Khamis, 27 Februari 2014

MARI KITA BERHENTI SABENTAR





KOMENTAR TUKAR TIUB
ada sesuatu yang tidak kena dalam masyarakat kita
ada sesuatu yang tidak betul dalam masyrakat kita

kita semua bertanggung jawab
kepada apa yang sedang  berlaku di hadapan mata kita

kita wajib melihat diri kita sendiri
berhenti sabentar dalam kegelojohan hidup ini
untuk kembali menilai diri

meneliti  dan memahami
tanda tanda yang semakin jelas dilihat
tanda tanda bahawa tamadun kita dalam kesakitan

hukuman 
tuduhan
undang undang
tidak menjanjikan
satu jalan keluar dari terowong  gelap

terowong gelap dari satu sistem ekonomi yang
tidak megutamakan manusia
tetapi mengutamakan  untung


Jumpa mayat ‘dikafankan’ tepi jalan
Bukit Mertajam: Mayat seorang lelaki yang dibungkus seperti dikafankan ditemui di tepi Jalan Perusahaan 2 Bukit Minyak, di sini, semalam. »

Bayi ditinggal depan rumah

Butterworth: Seorang bayi lelaki yang masih bertali pusat ditemui ditinggalkan di hadapan sebuah rumah di Taman Inderawasih, Perai di sini, malam kelmarin. »

---------

10 ulasan:

Awanama berkata...

boring la lu TT, komen lambat approve, tapis2 plak, bosan la gini, xbest la,

Awanama berkata...

Negara yg dijanjikan sorga dan negara islam contoh....kah kah kah...ahli sunnah wal rasuah...aqidah terbaeek!!! Yg lain semuanya sesat!!!!

Awanama berkata...

Mcm gini sapa la yg layak nk jadi PM?

Awanama berkata...

Orang yg layak jadi pm ialah herman tino. Aman negara kita ni dgn lagu dangdut beliau.

Awanama berkata...

Haleluyah, Bro TT!! Sesungguhnya kamu dapat membaca (iqra') kondisi masyarakat kita hari ini yang memang jauh dari kata damai dan sejahtera. Ternyata kamu memperoleh petunjuk dari Tuhan Semesta Alam melalui alamNya...terpujilah kamu Bro TT;)

Awanama berkata...

Aku rasa mcm RPK je patut jadi PM sbb semua rahsia dia tau... Kalau tk pun bro TT,,,dia pun tau bnyk rahsia.

DIDI KOTA BELUD berkata...

Dah senja dah tamadun ni...mcm seorang profesor tengah jogging di taman permaisuri.....tetiba dia terlompat takut terpijak apekebende....dia lari...sekilometer berlari dia berhenti....apakabenda tadi tu...macam taik....dia tak puas hati...dia balik ketempat apakebenda tadi tu....dia nampak benda tu dia hampiri...mcm taik..tapi hitam...ini bukan taik ni...bau takder....issshhh...confius dia...naluri keprofesoran dia memuncak...ini taik ni...dia cucuk taik tu dengan jari...dihidunya...takder bau...tak puas hati...dimasukkannya dalam mulut lalu dikunyahnya..dikulumnya....dibancuh bancuhnya dengan air liur lalu ditelannya.....PUKIMAK...KOMPOM TAIKLAH....CILAKAK...NASIB BAIK AKU TAK TERPIJAK TADI........SIALLLL.....hahahhaha...itulah mutu profesor profesor yang mengubal dasar sosial dimalaysia......heheheheh

Awanama berkata...

Woi belud.

Lu suka betul mencarut eh?
Entah apa lu cakap..lu memang syok sendiri la woi.

Awanama berkata...

Setuju. Dia nak jadi mcm Isham, tapi Isham kelakar. Didi mengarut.

Awanama berkata...

Palehotak..nk jd pm bukan kena tahu bnyk rahsia