Khamis, 7 Mei 2020

PROJEK PERANG SEDANG DIRANCANG






PROJEK PERANG

DALAM AJENDA

KAUM KAPITALIS
Pengebom Tentera Udara terbang ke Laut China Selatan dalam serangan terakhir ke ruang yang jadi rebutan

Tentera A.S. meneruskan pertunjukan kekuatan selama seminggu di Laut China Selatan dengan serangan di perairan yang dipertandingkan pada hari Khamis oleh dua pengebom Tentera Udara.

Lancers B-1B dari Sayap Bom ke-28 di Pangkalan Tentera Udara Ellsworth, SD, terbang dalam perjalanan pulang pergi selama 32 jam untuk melakukan operasi di atas laut sebagai sebahagian daripada pasukan petugas pengebom bersama oleh Komando Indo-Pasifik AS dan Komando Strategik AS , Angkatan Udara mengatakan dalam siaran berita pada hari Khamis.

Misi ini selanjutnya memperlihatkan "model penggunaan kekuatan dinamis" baru, yang bertujuan untuk menjadikan kehadiran pengebom globalnya kurang dapat diramalkan, kata Angkatan Udara.

China telah menuntut kedaulatan atas sebahagian besar Laut China Selatan, suatu pernyataan yang dipertikaikan oleh negara-negara lain dengan tuntutan yang bersaing, seperti Vietnam, Filipina, Malaysia dan Brunei.

Selama seminggu yang lalu, kapal perang Angkatan Laut beroperasi di sekitar pulau Spratly dan Paracel, dua dari kepulauan China telah menuntut paling kuat.

Kapal penjelajah peluru berpandu USS Bunker Hill berlayar berhampiran Spratlys pada hari Rabu sebagai sebahagian daripada operasi kebebasan navigasi yang disebutnya. Mereka dimaksudkan untuk menantang pernyataan oleh China dan negara-negara penuntut lain bahawa tentera yang melewati pulau-pulau mesti mendapat kebenaran terlebih dahulu.

A.S. berpendapat bahawa undang-undang antarabangsa membenarkan laluan langsung melalui kepulauan yang dipertikaikan.

Pada hari Selasa, kapal pemusnah peluru berpandu USS Barry berlayar berhampiran Kepulauan Paracel.

Pasukan tentera udara pada hari Khamis mengikuti perjalanan ulang-alik pengebom B-1 yang serupa pada 22 April dari Ellsworth ke Jepun, di mana seorang Lancer B-1B menyertai 15 pejuang Jepun untuk latihan berhampiran Pangkalan Udara Misawa.


PASCA KOBID

DUNIA AKAN

DIUBAH TAPI

KAUM KAPITALIS

TAK MAHU DIUBAH

MEREKA AKAN

MELAWAN 

DENGAN

MEMULAKAN 

 PERANG

AWAS

1 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

Ko punya teori perang kalau nak diikutkan dah jadi perang dunia ke 10. Podahh. Kah kah kah