Isnin, 25 Februari 2013

RAKYAT BERI AMARAN PADA SPR






KOMENTAR TUKAR TIUB
amaran bukan datang dari spr
amaran datng dari rakyat
kalau tipu pilihan raya
rakyat turuhn jalan raya



BERITA



Timbalan Pengerusi Surunjaya Pilihan Raya (SPR) Datuk Wan Ahmad Wan Omar pada sidang media selepas menghadiri Taklimat Ulangan kepada Pegawai Pengurus dan Penolong Pegawai Pengurus bagi negeri Perak dekat Segari di Lumut, Perak. -fotoBERNAMA
LUMUT: Suruhanjaya Pilihan Raya (SPR) bersedia berdepan pelbagai kemungkinan termasuk kekecohan atau proses perjalanan pilihan raya terganggu di pusat penamaan calon dan pengundian pada pilihan raya umum ke-13 akan datang.
Timbalan Pengerusi SPR Wan Ahmad Wan Omar berkata cabaran mengurus pilihan raya kali ini berbeza kerana banyak perkara baharu akan dilaksanakan tambahan pula pilihan raya umum ini dilabel sebagai 'ibu segala pilihan raya', 'pilihan raya paling panas' dan 'pilihan raya paling sengit'.
"Banyak perkara baharu yang diperkenalkan akan dilaksanakan SPR pada pilihan raya kali ini yang merupakan 'pilot project' seperti pengunaan dakwat kekal," katanya kepada pemberita selepas menyampaikan ucaptama pada Taklimat Ulangan kepada Pengawai Pengurus dan Penolong Pegawai Pengurus bagi negeri Perak di Segari di sini, Ahad.
Beliau berkata kekecohan atau proses pengundian boleh terganggu berhubung penggunaan dakwat kekal sekiranya pemilih tidak mematuhi peraturan atau undang-undang pilihan raya.
Ada beberapa keadaan yang menyebabkan pemilih tidak akan diberi kertas undi antaranya tidak mahu menunjukkan jari untuk diperiksa, tidak membenarkan jari dicalit (dengan dakwat kekal) dan jari telah dicalit dengan dakwat kekal, katanya.
Wan Ahmad berkata elemen penggunaan dakwat kekal adalah wajib dan merupakan antara perkara penting yang perlu difahami semua parti politik dan rakyat.
Beliau berkata sesiapa yang mengganggu kelancaran proses pilihan raya atau mencetuskan kekecohan serta menghalang proses itu di tempat pengundiaan boleh dikenakan tindakan mengikut Peraturan-Peraturan Pilihan Raya (Perjalanan Pilihan Raya 1981) iaitu didenda RM1,000 dan dipenjara.

KAH KAH KAH
KAH KAH KAH
KAH KAH KAH


woit.... BAGAIMANA DENGAN PENGUNDI HANTU?.... kah kah kah..

kah kah kah... BAGAIMANA DENGAN YG DAPAT KAD PENGENALAN SEGERA?.... kah kah kah...

woit...BAGAIMANA DENGAN NAMA BERGANDA GANDA...kah kah kah..

woit...JANGAN CUBA TAKUT TAKUT KAN ORANG RAMAI... kah kah kah..

kah klah kah... SEKARAG RAKYAT YANG BERFI AMARAN...kah kah kah..

kah kah kah...KALAU TIPU PILIHAN RAYA KITA TURUN JALAN RAYA... kah kah kah

BACA AMARAN INI
INGAT DALAM HATI


------

9 ulasan:

miji berkata...

macam ada bau2 busuk je SPR ni, ada planning ke nak buat kecoh kalau rasa2 macam dah nak kalah tu, awal2 dah bagi alasan ni... nanti mula la tangguh2 masa nak umum, panjangkan masa lagi.. ish... kuat dah bau busuk ni..

miji berkata...

Macam ada bau2 busuk je SPR ni, awal2 dah bagi alasan.. ada planning ke nak buat kecoh masa PRU nanti, boleh la extend masa mengundi, tangguh keputusan kalau rasa2 macam nak kalah tu..

miji berkata...

Macam ada bau2 busuk je SPR ni, awal2 dah bagi alasan.. ada planning ke nak buat kecoh masa PRU nanti, boleh la extend masa mengundi, tangguh keputusan kalau rasa2 macam nak kalah tu..

Tanpa Nama berkata...

rakyat la sangatttttttttttttttttttt

Tanpa Nama berkata...

Kenyataan yg suka memperbodohkan benar2 amat mencabar kesabaran rakyat...

Tanpa Nama berkata...

Kenyataan yg suka memperbodohkan benar2 amat mencabar kesabaran rakyat...

TheSniper berkata...

Yang keluar pusat mengundi jari tak calit dibenarkan dipelangkung! hahaha

errr... 1 lagi. semua jari perlu dihidu kut2 ada ada bau tinner sebab hilangkan kesan dakwat. hahaha

DIDI KOTA BELUD YANG SEBENAR berkata...

Elehhhh...nak pesan kat kitolah tu....eleh...macam aku takut.....sampai mati aku tak takutlah.....kalau gertak aku kahwin lagi...ahh itu aku takut....takut tak berlaku adil.....hehhehehehehehe

insafdoh67 berkata...

Kah..kah...kah... Tipu turun... Tipu turun... Tipu turun jalanraya.... Cissss.. Spr binawe punya lembu umno... Nok tengok gane jadi.. Mu tipu r.... Kih.kih.kih... PTR... Tentera Rakyat akan humbam kamu... Berjuang sampai tumbang..