Jumaat, 25 Julai 2014

SYABAS TUAN GURU HADI





Presiden PAS, Datuk Seri Abdul Hadi Awang
MARANG - Presiden Pas,  Abdul Hadi Awang hari ini mempertahankan Tan Sri Abdul Khalid Ibrahim untuk kekal sebagai Menteri Besar Selangor berikutan beliau tidak pernah khianat...

KAH KAH KAH
woit
ini kenyataan terbaik
kenyataan jujur
dari pemimpin agama
inilah sifat agamawan
suci dan bersih
berhemah

ertinya 
tuan  guru haji hadi
belum diberi tahu
belum diberi penerangan
tentang hutang 80 juta 
hutang khalid ibrahim
yang telah dipotong
jadi 8 juta sahaja

ertinya
tuan guru haji hadi
belum diberi tahu
tentang ribuan  ekar
tanah selangor
yang diberi pada 
adik vincent tan

woit
mana hilangnya
ketua penerangan pkr
sila beri perincian 
kes hutang 
dan 
kes adik vincent tan

kes lebuh raya kidex
kes air selangor
tak perlu terang
nanti banyak sangat
dalam kepala tok guru
berat pulak nak memikir

KAH KAH KAH

----------

13 ulasan:

Awanama berkata...

Tak payah bg tau hj hadilah hisham, mu pegi report kat sprm jer... Pastu buat press conference, jgn lupa sediakan banyak evidence untuk tangkap tski, jgn duduk menyalak dlm blog saja.... Ada berani ke?

Awanama berkata...

Kali ni TT dah kene main.. tuan guru ni, dia bukan nak dengaq pasal projek juta2..

Tuan TT kene tahu circle kehidupan tuan guru ni.. hidupnya simple, dapat makan buah kurma barang sebijik, jadi la.. kalau dia dapat kentut, nescara sekonyong2nya dia akan bangun berwuduk, lalu sembahyang selama 8 juta tahun tanpa henti diikuti oleh 90 juta malaikat jibril menjadi makmumnya.. beliau tersohor di muka bumi dan seluruh penduduk langiy sudah lama mengenalinya... jika dapat bangun pagi, dapat pula solat subuh pun, umpama dapat memeluk bik mama.. apatah lagi dapat jadi imam solat, mcm vincent tan boleh kowtim ngan tengku fraud la kana...konfem dapat projek pukat tunda world cup la.. ini circle dia.. dia tak mampu keluar dari fikrah ala din ayam ni.. lu cakap la apa benda segala mak nenek lojik pun, sumer takkan masuk otak mereka lagi..muntah hantu juga yang dia berahi..

Hidup mereka memang untuk ditipu.. masuk lubang biawak berulang kali pun, mereka tiadalah pandai berdendam mahupun membuat sebarang kesalahan seperti Sultan Brunai dalam peruntukan 84B-nya.. YEAAAAHA..ulala..lupa plak..lu akan jadi kapir kalo kutuk sikittttt puun..jaga2..

Ini fikrah orang agama.. kene tipu pun, apa derang kesah?? Lumur taik atas kepala pun, ada dia kesah??? itu sumer perjuangan..itu sumer pahala berlori2 menunggu.... sbb derang tak pernah pandai berdendam apatah lagi sakit hati.. too much saintful with no sinner in PAS.. AKHIRNYA ini membuatkan Sahak Gagap menjadi saintful sinner..

TT sudah cirit birit sblm dapat ratah kuey raya lagi.. makcik nak rayaaaaaa.. padan muka TT kene main ngan Haji Hadi... MAKCIK NAK MAKAN KUEYYYYYY...yuhuuuu..i nid sum wawta..

Awanama berkata...

Tt
Memang laa nelayan handal laut dlm
Suci murni
Pasal ape dia tau tangkap ikan dan baca kitab je
Bukan tau sangat hal2 dunia

Awanama berkata...

apa kah sama Ketua Pemimpin Yang Bahalol bak Keldai , dengan Ketua Pemimpin Bijaksana Lagi Matang ???

Tidak sama , tengok sama muka Keldai sudah tahu ianya Bahalol...

