Khamis, 27 Februari 2014

DARI TUNGKU DAPOR KE NAJIB BENDUL





OH MAK CIK FELDA
Apa yang saudara TT huraikan ada kebenaran nya. Saya telah menemui beberapa orang para peneroka FELDA. Dari cakap cakap mereka maka saya faham mengapa mereka agak sukar untuk berubah, "Mengapa saya perlu menyokong parti lain? Selama ini saya merupa kan orang susah, kini telah di beri tanah 10 ekar, rumah dan segala nya. Apa yang di katakan hutang, saya tidak pernah membayar nya. Semua nya di uruskan oleh pehak pengurusan. Kalau tak ada duit, senang aja, ambil segunui gula atau pun apa dari kedai koperasi dan jual di luar.

 Hutang apa kira kerana semua nya di uruskan oleh pehak pengurusan. Kalau anak saya nak basikal untuk kesekolah atau T.V rosak, ambil sahaja di kedai koperasi. Hutang akan di tolak dari hasil kebun. Tak kan saya nak tinggalkan UMNO yang telah membantu selama ini" Begitu lah alasan yang di berikan oleh kebanyakan yang saya temui. Walau pun telah di jelas kan pelbagai penyelewangan tetapi mereka tetap dan ta'at dengan hujah tersebut. Jadi apa yang harus saya lakukan, on SURAT TERBUKA UNTUK BANI MELAYU
Publish | Delete | Spam
Saadun Sulaiman
on 2/26/14

DARI TUNGKU DAPOR KE NAJIB BENDUL
Bani Melayu bagaikan telah disumpahkan oleh kuasa ghaib yang ia tidak mungkin mendapat kepimpinan daripada mereka yang layak memimpin mereka melainkan dapat Tunku yang pernah mengumumkan dia adalah PM paling bahagia di dunia sedangkan Malaya ketika itu baru nak merangkak membangun. 

Tun Razak pula betul sangat ghairah dengan projek FELDA tapi dia hanya meneruskan malah memulakan pecahan kaum melalui DEB; Tun Hussein Onn terlalu lembit untuk menghasilakan sebarang wawasan, sementara Anak Kutty Iskandar paling hebat membangunkan kronisme kapitalisme, negara sarat dengan simbol kaya Dunia pertama tapi majoriti rakyat masih dalam kelompok miskin dan apa nak diharap dari PM suka tidur, 

Pak Lah dan akhir sekali Najib yang sebenarnya dikawal oleh Rosmah, dia tiada konsep pembangunan integriti negara dan lembik pula tapi bijak berlagak macam seorang pemimpin hebat bagi Bani Melayu. Hai nasib malang bagi Bani Melayu bangan. on SURAT TERBUKA UNTUK BANI MELAYU
UNCLE RAMLI

on 2/26/14 

----------

1 ulasan:

Awanama berkata...

hahaha..pakcik tu hidup susah.. memang begitulah.. kemiskinan menyebabkan dia terus selesa hidup dalam kebonsaian..

berapa ekor saja yang tinggal lagi.. kalo dah jadi abu lahab gitu, tak payah la buang air liur pergi berdakwah bang.. jika merasakan ianya membuang masa, biarkan sajalah.. gua pun ramai anak beranak felda.. hidup mereka walaupun tak senang mana, tetapi qanaah dengan bantuan dan layanan BN di sana.. jika kita berada di dalam keadaan mereka, juga kita akan menjadi babi sebabinya juga.. percayalah.. bukan susah dan terlalu banyak kehendak org2 felda.. cukup dgn makan minum, motor buruk, rumah kecil untuk berlindung, tanah 10 ekar (14 relung!, free beb..mananya tak bersyukur kpd UMNO? Lu nak beli serelong pun, habis kene cabut bulu kote pepek anak bini sumer..ini dapek free.. tukar tuhan pun tak jadi masalah!!!) kahkahkah..

jadilah manusia berealiti.. itu belum dikira lambakan demi lambakan yg UMNO bagi.. melawat luar negara.. setahun 2x lawatan dalam negara.. blom lagi kesusahan anak2 dibantu dgn segera.. lu blom lagi kene tumbuk rusuk dgn Felda bang.. gua bertahun2 lihat peneroka yg walau diperah tenaga..tetapi kesenangan wang cukai rakyat ditaburkan di felda..

tak dinafikan beberapa pakcik2 felda yang tak bernasib baik..mereka menyakong pembangkang.. akhirnya hidup menjadi semakin susah.. percentage golongan ini sekita 60%.. bagi yg 40% dapat tu.. fuh..memang mewah bagi orang yang tiada berpelajaran..