Jumaat, 25 Julai 2014

BANGANG! PADAN MUKA





PM tipu rakyat Kelantan, Jawatankuasa Khas Petroleum gimik PRU13, kata NGO


Najib Razak didakwa sebagai 'penipu' dan hanya cuba mengaburi mata rakyat Kelantan menjelang Pilihan Raya Umum ke-13 lalu apabila mengumumkan pembentukan Jawatankuasa Khas Tuntutan Bayaran Tunai Petroliam bagi negeri-negeri Pantai Timur Semenanjung Malaysia pada 4 Ogos, 2012.

Ini kerana, walaupun berjanji keputusan pertama dalam tempoh enam bulan setelah persidangan pertama, sehingga kini tidak ada sebarang hasil jawatankuasa ini, kata Pertubuhan R Kelantan yang memperjuangkan bayaran royalti petroleum untuk negeri itu.

Presiden R Nazri Deraman dalam satu kenyataannya kepada The Malaysian Insider berkata, setelah dua tahun pembentukan jawatankuasa ini, tidak ada sebarang hasil yang diumumkan.

Katanya, empat hari selepas pengumumaan Najib iaitu pada 8 Ogos, 2012, Pertubuhan R Kelantan menyerahkan memorandum bantahan dan menolak Jawatankuasa Khas ini, kepada Menteri Besar Kelantan pada ketika itu,  Nik Abdul Aziz Nik Mat.

Nazri berkata, Jawatankuasa Khas tersebut tidak mempunyai asas perundangan dan ditubuhkan semata-mata bertujuan mengaburi mata rakyat Kelantan yang ketika itu begitu teruja dengan perjuangan menuntut royalti.

"Jawatankuasa tersebut juga hanyalah janji politik licik perdana menteri untuk berdepan PRU13.

KAH KAH KAH

woit
yang bangang
percaya pada najib
pasal apa?
tak kan tak sedar sedar
mustahil tak tahu



nanti pru 14
buat janji lagi
jadi bangang lagi
padan muka

KAH KAH KAH



-----------

6 ulasan:

Awanama berkata...

Kalo sebut saja PAS, sah memang bangang berulang2 kali.. malah kedekut pulak nak kongsi kebangangan tu..

elok la sayangkan bangang tu..

Awanama berkata...

Semua yang terjadi di Malaysia ini salah KULI

air gunung berkata...

Sabar.kunci kejayaan dlm usaha.ilang tganu sabarrrr.ilang kedah sabarrr,ilang perak sabarrrrr.jgn salahkan sabar plak.keh keh.salah sabariah x perr.gatal nak ikut kasim.nasib baik x ikut tt.kah kah kah.mkn telor goreng ari2.sabar yer sabar.jgn x sabar.biar la sabar tu lindung kebodohan n kesilapan berpolitik.kita jer pandai politik pasal bley online.nak taw pandai politik tNya la geng yg ulang kena balon bogel pkai spek itam dlm PRC.itu pasal tt cabut x mau duduk.x tahan ooo.sampai nak stim pon payah.kah kah kah.teringat kat bangla lena paksa cakwa dgn sabun dibilik mandi smpai tiang bendera lunyai.pancut angin jer.

Awanama berkata...

Jang! Memang KULI tu sajo di buek lawan..tektik mencipto watak...di gomba gombur lo posonaliti dio...di wayang ehhh la watak tu...macam botul2 pesaing terkuek...tu la antaro strategi Che Det...totapkan lawan.. jadi lain2 org yg lagi bagus tk dapek peluang...asyik2 nk bagi jln kek KULI...macam la botul2 songit pertarungan tu..tapi tak monang2..kono tipu pun sonyum yo...ckp pun lomah lombut tu yg bertahun selamat eee dan gerombolan mellayu umno menyamun negaro...camano analisis den Jang?

Awanama berkata...

Jang! KULI tu sengajo eeeet jadi kan lwan terhebat..tektik cipto watak tu Jang..digombar gombur ehhh kisah hebat2 dio..dibuek eh cam pertarungan tu botul2 songit..pasang ramai tukang kipeh kek media...konon eh cam buleh monang yo.topi tak monang.Tukang kipeh pun buek cerito baik2 laie...bg lagi harapan..konon ehhh takpo..cubo lagi....tak sodar dh tuo nk mati...dh banyak buang maso...org lain yg lagi layak tak dapek peluang...asyik2 KULI yo..tu yg Madey,eeeee lain dan gerombolan melayu umno sonang hati menyamun...camano nk monang Jang! Org menipu pun kito buleh sonyum yo....cakap pun lomah lombut...Jang! bilo dio termasuk kau kali Jang!Bilo nk nikah?

Awanama berkata...

Najib memang penipu tapi rakyat tak mudah kena tipu sebab itu Kelantan masih diperintah oleh PAS . BODOH DAN BANGANG Pengulas no.1