Isnin, 26 Ogos 2013

SATU LAGI PROJEK PEMBODOHAN





INI SAHEH KERJA BANGANG

Pelajar UIA hasil logo terbesar guna donat - Nasional - Sinar Harian

www.sinarharian.com.my/.../pelajar-uia-hasil-logo-ter...
Apr 14, 2013 - Pelajar UIA hasil logo terbesar guna donat ... "Ini merupakan iktiraf rekod terbaharu dan pertama kali di Malaysia buat logo gunakan donat.

BUKAN BANGANG TAPI BODOH
Saya ni daripada pihak penganjur program ni, kita mempromosikan batik terengganu, produk ORANG MELAYU kita, tapi sedih bila ada kata-kata sumbang dan orang yang tidak menyokong aktiviti seperti ini.

Cuba faham, kita nak dapat liputan media, kena ada aktiviti sampingan. Kalau dah semua saudara kat atas ni yang duduk cakap BANGANG-BANGANG, cuba listkan program yang TIDAK BANGANG. Dah la tak menyumbang, komen menghapuskan bangsa.

Saya ni penyokong pembangkang, sedih bila parti kesayangan saya keluarkan artikel camni. on SATU LAGI PROJEK PEMBODOHAN
Publish | Delete | Spam
FIESTA BATIK
on 8/26/13

SURAT KEPADA TT
Assalamualaikum tuan,

Saya tidak faham kenapa tuan begitu marah dengan projek ini, kita memberi pendedahan kepada pelajar-pelajar berkaitan mencanting dan mewarna batik disamping acara sampingan menyambung kain batik tersebut untuk dicatatkan di dalam Malaysia Book of Records.

Saya tak faham di mana kebodohannya sebab matlamat kita ingin mempromosikan batik terengganu dan pengusaha melayu sendiri untuk menambahkan jualan. Saya minta jasa baik tuan untuk memadam artikel tuan. Kalau ada pertanyaan tuan yang tidak terjawab, boleh ajukan supaya jelas segala pertanyaan tuan. Sekian, terima kasih.

Regards
Khalid Amin Mat
UiTM
NOTA
pernah dengar atau terbaca gucci buat baju terpanjang
pernah dengar atau terbaca channel buat sarong terlebar
pernah dengar  atau terbaca paul smith buat baju terbesar
pernah dengar  atau terbaca louis vuitton buat beg terbesar
untuk mempopularkan pakain mereka
untuk menambah jualan

i rest my bangang case may lord
kah kah kah
kah kah
kah

SATU CADANGAN
buat satu donut terbesar
dan bungkus dalam kain batik terlebar
pasti jadi rekod dunia
sebagai kebangan yang maha bangang

KAH KAH KAH
ANAK MUDA MELAYU
DI BANGANGKAN
KAH KAH KAH

KUALA TERENGGANU 24 OGOS 2013 - Sebanyak 250 pelajar pelbagai jurusan Universiti Teknologi Mara Kampus Kuala Terengganu melakukan cubaan memecahkan rekod Malaysia Book of Records dengan menghasilkan alas meja batik sepanjang 359 meter di di sini hari ini. -
NOTA
inilah rekod dunia
rekod pembangan paling bangang

BERHIMPUN
DATARAN MERDEKA
MALAM 30 OGOS
KIBAR JALUR GEMILANG
SILA KLIK IKLAN YANG DILIHAT
dana dari iklan akan di wakaf
kepada dapor jalanan
projek memberi makanan kepada
warga kota tanpa tempat tinggal
r
----------

22 ulasan:

lufang berkata...


OOOOOOOOOi ,hebatlah tu !.

Tanpa Nama berkata...

patut le produk U skrg mcm taik sbb dipimpin oleh taik2 ampu...buat malu saja...

Tanpa Nama berkata...

Ala uncle sham...apa nak buat....memang kita punya tahap setakat tu...sabar je laa...nak harap yang gempak kena tungguuuu....

Tanpa Nama berkata...

hehehe...mmg bangang. agaknya semua uni dlm msia ni dah mula hilang arah.

semua sibuk nak cari nama cipta rekod bangang. oh! my malay!

Tanpa Nama berkata...

dlm leka buat alas kain batik berjela2
ringgit jatuh menjunam tahap hina
beli 1 dolar 3.31 ringgit
1 pound 5.16 ringgit
1 euro 4.41 ringgit
tapi tak apa
dlm utusan tak cerita
pelajar melayu kebanggaan nusa dan bangsa
x perlu tahu
inilah padahnya
dipinggirkan bahasa ibunda
berita ekonomi dlm inggeris



Sahoooooooool Hameeeeeeeeeeed berkata...

Nak lagi hebat...enter the ostads....jeng..jeng...alas meja dibaca 30 juzuk al quran......TT yang sewel tu mesti beli sume...bole buat baju, suar sekali....bole boria dgn Sahoooooooool Hameeeeeeeeeeeeeeeed....

