Ahad, 1 September 2013

NAKBA DI PALESTINE - MALAPETAKA DI MALAYSIA




MALAM JANJI DEMOKRASI

31 OGOS IALAH HARI MALAPETAKA 

-
SILA KLIK IKLAN YANG DILIHAT
dana dari iklan akan di wakaf
kepada dapor jalanan
projek memberi makanan kepada
warga kota tanpa tempat tinggal
--------

3 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

kalau berani siar sekali video sang saka direntap oleh hindu botak dari tgn samad said..
ada berani tuan TT ??

Tanpa Nama berkata...


Bro TT, aku bukan penyokong umno tapi aku nak beritahu bahawa tindakan tunku abdul rahman membebaskan malaysia dari kolonial british melalui rundingan dan tipu helah adalah cara paling bijak.

jika dilihat pada sejarah, pedagang/pelabur british sewa/pajak tanah melayu sikit demi sedikit melalui cara tipu helah, akhirnya tanah melayu dikuasai golongan ini. kemudian, akibat kemerosotan perdagangan, syarikat hindia timur telah jual tanah pajakan mereka kepada british.

jika pihak pedagang british dan british kuasai tanah melayu melalui tipu helah dan perundingan, maka kenapakah kita perlu pilih cara bunuh diri dengan berperang untuk mencapai kemerdekaan? benarlah tunku abdul rahman kerana membuat perundingan dan sedikit tipu helah agar british berambus dari tanah melayu.

aku bukan orang umno tapi aku sokong cara tipu helah dibalas dengan tipu helah. pedagang british kuasai tanah melayu dengan cara tipu helah, kemudian tunku abdul rahman balas tipu helah terhadap british untuk dapatkan semula tanah melayu.

disini aku boleh sifatkan tunku abdul rahman adalah orang yang bijak, dan aku suka pada orang yang gunakan akalnya.

air gunung berkata...

Kih kih kih.sapo tipu saper nehhhh.kah kah kah.