Jumaat, 24 April 2015

APA PUNYA TUN






 Mahathir tidak yakin Malaysia jadi negara maju 2020


Mahathir Mohamad tidak melihat ia jaminan negara sudah mencapai status negara maju.
Bekas perdana menteri itu berkata, kemajuan sesebuah negara tidak dilihat semata-mata kepada pendapatan penduduknya tetapi sebaliknya, perlu dibentuk mengikut acuan sendiri.
- See more at: http://www.themalaysianinsider.com/bahasa/article/status-negara-maju-tidak-bergantung-hanya-kepada-pendapatan-tinggi-kata-dr#sthash.CBE3wV9h.dpuf

KAH KAH KAH

woit
yakin gagal ni
semua orang tahu
tapi yang lawak tu
ikut acuan sendiri
kah kah kah
APA PUNYA TUUN



--------------------

2 ulasan:

Awanama berkata...

Aku dah cakap ini semua kelentong eeeee.nasib umur aku panjang,semua kelentong Madey dan Haji Hadi Hudud sudah kantoi.Negara islam dah kantoi, negara maju 2020 pun kantoi, sebab dua-dua malaon ni kaki kelentong rakyat malangsia.kah...kah...kah..

panglimo potaseh berkata...

Negara maju atau wawasan 2020 yang sikutty ini maksudkan ialah pada tahun 2020 kita baru maju macam Singapura pada 1990...dan...dan ianya takkan tercapai. Maknenye kita dah ketinggalan 30 tahun dengan Singapura pada 1990...sekarang ni tak tau berapa ratus tahun (mungkin ribu) pula kita dah ketinggalan?.

Acuan yang dimaksudkan oleh sikutty ini pula ialah acuan sosio ekonomi kitalah...acuan feudal...Si raja yang sembilan tu akan melahap dulu kek yang ada, dah nak termuntah pun belum mahu berenti melahap...ini belum masuk yang maha mulia Raja Melaka yang bersemayam diGombak tu.

Lepas tu kumpulan PM bersama kroni dan orang-orang dia. Mereka ini sapu kiri kanan...raja punya dia balun, rakyat punya (terutama hak orang melayu) pun dia balun. Kekayaan mereka ini boleh bertahan selama 7 keturunan. Mereka berjuang berslogankan...daulat tuanku...hidup ketuanan melayu...jangan kacau hak melayu.

Lepas tu kumpulan penjawat awam, kata akhbar "utusan" 95% drp mereka makan rasuah untuk kaya.

Lepas tu barulah kumpulan rakyat biasa atau berkelas "paria" (contohnya orang felda). Mereka ini sepanjang masa dan seumur hidup ditipu bulat-bulat oleh kumpulan mereka yang disebut diatas. Kumpulan paria ini telah dibodohkan terlebih dahulu dengan cara menakut-nakutkan mereka...dipesan bahawa hidup didunia ini tak ada benda yang penting adalah lepas mati...ada 70 bidadari sedang menunggu ooo. Juga diberi ingat bahawa raja dan PM kalau lawan sama macam kita lawan dengan Allah. Kumpulan ini adalah pelangan utama air doa.