Khamis, 12 Mac 2015

AYAH PENIPU ANAK PUN PENIPU




KOMENTAR
apa maksud kata  gabenor ini
cakap berputar putar
cakap berbelit belit
nilai ringgit tinngi
tapi bila tukar murah

NOTA 
ini macam cakap ungku aziz
baca 70,000 buah buku
tiap tahun nak tulis buku
sampai sekarang satu buku
pun taaaaaraaaaak







Ringgit pada RM3.70 sedolar bukan nilai 

sebenar, kata Zeti


Ringgit, yang mencecah RM3.70 berbanding dolar AS pagi ini, "tidak menunjukkan nilai sebenar" dan tidak mencerminkan asas-asas semasa Malaysia yang masih kukuh, kata Gabenor Bank Negara Malaysia (BNM),  Zeti Akhtar Aziz.
Beliau berkata Malaysia mempunyai asas ekonomi yang menyokong mata wang yang lebih kukuh.
"Kita mempunyai penilaian dalaman kita sendiri bagi di bawah nilai dan terlebih nilai.
"Pada peringkat ini kita hanya akan mengatakan bahawa kadar semasa 'tidak menunjukkan nilai sebenar'. Beberapa pengeksport kita mungkin tidak gembira dengan apa yang saya katakan ini kerana mereka mendapat manfaat daripada mata wang yang susut nilai," katanya.
Zeti berkata demikian pada taklimat media sempena pengumuman Laporan Tahunan 2014 bank pusat itu hari ini.
- See more at: http://www.themalaysianinsider.com/bahasa/article/ringgit-pada-rm3.70-sedolar-bukan-nilai-sebenar-kata-zeti#sthash.bpZYkpj7.dpuf


KAH KAH KAH

woit
nampak sangat
bangang betina ini
ayah kaki
kelentong
anak pun kaki 
putar alam
macam ayah
macam anak
turun temurun
putar alam

APA PUNYA CIBAI




-----------

4 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

Bapa cap ayam anak cap kepala butoh.kah..kah..kah..

Lang berkata...

Demi memastikan dapat duduk kerusi empuk... bilik aircond... gaji musat... perempuan ini sanggup menipu rakyat... kalau bukan nilai sebenar... berapa agaknya nilai ringgit kalau perempuan ini buka money changer?

Tanpa Nama berkata...

Nilai sebenar ke tidak itu bukan masaalah marhain macam saya. Pada saya nilai sebenar RM ialah semasa kita nak tukar duit RM ke mata wang negara yang kita nak tukarkan. Kalau duit RM nilainya lebih rendah dari biasa itu bermaana nilai duit kita bermasaalah. Bukan nilai sebenar saperti yang dipolitikan oleh Gabnor BNM.

Tanpa Nama berkata...

Kepala hotak ngkau! Bila aku nak tukar duit US boleh ke aku mintak kat tukang tukar duit tu utk bagi aku 'nilai sebenar' mcm kau cakap? Aku rasa dia akan suruh aku brambus dan pegi main layang2.