Tanpa Nama berkata...

tak habis2 menunjukkan kejengkelan pemikiran yg tandus. org bodoh tak masuk mana2 universiti pun boleh buat cadar tu, malah lebih lagi. aktiviti bangang yg tak memberi sumbangan kpd akademik ni akan memberikan pandangan negatif kpd graduan uitm. ianya menunjukkan graduan uitm suka membuang masa dan sumber, selain dari ketiadaan idea.

FIESTA BATIK berkata...

Saya ni daripada pihak penganjur program ni, kita mempromosikan batik terengganu, produk ORANG MELAYU kita, tapi sedih bila ada kata-kata sumbang dan orang yang tidak menyokong aktiviti seperti ini. Cuba faham, kita nak dapat liputan media, kena ada aktiviti sampingan.

Kalau dah semua saudara kat atas ni yang duduk cakap BANGANG-BANGANG, cuba listkan program yang TIDAK BANGANG. Dah la tak menyumbang, komen menghapuskan bangsa. Saya ni penyokong pembangkang, sedih bila parti kesayangan saya keluarkan artikel camni.

Tanpa Nama berkata...

Penyakit PALING PANJANG, PALING BESAR, PALING TINGGI ni dibawa oleh seorang keturunan Keling pendatang dari Kerala.... Akhil ka...Kuttil ka entah.... saya tak berapa ingat.... tapi katanya pada orang Melayut, jika kita ada menara berkembar paling tinggi di dunia, ekonomi kita pasti akan bertambah maju.....orang luar akan kagum dengan kita. Jika kita bina Pusat Pentadbiran yang canggih, pegawai kerajaan akan berkhidmat lebih cemerlang dan seluruh dunia menganggap kita bijak...

Budak-budak U sebenarnya bukanlah BANGANG atau BODOH kerana terikut-ikut dengan perangai Pandi KUTTIL tersebut. Mereka cuma BAHLUL tahap gaban!!!!

Tanpa Nama berkata...

Aku suka baca ayat seperti '.........Saya tidak faham kenapa tuan begitu marah dengan projek ini, kita memberi pendedahan kepada pelajar-pelajar berkaitan mencanting dan mewarna batik disamping acara sampingan menyambung kain batik tersebut untuk dicatatkan di dalam Malaysia Book of Records.....'

Bukan saja suka aku juga ber gumbira diatas pandangan jujur penulis yang aku tak kenali. Ini telah membuktikan bahawa kementerian pelajaran yang diterajui oleh Muhyiddin dan Idris Jusuh telah berjaya membosaikan fikiran para pekerja akedemik ketahap profesor kangkong. Kepandaian hanya terselah pada ampu bodek saja. Bila tiba keadaan terdesak mulut mereka disuap rasuah maka mereka meroyan ajak orang lain sokong BN.

Jika para akedemik mempunyai maruah diri sebagai pejuang mencerdik anak bangsa pekara mencipta logo guna donat atau mencanting batik adalah kerja remeh dan melekakan.

Sepatutnya para akedemik memikirkan sesuatu yang baru dimana ciptaan itu boleh memberi manafaat kepada orang ramai. Atau memikirkan cara meningkatkan kualiti sesuatu produk bagi mengurangkan kos sara hidup dan meningkat imej pengguna.

Allah memberi manusia akal untuk digunakan bagi membina kehidupan yang berkualiti dan selesa. Akal itu juga digunakan untuk membezakan diantara kezaliman dan kasih sayang.

Sebenarnya nak dapat liputan berita atau media bagi sesebuah pusat pengajian tinggi bukannya susah sangat cuma satu pekara yang perlu ada pada diri pengetua dan pekerjanya iaitu disiplin, bertanggongjawab diatas semua kelemahan dalam pentadbiran dan berkerjasama membina kecemerlangan pelajar dalam semua mata pelajaran yang disediakan. Dan kualiti pelajaran itu diterima oleh agensi pekerjaan apabila mereka tamat pengajian nanti.

Inilah produk yang terutama wajib dikeluarkan oleh semua pusat pengajian tinggi sama ada IPTA atau IPTS.

Kalau donat atau canting batik dijadi bahan untuk liputan media..... Sebenarnya pusat pengajian tinggi itu sedang mencipta rakyat bangang yang paling sesuai dijadikan ahli UMNO Baru.

Tanpa Nama berkata...

Woi budak2 u dan popesernya...

Tak yah lah takat promosi batik kat rakyat jelata..harga dah lar mahal..takkan hari2 pakai..batik..
nak promosi kat orang kaya le ...

Projek tak bangang senang je nak pikir..pergi masuk kampung ..yang kat pendalaman tu..buat kan jamban ke..dapur yang senget2 berlubang tu...
Buat kerja kebajikan/kemasyarakatan kat rumah org2 tua ke, kanak2 cacat ke....korang budak u ni semua nak glamor dan senang. ..kerja remeh2 , kotor, peluh2 semua mengelak...tebarkan kasih sayang serata alam..bukan tebarkan kain batik tu oiii..kan dah terbarai otak korang..
apa punye turrr da...pastu muka berseri2 dapat masuk paper...
pelik aku..

