Selasa, 28 Januari 2014

KRISIS SISTEM KAPITALIS




1 MEI 2014

  1. Bank blocking some customers from making large withdrawals without

    news.yahoo.com/.../prove-it--bank-blocking-cus...
    Yahoo! News
    2 days ago - From Yahoo News: If you bank at HSBC in England, don't plan on making any large cash withdrawals. At least not without a good explanation.
BANK BIKIN DUIT
Sama2 kita keluarkan duit simpanan dari bank. Jika semua pakat2 keluarkan simpanan atau apa2 bentuk hak kita drpd bank, maka akan bungkuslah bank itu. Duit xder, bank x dpt jalankan bisnes riba. Gua pernah tinggal di beberapa bandar sederhana besar dan bandar satelit.

 Gua selalu perhatikan di kawasan bandar sibuk dgn kegiatan ekonomi tradisional, mmg bisnes bank kurang rancak. Slps 2-3 tahun, cawangan bank akan ditutup. Kalo ada 4 bank, 2 mesti ditutup. Cara membunuh sistem riba ialah dgn membunuh serta memboikot bisnes bank. 

Maka akan lingkuplah sistem bank. Consumer nak beli apa2, jgn minta bantuan bank. Maka bank akan melopong xder bende kerja nak buat. Akhirnya akan ditutup. on TAKADA DUIT DALAM BANK
Publish | Delete | Spam
Anonymous

on 1/28/14

 1 MEI 2014

----------

7 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

isham;
kalau keluar duit dari bank, mana pulak nak diletak duit banyak2 tu?
bank ada insuran tapi kalau simpan sendiri dalam peti besi lagi bahaya mah!

err..mohon pencerahan

Tanpa Nama berkata...

isham;
kalau tak simpan di bank nak simpan di mana?

tq

Tanpa Nama berkata...

Tak tahu nak simpan mana? Takat RM1juta, lu boleh sumbat 5 bijik tupperware bersaiz 25cm x 25cm x 25cm...khalas..

Berapa juta duit lu ada? Gamak susah, RM1 juta boleh beli emas dlm 8kg @ sama besar 6 kotak rokok 20 batang Dunhill.. banyak sangat ke duit setiap warga kiter ni??

Dlm rumah gua, duit letak merata2.. anak2 boleh capai duit sesuka hatinya sbb pada gua duit2 kertas ni bende bodoh jer.. hilang pun xder susah hati pun.. jgn hilang ketul emas gua sudah la.. kahkahkah..

Tanpa Nama berkata...

aku hepi sebab tak dak kaitan dengan bank dekat 5 tahun...duit simpan dalam company safe deposit yg memang tak dak kaitan dengan bank...ASB pa jadah pun aku tak simpan..duit dividen asb yang puluh-puluh hinggit tu aku sedekah kat org gila kat kampung aku...hahaha...korang semua boleh buat kot kalau nak boikot bank...pakat-pakat la eh bagi raja riba ni mampos....

Nazrio berkata...

itu Lah sebab tuK PETi, kapitaLis di ketuai mader kutty iskandar menyesat-kan kicap arQam, sesat-kan sos ciLi aL~arQam sesat-kan kueh tiew aL~arQam, sesatkan bas express aL-arQam, sesat-kan masyarakat aL arQam dan juga mee kuning aL arQam ....sebab nak jaga bank-bank mereka...maka berbuih-buiH syeikh asha'ri... simpati aku pada syeikh itu...kenapa mereka kacau mee, kicap, sos kaLau asy'ari

Tanpa Nama berkata...

nak kena beli emas la pulak lepas ni.
cuma bila nak guna duit kertas dalam jumlah yg banyak tu leceh la sikit. ok lah tq bagi nasihat kahkahkah

Tanpa Nama berkata...

jika berangan2 nak simpan duit 1 juta dlm bentuk RM100, kita perlukan 10,000 keping, lihat sini sebagai idea:

http://www.cockeyed.com/inside/million/million_dollars.html

letak dalam bakul sampah pun boleh.. tak sapa amik pot pun..