Isnin, 12 November 2012

PENCERAHAN DARI PEMBACA TUKAR TIUB





TIADA PAKSAAN DALAM AGAMA
Mari saya bagi pencerahan mengenai Islam.. Memang betul Melayu dan semua kaum bebas beragama dalam Islam Tiada Paksaan dalam beragama.. tu betul. Tapi itu untuk orang yang masih belum beragama Islam dan hendak memeluk Islam. Tetapi setelah orang memeluk Islam, tiada erti atau wujud mereka keluar atau boleh jadi Kafir.

Kalau mereka yang sudah Islah mahu keluar bermakna mereka mempersendakan agama dan golongan seperti Ini wajar dibunuh yang disepakati oleh itmak ulama. Kerana Islam agama yang suci mulia. Hukumuan bunuh untuk orang Islam yang keluar atau murtad lebih dari orang kafir yang menghina, seperti gambar nabi dan seumpamanya.

Ini kerana orang yang memeluk Islam wajar dan sepatutnya mengetahui dan belajar Islam dan sepatutnya tahu kebaikan ajaran Islam. Keluar dari islam/ murtad adalah tidak diterima. kerana ISlam bukan agama untuk dipermainkan. Tetapi BUKAN mudah nak membunuh dalam ISLAM. mereka perlu dinasihati kaunseling dan difahami kenapa mereka mahu keluar dari on SAJE NAK TANYA - TAKUT SILAP SILAP TERMURTAD
Anonymous
on 11/12/12

 JADI LAH MANUSIA CONTOH
Dalam Quran pun tulis...'la iqroha fiddeen' Tiada paksaan dlm agama. cannot force ppl to masuk Islam.org Islam yg murtad itu cerita lain.ADA beberapa pendapat di situ.but essentially yes, human beings are given the right to choose. kalau org melayu nak murtad, mana mana dan bila bila pun boleh murtad.dekat kubur dan akhirat, sindrik tanggung.

 what we should focus on is for Malays to learn and understand Islam better.Jgn bekobar kobar tapi basic fardu ain n methodology of agama pun tak tau.tgk Kat UK, ramai omputih masuk Islam, takyah nak peraturan bagai sbb diorang Baca Quran dan faham from page to page.

berapa ramai org melayu yg dah Baca tafsir Quran sampai habis.kalau dah Baca, confirm kau tak bising sana sini pasal perkauman la, org nk murtad la DLL Becoz ko punya internal tu kuat.org melayu Islam yg patut tunjuk contoh baik pada non Muslim.bukan create animosity mcm umno buat. Jgn excited Sgt la dgn statement nurul izzah tu.baik ko balik semak iman kau, bini dan anak anak ko on SAJE NAK TANYA - TAKUT SILAP SILAP TERMURTAD
Anonymous
on 11/12/12

 TIDAK ADA PAKSAAN UNTUK MASUK SYURGA
Salam semua, Pilihan & Paksaan. Allah sendiri tidak 'memaksa' kita masuk 'syurga'. Itulah sebabnya Dia sediakan 'neraka'. Kedua2nya adalah pilihan yg dianugerah oleh Yang Maha Pemurah. Lagipun tiada apa juapun yg boleh mengingkari kudrat & iradat Yang Maha Berkuasa.
 
Samada kita memilih 'syurga' atau 'neraka', adalah tertakluk dgn keizinanNya jua. Seangkuh2 makhluk tiada yg lebih angkuh dari mereka yg mengaku 'pejuang' Allah atau pejuang Islam kerana yg Maha Berkuasa tidak memerlukan pertolongan drp apajua sekalipun.

 Jadi kpd Zul Taliban, Hasan Jaki, Ibrahim & Nasha Jonggang dan pemuja2 mereka yg. seangkatan dgnnya perlu ingat bahawa - Allah SWT tidak perlu kamu berjuang untukNya, hanya berjuang demi menegakkan "Amal Makruf, Nahi Mungkar'. ~ Amin2 Ya Rabbil Alamin. on MAT BISUL BUAT LAWAK UNTUK BODEK DAPAT JADI CALON






5 ulasan:

lydia berkata...

Reminds me of Hotel California punya lirik;

Last thing I remember, I was
Running for the door
I had to find the passage back
To the place I was before
"Relax, " said the night man,
"We are programmed to receive.
You can check-in any time you like,
But you can never leave! "

Mungkin macam tu kot Islam ni.

You are welcome to come in, but you cannot leave.

Macam sarang labah-labah.

Think about it, mungkin ada maksud tersirat di sebalik logo 1 Muharram yang berbentuk sarang labah-labah tu.

Dan penganutnya, seperti serangga, hanya menunggu untuk dimakan.

AIS KRIM POTONG berkata...

Teka teki:

Bila masuk, kepala kena potong.

Bila keluar, kepala kena potong.

Apa benda?


Islam - satu-satunya agama bila kamu masuk kepala pelir/burit (burit dilakukan di Mesir) kena potong. Bila keluar, kepala yang kena potong.

KAH KAH KAH

Tanpa Nama berkata...

12 November 2012 11:41 PG

Nabi Muhamad S.A.W dah bagi amaran akhir zaman umat islam ni ibarat buih
- banyak tapi tak kuat.. fragile/rapuh
- mudah hanyut

So memang betul la yang Nabi jungjungan besar katakan..

Tanpa Nama berkata...

Tanya sikit... Nape jika minum arak, seks luar nikah, makan babi, LGBT, tak sembahyang dianggap atau digelar murtad... tapi yg kaki kencing, jual agama, tak bayar hutang, racist pulak takde siapa tuduh depa ni murtad lak??

didi kota belud berkata...

NAK REEVOLUSI KE DEMONSTRASI..?!!!......YANG PANDAI CAKAP BOLEH PILIH.JANGAN CAKAP BENDA YANG TERGANTUNG.!!!!