Tanpa Nama berkata...

deyy.........
nak buat batek terpanjang ke..pendek ke tak salah...
yang salah mempergunakan budak2 mahasiswa dan siswi dan IPT itu sendiri..
laen kali guna lah saluran media..tv3 ke..CNN ke..kalau nak publisiti..panggil VVIP ke..sultan ke..ajak main batek..
IPT kilang hasilkan mahasiswa..setakat nak membatik..dedahkan mereka dalam OGT...
deyy..ini kes penyalahgunaan institusi pendidikan untuk tujuan komersial..tak ada beza IPT dgn pondok kononnya ajar agama tapi suruh pelajar jual minyak dan bahan agama depan maybank,cimb dan rhb...deyy orang2 akademik kat atas..hentilah diskiminasi keatas pelajar mahasiswa..kesian kepada pelajar..dahlah grad nanti ada hutang..hutang plak ada kos pentadbiran berkadaran principle...letihlah mahasiswa macamnie..jadi alat publisiti...jadi alat pemiutang PTPTN...jadi alat hasutan bro TT..kahkahkah

DDKB berkata...

Budget kurang bha...semua habis kana makan biawak KOMONO

Tanpa Nama berkata...

susah betul tak paham2 lagi melayu ni...sibuk buat rekod2 bodoh...nak lawan tppa tak mampu..nak lawan amerika israel di msia tak berdaya...kapal perang US elok dok parkin...kahkahkah

maka lwnlah amerika di mesir..jauh nun...kejap lwn amerika sekejap lg mkn kfc mcd
sudahlah melayu...sudah2 lah tu berhentilah berangan...
ni budak2 U yg buat batek tganu ni tahu ke HAK PATEN, INTELECTUAL PROPERTY RIGHTS, FREE TRADE AGREEMENT...

sampaikan motif songket terengganu pun senang2 kena ciplak kilang pakistan...tapi nak buat mcm mana MELAYU POWER...boleh pecah rekod guiness cukuplah...

Tanpa Nama berkata...

sangat mendukacitakan
buat donut besar
alasan nnti lps dh tayang
sedekah pd anak yatim makan
x membazir
logik anak kecil boleh fikir
pasal apa dh donut tu di pegang begitu ramai lps tu ditayang dh habis kena bakteria baru nk sedekah?
Ini pula buat batik terpnjang nk promosi batik?
Pencanting batik kt tganu yg x masuk u pun boleh buat kn?
Reason that shows how shallow the mind is

senjakala berkata...

aku pun heran jugak...apsal x cipta benda yang baik??..dulu kita ada zulkifli..reka mcm2..tapi kerajaan x nak naikkan orang mcm ni..apsal haaa??..takut dgn amerika ke??..kahkahkah..buat apa la nak buat benda yang membazir..baik kuih donut tu bagi kat orang miskin makan..kahkahkah...ini boleh menyebabkan budak2 skang bertambah bebal..bila dah bebal..boleh masuk uitm....kahkahkah

Tanpa Nama berkata...

saya bagi cadangan supaya di buat "Capati" terbesar supaya masuk book of record....mengikut kajian "capati" nie tak menggemukkan badan.....dunut nie menggemukkan...tak caya tgk lah bik mama......from: Janji Dicapati

Tanpa Nama berkata...

Biar je le diaorg dgn keja pelik tu, tak heran ranking universiti malasyia tak berapa dlm dunia. Ranking tak berapa jadi sekurang2nya ada gk rekod dunia...kah kah kah kah......tapi kalu guna alasan anak lelaki iskandar kutty mcmne le...bandingkan dgn negara afrika universiti kita masih di tahap yg bagus

mosabit berkata...

ini semua idea propesor mak dia kaaa..atau propesor pak diaaa...kah kah

FIESTA BATIK berkata...

Selamat Maju Jaya kepada Saudara Seislam Sekalian,

Otak saudara memang pandai dan awesome, tapi lebih pandai mencari kesalahan orang, jangan cakap je pandai, pergi buat aktiviti yang tak bangang daripada rosakkan imej aktiviti orang lain. Islam tak mengajar kita memburukkan orang.

Harap blog ni kena saman. Peace.

Tanpa Nama berkata...

Hebat2 ... Bab Komen no 1 la... Cuba banggakan family korang la, malu kat diaorang kalau diaorang tahu ni keje anak2 dia...

Tanpa Nama berkata...

Yang hang beria ria sokong melangit ni pasai pa...pasai melayu ka atau pasai masyuk....tak payah laa dok menegak perkara yang bodoh...nanti berkali kali bodoh terpapar di muka sendiri...kat atas tu bersepah cadangan untuk buat perkara perkara yang berilmiah dan manfaat untuk masyarakat...pandai hang guna nama Islam untuk menyatakan pendapat hang...adakah hang ni pun jenis bila mampos harap kain kapan dan kapoq baruih ditaja....
Hang rasa hang dah betoi sangat kaa...dah tepat sangat kaa...Islam konon...kalau Islam pun takat kenai syariat saja...tak payah nak menyombong laa...memang susah manusia nak akui kesalahannya...sebab apa...pi tanya pak menakan hang pasai paa...

Nota: bodoh dan bahalol bukan untuk tatapan umum, sila simpan untuk koleksi peribadi.