.TNJUK BAIK..PDHAL BBILION DUIT RKYAT DEPA TELAN'..xlama..jd mcm dark ages dlu..spa buat dosa..kerajaan juaL Surat PENGAMPUNAN DOSA plk..kahakhkah..ni lah pedagang agama sebenar..wsalam dr alustat astronomi

Tanpa Nama berkata...

Syabas gak kepada khir baharom..sebab xbersuara dalam kes kematian altantuya, Syabas gak kepada khir baharom sbb xbersuara dalam kes NFC, syabas gak kepada khir baharom sbb xbersuara dalam kes2 rasuah n penipuan umno/bn . Aku mcm tt gak org melayu agama islam..tp aku tau dia pun mcm aku benci dgn org yg jual agama..aku penah ludah jubah pak imam yg tegur aku xsemayang sbb aku tau dia kuat maen no ekor 4d..kahkahkah..org melayu mmg ramai yg mcm pukimak..keje malas, joli kuat, harapkan brim je..bila aku beli umah n kete rege 300k ckp aku kene no ekor..kahkahkah..sial lahh..