Ahad, 4 Februari 2018

PAKATAN MENANG - KALAH DITIPU











PENTING

BACA

FAHAMI

KOMENTAR

mahathir teah beberapakali berkata
bahawa najib akan sailang PRU14
sebelum pru14 berjalan
jika najib baca jika dia kalah
maka najib akan buat huru hara

jika TIDAK salepas PRU14
bila dia menang kecil
najib akan buat huru hara

untuk mengelakan huru hara
najib akan buat penipuan
untuk pastikan dia terus berkuasa

dua PENIPAUN BESAR yangtelah dijalankan
1 - PERSEMPADANAN SEMUA
2 - 400,000 UNDI AWAL
dua pekara ini dirangan oleh spr
untuk memastikan
najib akan menang

rakyat malaysia wajib bersedia
jangan sekali lagi ditipu macam PRU13
dimana Pakatan Rakyat menang
tapi dinafikan kuasa

Darurat mungkin boleh berlaku untuk halang PRU14



PUTRAJAYA - Pengerusi Pakatan Harapan, Dr Mahathir Mohamad tidak menolak kemungkinan Najib akan mengisytiharkan darurat bagi menghalang PRU14 daripada berlangsung pada tahun ini.

Menurut Mahathir, pengisytiharan darurat itu juga berkemungkinan boleh dilakukan selepas PRU14 sekiranya undi rakyat tidak memihak kepada kerajaan BN di bawah pimpinan Najib.

"Dia mungkin buat macam itu dengan alasan berlaku kacau-bilau di dalam negara bagi menggelakkan berlangsungnya PRU14 nanti dan kemudiannya negara ini akan diperintah seperti di bawah Majlis Gerakan Negara (Mageran)," katanya ketika program Bicara Pimpinan Anak Muda Bersama Tun M yang berlangsung di Yayasan Kepimpinan Perdana, sebentar tadi.

Namun begitu, Mahathir yang juga merupakan bekas perdana menteri keempat turut menjelaskan bahawa pengisytiharan darurat itu hanya akan berlaku sekiranya mendapat kelulusan dan tandatangan daripada Yang Dipertuan Agong.

Malah, Mahathir berkata pihak terlibat juga perlu mendapat sokongan daripada Ketua Polis Negara dan Panglima Angkatan Tentera sebelum melaksanakan pengisytiharan terbabit.

"Sekiranya Pakatan Harapan (Harapan) mendapat undi dengan majoriti sangat besar dalam PRU14 nanti, saya rasa Najib tidak mungkin akan isytihar darurat daripada berlaku," katanya.

Dalam perkembangan lain, menjawab soalan mengenai tawaran peluang pekerjaan Harapan kepada anak muda, Tun Mahathir berkata kerajaan baharu yang dipilih nanti akan mencuba untuk menggalakkan pelaburan di negara ini supaya tenaga tempatan dapat digunakan dalam pelbagai sektor.

Dengan langkah itu, beliau berkata ia sekali gus dapat mewujudkan peluang pekerjaan buat semua masyarakat khususnya anak muda di negara ini.

"Apa yang kita lihat kini dasar kerajaan seolah-olah tidak menambah industri tempatan sebaliknya lebih gemar untuk beli barang luar negara.

"Contohnya dulu negara kita tak benarkan pasaran kereta dari luar untuk masuk ke negara ini tapi sekarang sebaliknya berlaku.
"Sepatutnya kita lindungi industri kita. Semua negara lain tak benar kereta kita untuk masuk negara mereka tapi kita pula sebaliknya dan ini yang buat industri kita mati," katanya.


PAKATAN

MENANG

KALAH

DITIPU


-----------------------

1 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

sejak zaman bapak MONGOL tu dah kena SUWEY!

turun temurun dah SUWEY!




stail pon SUWEY!

main golf pon SUWEY!

awas anak tarak JUBUR!!!!!!
(tapi anak yang mana??dari mana? pegi mana???)