Selasa, 19 Ogos 2014

JANGAN TIPU MAK CIK FELDA






KOMENTAR
tahap ekonomi negara terkini
di tahap terbaik

dalam tahap terbaik sekarang
semua harga barang naik
semua bahan keperluan naik harga

bayangkan bagaimana agaknya
kalau tahap ekonomi kurang baik

bayangkan bagaimana agaknya
kalau tahap ekonomi merundum

NOTA
menggunakan angka dan peratus
mengguna statistik dan numbor
adalah cara untuk menipu
kerana angka dan peratus
tidak memberi apa apa makna

YANG MANA BADAK

Pengurusan ekonomi negara pada tahap terbaik

KUALA LUMPUR 18 Ogos - Najib Razak berkata, pengurusan ekonomi negara kini berada pada tahap terbaik memandangkan pertumbuhan ekonomi berkembang luar daripada jangkaan pada suku kedua.

Perdana Menteri berkata, ekonomi negara mencatat kadar pertumbuhan 6.2 peratus pada suku pertama, dan pada suku kedua meningkat pada tahap 6.4 peratus.

"Ekonomi negara kita telah berkembang luar daripada jangkaan," kata Najib ketika berucap pada Majlis Aidilfitri dan Pelancaran Program Pembangunan Usahawan Melayu Dewan Perniagaan Melayu Malaysia, di sini hari ini.

Najib berkata, pertumbuhan ekonomi yang semakin baik ini didorong oleh peningkatan eksport yang meningkat kepada 14.2 peratus berbanding 10.8 peratus.



KAH KAH KAH

woit
mak cik felda
tak faham peratua peratus

mak cik felda tak faham
apa makna berita 
berat badan rosmah 
dilapor turun 5.9 peratus
berbanding 7.3 peratus
tiga tahun dahulu
dan akan turun
0.57 peratus sebulan

yang mak cik felda faham
rosmah mansor gemok
macam badak
masuk pintu kena mengereng

KAH KAH KAH




---------

3 ulasan:

Johan berkata...

mengereng pun sangkut gak. hehe

Awanama berkata...

Bagus lah kalao dah naik peratus-peratus.

Yang dudok kankang bawa jambantan dan yang tidor depan Puduraya berasa amat gembira dengan bherita ini.

Dulu , tidur atas lantai simen. Sekarang dapat tidur atas batu ber Quality and mahal.

Dulu , jaga khereta chuma ambil 2 ringgit..sekarang bolih ambil 5 ringgit sebiji khereta..baiknya ekonomi maju.

Awanama berkata...

Woit bodoh org susah cari makan ni
Kata ekonomi terbaik
Terbaik utk yang.naik jet free
Free shopping
Free tol
Free minyak
Free driver
Free segalanya
Ekonomi terbaik utk freeloaders group
Semakin banyak freeload
Rakyat biasa macam aku
Susah harga susu naik
Harga getah turun
Harga rumah naik
Harga kelapa sawit turun
Kah kah kah
Pi mampos lah