Ahad, 24 November 2013

YA AMPOOON






TUA DAN MUDA MELUAT
Jangankan muda, tua nak mampus ni pun dah meluat melihat masih ada bayangan tua tak mampus2 dok gila nak jawatan dalam sukan. Tak cukupkah dengan gelaran, gaji dan segala macam kemudahan. Apalah sangat dosa pemain kerja dok minta ampun bila nak main. Macamana nak cerdik bawa bola! Takut murka sampai takut nak tendang bola ke atau saja-saja sebab mereka pun meluatlah sangat.. 

Tiap kali mesyuarat pun nak kena minta ampun. Mukadimah junjung kasih tak habis2, punca kalah tak jumpa2, penat dok layan kerenah daulat. Negara maju bila raja kaku macam queen elizabeth. Tak amik pot pun nak campur tangan kerja orang bijak pandai, janji, gaji anak, cucu cicit dia jalan sampai mampus. Kita yang tua pun malu bila tengok presiden bola nak buka mata pun tak larat, ni kan nak suruh gelecek bola.

Sultan dan Ulamak kena muhasabah peranan masing-masing. Kesian kat anak-anak muda tak dapat berkembang otak bila dimandulkan dengan kerenah daulat dan agenda walak. Cubalah kekayaan yang ada, ilmu yang on ANAK MUDA TAK SUKA SULTAN
Qaseh Bonda
on 11/23/13

NOT RELEVANT
sultan has not done a thing for me and i think most urban malay professionals agree that they have become irrelevant. neither the sultan nor their brethren can relate to the lives of most malay muslims in the country. i for one am strongly against the calling of this mortally appointed individuals as Yang Maha Mulia. It is obviously blesphemous and I dont get how it could have continuosly propagated for hundred of years unchecked by the ulama? They have some answering to do to the Lord one day. jez saying on ANAK MUDA TAK SUKA SULTAN
Publish | Delete | Spam
Anonymous

on 11/23/13

---------------

4 ulasan:

Awanama berkata...

melayu sudah tolak budaya melayu. teringin sangat kepada budaya your English colonial masters.

itulah sebabnya melayu tidak faham peranan sultan dalam islam.

alo kawan-kawan melayu, sebelum u all komeng-komeng pasal sultan, run to your English colonial masters, ask them to teach you the peranan of sultan in islam.

let's see if your English colonial masters will teach you ignorant malays the role of sultans in islam.

sorry to mention la tapi i rasa malu ada melayu yang masih tidak faham peranan sultan dalam islam.

Awanama berkata...

Halo kawan. Kalau Sultan pun minum arak & kaki pompuan nak jadikan ketua agama gak. Poooorah.

Awanama berkata...

Ape ko cakap ni bingai??? Peranan sultan dlm islam??? Jenis melayu boddoh berlapis2 tahap gaban ni mmg susah nak diajar. Sultan2 dan raja2 tu, satu sen pun tak membantu dlm hidup gua mahupun umat islam mesia. Kerja mereka hidup senang lenang dlm istana hasil rompakan secara halus atas hasil usaha rakyat. Kemudian bersenang2 dgn pelbagai elaun dr kerajaan yg mengutip hasil wang rakyat yg sanggup memboddohkan diri bingai mcm ko yg terlalu suka adanya sultan dan raja. Kalo raja mampus, lantik pulak anak beranak jadi sultan?? Apa kene mengena islam perlukan sultan? Kenapa hindu perlukan sultan? Kenapa kristian perlukan sultan? Kenapa org eskimo perlukan sultan? Kenapa og asli jakun semang juga perlukan sultan? Adakah sultan menolong mereka bercucuk tanam?

Awanama berkata...

hahaha... ingat sikit dlm islam xde sultan laaaa braderr..... dlm islam hanya Muhammad SAW jer yg terbaik.... ingat tu...sultan sama jer mcm org lain.... da la tak berapa pandai dapat dinilai pula dengan kertas pembelajaran dari luar negara..haiyaaa... hahaha..sultan bukan kepercayaan dari parsi ke, yaman ke apa? haha..aku tak tahu sebab aku disistemkan hanya pada kertas PMR..pastu tak sekolah...untunglah lahir-lahir diangkat..bila pengkritik mengkritik demi kebaikan...dihalau pula...wal hal zahid hamidi yang terang2 dari indonesia pula diangkat... semua sama jer la bedol...