Ahad, 29 Disember 2019

MELAYU TAK SEDAR DIRI










MELAYU TAK

SEDAR DIRI
BERI MASUK 

CHINA

BERI MASUK 

INDIA

Visa percuma untuk pelancong China, India bermula Januari tahun depan

PUTRAJAYA akan mengecualikan visa untuk pelancong dari India dan China berkuat kuasa 1 Januari 2020.

Berdasarkan dua warta Kerajaan Persekutuan berasingan yang disiarkan pada 26 Disember, pengecualian itu diberikan dalam tempoh setahun.

Mengikut pengecualian itu, seorang pelancong dari kedua-dua negara itu dibenarkan tinggal hanya 15 hari dan tidak boleh melanjutkan tempoh tinggal di negara ini.

Warta itu ditandatangani oleh Perdana Menteri Dr Mahathir Mohamad bagi pihak Menteri Dalam Negeri.


Warta itu menjelaskan pelancong dari negara terbabti perlu berdaftar menerusi sistem pendaftaran dan maklumat perjalanan elektronik.

Selain itu, pelancong perlu melakukan perjalanan ke Malaysia dalam tempoh tiga bulan selepas mendaftar dalam sistem itu.

Warta itu juga menyatakan bahawa pelancong perlu mempunyai tiket penerbangan pulang terus ke China atau ke mana-mana negara lain.

“Pelancong itu hendaklah, semasa ketibaan, mengemukakan bukti bahawa dia mempunyai wang poket yang mencukupi, kad kredit atau kad bandk dengan logo UnionPay, Allpay atau eWallet, dan mengemukakan jadual perjalanannya di Malaysia.

“Pelancongi itu dibenarkan untuk mendaftar semula bagi memasuki Malaysia selepas tempoh 45 hari dari tarikh dia meninggalkan negara ini,” jelas warta itu.

Pelancong dari negara itu hanya dibenarkan memasuki dan keluar Malaysia dari tujuh lokasi pos kawalan imigresen yang ditetapkan.

Lokasi pos kawalan imigresen itu adalah Bangunan Sultan Iskandar di Johor; Stesen Keretapi Johor Bahru di Johor; Pos Kawalan Imigresen Sulan Abu Bakar, Tanjung Kupang di Johor; Padang di Perlis; Bukit Kayu Hitam di Kedah, Sungai Tujuh di Sarawak atau Pos Kawalan Imigresen Tedungan di Sarawak. – 28 Disember, 2019.


RAMAI AKAN

TERUS 

TAK PULANG

TAK CAYA

LIHAT NANTI

MEREKA

MERASUAH

MEREKA

MEROMPAK

MELAYU TAK


SEDAR DIRI

MARAH PADA

DONG ZONG

TAK NAK GUNA

TULISAN JAWI

TAPI BAWA 

MASUK

PENYOKONG 

DONG ZONG

BANGANG PUNYA

MELAYU



SAPA SELALU

-----------

8 ulasan:

Arymanchino berkata...

Penimpin PH bahalol dan bangang.Dah tahu ramai Cina yg msk Malaysia dah hilang dan ghaib msh tak sedar2 lg.Yg kaki scammer dan judi pun melaon Cina ni juga.PRU15 kasi tumbang PH.Tambahan pula klu Abg Bon jadi PM,kuta semua campak mereka dlm longkang..

panglimo potaseh berkata...

Takkang Melayu ilang didunia ..kok ado pong sekedar ..kais pagi makang petang ..kais malam untuk pi berak ..9O% gelangdangang adolah Melayu.

Tanpa Nama berkata...

Melayu kalau dapat sekupang free, semua depa juai tt, kah kah kah maruah sekali juai bila ambik rasuah, bila tidak buat kerja, bila malas, bila juai agama kumpul harta curik kata mahathir bin Mohamed...eee jugak jadi Piem kah kah kah

Tanpa Nama berkata...

Phuii! Lancau la lu sakai, lu jgn nak potong stim projek menteri pelancongan kerajaan ph. Lagipun stok china doll yg ada sekarang dah lohe macam pukee rosmah. Ni lah masanya nak tukar stok daging baru, ketat metat mcm dara sunti. Lu jgn nak potong stim bhai. Biarkan lah china doll cina merah meloroh masuk. Kahkahkah padan muka!

Mak Na berkata...

Lepas tu sibuk nak berdemonstrasi angkara kebengongan sendiri...

Tanpa Nama berkata...

apa punya sial digalakkan lagi kdatangan plancong china terutamanya. baik galakkan bani jepun, korea, australia, amerika, rakyat baginda queen ke, kurang skit elemen2 negatif. mungkin bani amerika, bani eropah dan rakyat baginda queen boleh tengok banyak hutan ditebang untuk tanam sawit dan musang king dan mereka boleh mengadu kpd baginda queen untuk boikot lagi sawit kita. Aaminn selamat hutan kita.

Tanpa Nama berkata...

Madeey nak jual negara pada India dan China.

Ketua Pengarang berkata...

makin ramai la populasi keeeling nanti. tak nak bagi visa percuma kat Afreaka?