Sekim Pembahalolan Bangsa yang di bawa LORD REID ber jaya masok ke dalam pemikiran pak ulamak tempatan sehingga jadi Bahalol.

Apa kah sama Orang Yang Membaca , dengan Orang Yang Malas Jenis GAGAL... ???

Kenali lah Ketua Pimpinan kita dahulu sebelum memilih Keldai !!!

Awanama berkata...

Ko ingat haji hadi nak dgr pasal duit 80 juta tu.tan sri khalid dah bisik kat telinga haji hadi klu dia kena tukar maka din ayam terkontang konteng kat perangsang nanti.peduli apa sumua tu yg penting menantu masyuukk..ha ha ha

Awanama berkata...

hadi awing sebenarnya tak suka kat DSAI. sbb tu tak habis2 sabotaj. kes kota damansara, kes pil kuda.
bg aku, keputusan hadi tak boleh diguna pakai sbb dia telah hilang kelayakan apabila 2 negeri pas telah beri pada umno sms pemerintahan hadi.
ahli pas adalah org2 bodoh bahlol sbb masih simpan org yg dah 2 kali kecundang ditgn musuh. atau pas sengaja beri tganu dan Kedah pada umno? mana pergi post mortem kedua2 negeri? ckp bohong, janji palsu.
adakah mudarat DSAI lebih besar dari mudarat umno? dgn pertukaran kempimpinnan pas kpd yg pro ug, adakah pas ingin memberikan Selangor kpd umno spt yg telah dilakukan didua negeri? silalah beri Kelantan kpd umno sbb tindakan kamu dikelantan menunjuk kearah itu.
bg hadi dan kepimpinan pas skrg, kamu tanggunglah dosa penderitaan dan kesusahan rakyat Kedah dan Terengganu.

Awanama berkata...

Takkan perkara ni tk boleh mesyuarah tuan guru Hadi? Takkm x tahu yg Khlid tlh merugikn rakyat Sgor bila dia sign agreemnt air dgn federal gomen. N beli syarikat kroni syabas punck niaga tk berfungsi tu jauh lebh tinggi dr harga pasaran? Trima lh nsihat cerdik pandai dlm pas n rakan sekutu d PR: manusia no tk lari dr buat silap tpi yg penting belajar dr kesilapan. Tganu n Kedah dh tergadai atas kesilapan , takkn ni biarkn Selangor jatuh ke Noh Omar n rakan2 nya tu??

Awanama berkata...

PAS akan menjadi tidak relevan tidak lama lagi. Sebagai sebuah parti politik yang membawa agama sebagai landasan perjuangan tidak akan membawa kemercuan. Orang Islam sendiri lebih rela diperintah oleh kafir negara ini. Tengok di pulau pinang... melayu cukup senang bawah pemerintahan yang berlandaskan amar makruf nahi mungkar kah kah kah. Lebai kopiah putih.semua wayang tv aje. Mungkin.baik dalam agama tetapi tidak layak sebagai pemimpin... perak jatuh kedah jatuh selangor akan pasti jatuh
Kah kah kah
Tunggu dan lihat
Lebai kena beli dengan dollar
Kah kah kah

Awanama berkata...

Tolong jgn bagitau haji hadi yg menantu dia ada kat kumpulan perangsang..menantu masyuk anak senang

Awanama berkata...

Ulama makan taik

Awanama berkata...

Pala butuh la TT. Ni contoh agamawan bangang. Agamawan ni gila UG. Agamawan ni mcm pak lah, terlebih sayang menantu. Agamawan ni bodoh, cita2 nak jadi PM tapi tak yakin dgn PR.

Agamawan ni baik jadi nelayan je bagus, jadi ahli politik buat byk dosa jer.

Awanama berkata...

Beri penerangan dlm pertemuan pkr, pas & dap. Dok tulis dlm blog mcm ni bukan boleh percaya sangat. X de fakta. Bagi rakyat faham terutama penyokong2 pakatan..
Nanti penyokong menyampah kaorang sibuk la ceramah rata rinti. Kah..kah...kah. juga jgn buat org lain bodoh dgn kebodohan kita.

Awanama berkata...

TT, tanah yang mana? tanah dekat2 felda Soeharto ke felda sg. Tengi selatan di hulu selangor ke?